هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

مزایا و معایب کاشت مژه

مزایا و معایب کاشت مژه

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

در دنیای امروز که زیبایی یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست افراد به ویژه خانم‌ها به دنبال راهی برای زیباتر شدن و ایجاد جذابیت بیشتر در ظاهر خود هستند. خانم‌ها فعالیت‌های زیادی برای زیبایی خود انجام می‌دهند از جمله کاشت ناخن و اکستنشن، کاشت مو، جراحی‌های زیبایی و همچنین کاشت و اکستنشن مژه که همه این اقدامات باید به صورت کنترل شده انجام شوند و نزد متخصص این حرفه انجام شوند تا هیچ‌گونه مشکلی برای افراد ایجاد نشود. کاشت و اکستنشن تفاوت‌هایی با هم دارند که باید به آن‌ها اشاره شود و نباید کاشت را با اکستنشن اشتباه گرفت زیرا در کاشت مژه یک دسته از تارهای مصنوعی بر روی مژه‌های طبیعی فرد چسبانده می‌شود اما در اکستنشن به صورت تک به تک بر روی مژه‌های فرد چسبانده می‌شوند. بعد از بیان تفاوت در بین این دو به مزایا و معایب کاشت مژه اشاره می‌کنیم که کاشت مژه امروزه بسیار محبوب بوده و در بین خانم‌ها بسیار پر اهمیت است.

 

 

کاشت مژه

 

 

مسائل تعیین کننده مزایا و معایب کاشت مژه

 

بسیاری از افراد معضل کم حجم بودن و همین‌طور کوتاه بودن مژه‌های خود را دارند و همیشه گله‌مند هستند و از داشتن مژه‌های کوتاه و کم حجم رنج می‌برند و از این رو به دنبال روش‌هایی مثل کاشت مژه هستند که منجر به پرپشت شدن مژه‌ها می‌شود. کاشت مژه باید به شیوه‌ای مناسب انجام شود و فرد حتماً باید نزد متخصص این کار مراجعه کند تا بتواند نتیجه مورد نظر خود را بگیرد. برای انجام دادن کاشت مژه فرد باید از مزایا و معایب کاشت مژه اطلاع داشته و بعداً اقدام به کاشت مژه بکند. مراحل کاشت مژه به این صورت است که ابتدا محل را تمیز کرده بعد به انتخاب خود مژه کار به مژه‌های طبیعی فرد پرایمر مژه زده می‌شود که نقش بسزایی در کاشت مژه دارد حتی باعث ضدعفونی شدن محیط می‌شود. بعد از آن از چسب مژه برای چسباندن مژه‌ها به صورت دسته‌ای استفاده می‌شود. چسب مژه باید دارای کیفیت مرغوب باشد. دوام مژه‌های کاشته شده بستگی به مژه‌های طبیعی خود فرد دارد و در صورت نیاز به دوام بیشتر باید ترمیم صورت بگیرد که باز هم نزد متخصص باید انجام شود.

 

مزایای کاشت مژه

 

مزایای کاشت مژه به گونه‌ای است که چه دائم و چه به صورت موقت معایب و مزایایی دارد که نه می‌توان از آن گذشت و نه می‌توان آن را بدون هیچ دغدغه‌ای انجام داد اما بهتر است مزایا و معایب کاشت مژه را مطالعه و بتوان انتخاب کرد که بهتر است انجام شود یا خیر. کاشت مژه آن‌قدر در زیبایی فرد تأثیر دارد که ممکن است همه ضررهای آن را فرد به جان بخرد. بهترین نوع آن موقت است که حتماً باید قبل از انجام با پزشک متخصص پوست مشورت انجام شده و نزد متخصص هم انجام شود. اگر قبل از کاشت از پرایمر ها استفاده شود حتی ممکن است بعد از برداشت مژه‌های مصنوعی کاشته شده مژه‌های طبیعی فرد تقویت شده و رشد کنند و پرپشت تر شوند که این می‌تواند یک مزیت برای کاشت مژه در نظر گرفته شود اما مزیت بزرگ آن‌که همه از آن آگاه هستند زیبایی آن است که اگر به صورت غیرطبیعی و با جلوه کاملاً مصنوعی مژه‌ها کاشته شوند ممکن است زیبایی خاصی هم نداشته باشد بنابراین باید حتماً نزد متخصص انجام شود و اینکه حتماً از کار و تجربه وی اطمینان حاصل شود.

