هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

مراقبت‌های اکستنشن مو

مراقبت‌های اکستنشن مو

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

در سال‌های اخیر روش‌های زیادی برای حجم دادن به موها، ابروها و مژه‌ها به وجود آمده و در بین مردم دنیا بسیار پرطرفدار شده است. یکی از این روش‌ها اکستنشن است که از آن برای حجم دادن به موها و مژه‌ها استفاده می‌شود. اکستنشن مو به موها حجم داده و باعث بلندتر شدن موها می‌شود اما بعد از انجام اکستنشن مو باید مراقبت‌هایی از آن‌ها صورت گیرد و نباید موها را به حال خود رها کرد و حتماً باید به آن‌ها رسیدگی شود تا ماندگارتر شوند و زیبایی خود را حفظ کنند. افرادی که از این روش برای حجم دادن و بلند نشان دادن موهای خود استفاده می‌کنند باید از مراقبت‌های اکستنشن مو آگاهی پیدا کرده و به خوبی آن‌ها را انجام دهند. همچنین باید از معایب آن هم آگاه شد چون ممکن است تار موهای فرد حساس و ضعیف باشند و اکستنشن مو برای این قبیل از افراد می‌تواند دردسرساز باشد. بعد از کسب اطلاعات در مورد مزایا و معایب اکستنشن مو فرد باید به دنبال یک فرد متخصص برای انجام آن بود و اکستنشن را نزد کسی انجام داد که به صورت تخصصی آموزش دیده و از تجربه بالایی برخوردار است.

 

 

لزوم مراقبت‌های اکستنشن مو

 

 

لزوم مراقبت‌های اکستنشن مو

 

برای ماندگاری بیشتر اکستنشن موها لازم است که حتماً مراقبت‌های ویژه‌ای صورت گیرد. مراقبت‌های اکستنشن مو تنها مربوط به بعد از انجام اکستنشن نیست بلکه قبل از انجام اکستنشن مو هم باید مراقبت‌هایی صورت گیرد و افراد باید کارهایی را هم قبل از آن انجام دهند. اکستنشن مو هم مانند هر نوع فعالیت زیبایی که برای پوست و به طور کلی بدن انجام می‌شود، هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد. این هزینه‌ها و زمانی که فرد برای این کار انجام می‌دهد ایجاب می‌کند که از اکستنشن مراقبت‌هایی صورت بگیرد و فرد خود را ملزم به انجام مراقبت‌های اکستنشن مو می‌داند که بسیار درست و طبیعی است. اغلب خانم‌ها برای بلندتر شدن موها و زیباتر شدن آن‌ها اقدام می‌کنند و برای انجام دادن اکستنشن می‌بایست که موهای فرد حداقل 7 الی 10 سانتی‌متر باشند که در واقع فضایی برای چسباندن و یا اتصال موهای مورد نظر برای اکستنشن به موهای طبیعی فرد وجود داشته باشد. اکستنشن مو هم سختی‌های خاص خود را دارد که فرد باید قبل از انجام آن به درستی از آن‌ها آگاه باشد.

 

مراقبت‌های قبل از اکستنشن مو

 

همان‌طور که گفته شده مراقبت‌های اکستنشن مو فقط شامل مراقبت‌های بعد از انجام آن نمی‌شود بلکه بعد از انجام آن هم مراقبت‌هایی باید صورت گیرد. قبل از انجام اکستنشن باید موها با شامپو شسته شوند و باید هر گونه چربی و آلودگی که بر روی موها وجود دارد پاک شود. هر چقدر که فرد موهای بلندتری داشته باشد اکستنشن راحت تر به موهای وی متصل می‌شود اما موهای کوتاه را هم می‌توان اکستنشن کرد. برای انجام اکستنشن باید از موهای مصنوعی و هم رنگ با موهای خود فرد استفاده شود و این کار را باید متخصص اکستنشن مو انجام بدهد و یا اینکه فرد خودش موهای متناسب با رنگ موی طبیعی خود تهیه کند. برای موهای کوتاه هم امکان انجام اکستنشن مو وجود دارد اما موهای بلند بهتر جواب می‌دهند. البته موها نباید آن‌قدر بلند باشند زیرا این موهای وصل شده به موهای طبیعی باعث سنگین شدن سر شده و ممکن است فرد را اذیت کند. همچنین ممکن است منجر به ریزش موهای فرد شود. موها همچنین برای فرد مشکلاتی مثل کشش بیش از حد مو به وجود می‌آورند. این مشکلات انجام دادن اکستنشن مو را کمی سخت می‌کنند اما با مراقبت‌های اکستنشن مو می‌توان راحت تر با مشکلات آن کنار آمد.