 

خطرات و معایب کاشت مژه

 

برای افزایش زیبایی چشم افراد معمولاً به کاشت مژه دست می‌زنند که با داشتن اطلاعات کافی در مورد مزایا و معایب کاشت مژه به فرد کمک شایانی می‌کند که برای اقدام کردن به کاشت مژه بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت است. یکی از عوامل خطرزا برای کاشت مژه چسب مژه است. برای گذاشتن مژه از چسب‌های مژه استفاده می‌شود که ممکن است باعث عوارض پوستی مثل التهاب، اگزوماريال عفونت، حساسیت و آلرژی شود. ممکن است بار اولی که فرد از چسب مژه استفاده می‌کند این حساسیت بروز نکند اما بعد از بار استفاده از چسب مژه ممکن است بروز کند و درمان باید صورت گیرد. این چسب‌ها دارای موادی خطرناک و سرطان‌زا هستند بنابراین اگر کسی قصد انجام کاشت مژه دارد باید چسب مژه را خودش تهیه کند و در انتخاب و خرید آن هم دقت کرده و بهترین برند را خریداری کند تا آسیب کمتری به مژه‌ها و چشم‌ها وارد شود. قبل از زدن چسب‌ها هم بهتر از که حتماً از پرایمر ها استفاده شده تا ماندگاری مژه بیشتر شده و هم این‌که از بروز عفونت‌های ناشی از استفاده از چسب مژه جلوگیری شود و آسیب‌ها به حداقل برسد.

 

ریزش مژه‌های طبیعی

 

برای کاشت مژه از چسب‌های شیمیایی استفاده می‌شود که مکن است حساسیت‌زا باشند و هم اینکه می‌تواند منجر به ریزش و کم پشت شدن مژه‌های طبیعی فرد شود. بهتر است از روش‌های طبیعی برای پرپشت کردن و حجم دادن به مژه‌ها استفاده کرد زیرا موادی که بر روی مژه‌های طبیعی برای کاشت مژه استفاده می‌شود حتی ممکن است که فرد مژه‌های خود را برای همیشه از دست دهد. کاشت مژه به پیاز مژه آسیب وارد می‌کند و باعث می‌شود که ریزش مو اتفاق بیفتد و فرد برای همیشه مژه‌های طبیعی خود را از دست بدهد. بهتر است از روش‌های طبیعی مثل ریمل برای حجم دادن به مژه‌ها استفاده کرد اما مزایا و معایب کاشت مژه به صورت دائم بیشتر از کاشت مژه موقت است زیرا در کاشت موقت فقط یک دسته از تار مو کاشته می‌شود ولی در کاشت مژه دائم ممکن است به صورت تکی مژه‌ها کاشته شوند و در این صورت حجم چسب استفاده شده بیشتر است و آسیب بیشتری هم وارد می‌کند. به هر صورت باید مزایا و معایب کاشت مژه بررسی شوند و فرد از آن‌ها آگاهی داشته باشد.

 

گل‌مژه به عنوان یکی از معایب کاشت مژه

 

اگر افراد مژه‌های کم حجم دارند بهتر است که به متخصص مراجعه کرده و راه‌های درمانی را در ابتدا امتحان کنند و دوره‌های درمانی را بگذرانند زیرا صرفاً برای زیبایی، مزایا و معایب کاشت مژه باعث می‌شود که فرد در انجام آن مردد شود و شاید بعضی از افراد به سلامت خود بیشتر اهمیت دهند و جانب احتیاط را رعایت کرده و انجام ندهند. عوارض کاشت مژه ایجاد حساسیت، خارش، ورم و به طور کلی تحریک چشم را می‌توان نام برد. ممکن است فرد در اطراف پلک‌های خود تغییر رنگ را مشاهده کرده و باید بداند که چسب مژه حساسیت شدیدی دارد. چسباندن مژه‌ها در آرایشگاه زنانه باعث می‌شود که خون به درستی به مژه‌ها نرسد و باعث ریزش و کم پشتی مژه‌ها می‌شود. یکی دیگر از عوارض و معایب کاشت گل مژه است. بیشتر افرادی که اقدام به کاشت مژه انجام می‌دهند به گل مژه مبتلا می‌شوند که البته مبتلا شدن به گل مژه برای همه ممکن است اتفاق نیفتد اما حتماً باید کاشت به دست متخصص صورت گیرد.

 

 

 معایب کاشت

 

 

عفونت‌ها یکی دیگر از معایب کاشت مژه

 

کاشت مژه به وسیله چسب مژه صورت می‌گیرد که این چسب از مواد شیمیایی و نسبتاً خطرناکی ساخته شده و می‌تواند منجر به بروز عفونت شود زیرا باکتری و انواع قارچ‌ها ممکن است در اطراف پلک جمع شوند بنابراین بهتر است به جای کاشت مژه از روش‌های طبیعی و با حتی از لوازم آرایشی مرغوب استفاده کرد تا از بروز هر گونه عفونت و لطمه زدن به سلامتی جلوگیری شود زیرا در دراز مدت مواد شیمیایی مورد استفاده بر روی مژه‌های طبیعی باعث می‌شود که باکتری‌ها در اطراف پلک جمع شوند و منجر به عفونت خواهد شد. استفاده کردن از یک نوع چسب مژه به صورت دائم می‌تواند مشکلات بعد از کاشت مژه را بیشتر کرده و آلودگی را بیشتر کند. اگر فرد عادت به استفاده از لنز برای چشمانش را دارد بهتر است که آن را هم‌زمان با کاشت خود استفاده نکند چون احتمال عفونت را بیشتر می‌کند. برای کاشت مژه حتماً باید از مژه‌های تازه و استفاده نشده استفاده کرد و استفاده از مژه‌های مصنوعی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته می‌تواند خطرناک باشد و عفونت را دو برابر می‌کند

 

نکاتی بعد از انجام کاشت مژه

 

مزایا و معایب کاشت مژه فقط قبل از انجام آن نباید مورد بررسی قرار بگیرد بلکه بعد از انجام کاشت هم با در نظر گرفتن شرایط و انجام دادن کارهایی می‌توان مزایای کاشت را حفظ کرده و معایب آن را کاهش داد. بعد از انجام کاشت نباید از ریمل‌ها استفاده کرد زیرا باعث بیشتر شدن عفونت و باکتری‌های اطراف چشم شده و التهاب چشم را بیشتر می‌کند. اگر فرد احساس کرد ترشحاتی از چشم‌هایش بیرون می‌ریزد و یا اینکه چشم پر از خون شده و رنگ قرمز کاملاً قابل مشاهده است بهتر است که مژه‌ها برداشته شوند چون نشان دهنده عارضه و حساسیت شدید چشم و مژه‌های طبیعی است و به هیچ وجه نباید از مژه‌های دسته دوم استفاده شود چون حساسیت را دو برابر خواهد کرد. به دفعات استفاده کردن از یک مژه باعث می‌شود که آلودگی زیادی ایجاد شود و آسیب وارد شده به چشم دو برابر شود. برای انجام دادن کاشت مژه حتماً باید باغ توجه به مزایا و معایب کاشت مژه اقدام به انجام دادن شود و باید اصول انجام آن رعایت شود زیرا چشم قسمت حساس بدن است و آسیب جدی به آن بینایی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

کاشت مژه موقت یا دائم

 

بعد از فهمیدن و تحقیق کردن در مرود مزایا و معایب کاشت مژه فردی که تصمیم برای انجام کاشت مژه دارد باید تصمیم بگیرد که به صورت موقت انجام دهد یا به صورت دائم. اگر اقدام به کاشت مژه می‌شود بهتر است برای بار اول از مژه‌های موقت استفاده شود به دلیل این که ممکن است که به طور کل حساسیت ایجاد شود و فرد مجبور شود مژه‌های کاشته شده را بردارد که در این صورت اگر مژه‌ها به صورت دائم کاشته شده باشند هزینه‌ای بیشتری برای آن‌ها صرف شده است بنابراین برای دفعه اول بهتر است نوع موقت را انجام داده و کمی احتیاط شود. در کاشت مژه موقت از مژه‌هایی از جنس مصنوعی استفاده می‌شود که غالباً از جنس ابریشم یا موی حیوانات هستند که زیبایی خاصی هم دارند دو جلوه خاصی به صورت می‌دهند. این مژه‌ها باید با چسب‌های قوی چسبانده شوند و انتخاب نوع تار موی استفاده شده و نوع چسب مورد استفاده بسیار در ماندگاری زیبایی و ایجاد حساسیت تأثیرگذار است. در نهایت با بیان مزایا و معایب کاشت مژه بهتر است که شرایط ویژه فرد هم بررسی شود مثلاً بیماری‌های چشم فرد که ممکن است تشدید شوند.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

مزایا کاشت مژه 

انصراف از نظر