 

انواع موی اکستنشن

 

راه‌های مختلفی برای وصل کردن موهای مصنوعی به موهای طبیعی وجود دارد که با توجه به روش وصل کردن موها، مراقبت‌های اکستنشن مو هم شدیدتر می‌شوند و میزان دقت در مراقبت‌های اکستنشن مو تا اندازه‌ای هم بستگی به نوع اتصال و روش انجام اکستنشن دارد. نوع موی استفاده شده می‌تواند طبیعی و مصنوعی باشد که نوع طبیعی محبوبیت بیشتری دارد. این موها قابلیت رنگ کردن و حتی انجام دکلره دارند و به خاطر طبیعی بودنشان دوام نسبتاً بالایی هم دارند که البته بستگی به رشد موهای خود فرد دارد. برای تشخیص طبیعی بودن موها می‌توان کمی از آن‌ها را آتش زد و بوی موها نشان دهنده طبیعی بودن و یا نبودنشان است. موهای مصنوعی برای اکستنشن خیلی مناسب نیستند زیرا به شدت بر روی سر سنگین می‌شوند و حتی باعث ریزش موهای طبیعی فرد و کم پشت شدن آن‌ها می‌شود. مدت زمان ماندگاری این موها بستگی به رشد موهای خود فرد دارد که هر چه سن بالاتر باشد دیرتر رشد می‌کند و به این صورت در افراد مختلف نتایج متفاوت است.

 

روش‌های نصب اکستنشن مو

 

بعضی از متخصصان اکستنشن مو در آرایشگاه زنانه از چسب‌های بی ضرری برای متصل کردن موهای مصنوعی و یا طبیعی اکستنشن به موهای طبیعی فرد می‌کنند که بعد از انجام این روش‌ها باید حتماً مراقبت‌های اکستنشن مو را که شامل احتیاط در شستن موها می‌شود را رعایت کرد زیرا نباید چسب‌های استفاده شده زیاد در معرض آب باشند. روش دیگر استفاده از رینگ است. این روش برای افرادی که دارای موهای ظریف و نازک هستند مناسب نیست. در این روش رنگ‌ها را داخل یک دسته مو قرار می‌دهند و با قلاب‌هایی موهای طبیعی را هم وارد رینگ می‌کنند و در نهایت با فشار دادن رینگ‌ها موها ثابت می‌شوند. بعضی از متخصصان برای متصل کردن موها از روش دوخت استفاده می‌کنند که آسیبی به موها وارد نمی‌کند. روش‌های دیگری مثل نصب با حرارت و روش لاینی هم وجود دارند که به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌گیرند اما به هر حال اکستنشن مو به هر روشی که انجام شود مراقبت‌های اکستنشن مو برای همه آن‌ها یکسان است.

 

نگهداری از موها

 

علاوه بر مراقبت‌هایی که فرد به هنگام شستشوی موها موظف است انجام دهد مراقبت‌های اکستنشن مو مربوط به نگهداری از موها به غیر از شستشو هم می‌شوند. قبل از شستن موها بهتر است که از شانه بر روی موها استفاده کرد تا موها گره نخورند و بهتر است که در هر بار شستشو علاوه بر شامپو از نرم کننده مو هم برای نرم شدن موها استفاده شود. ممکن است در هنگام خواب برای فرد ایجاد ناراحتی بکند اما بعد از مدتی فرد به آن عادت خواهد کرد. بهتر است موها به وسیله یک کش بالای سر جمع شوند تا از گره خوردن موها جلوگیری شود. در ضمن هیچ‌گاه نباید با موهای خیس خوابید. استفاده از ژل‌ها یا تافت مو ممکن است باعث شود که موهای وصل شده از موهای طبیعی فرد جدا شوند و این کار باعث می‌شود تا دوام و ماندگاری اکستنشن کاهش پیدا کند. در نهایت مراقبت‌های اکستنشن مو باعث می‌شوند زیبایی موهای اکستنشن شده حفظ شده و تا زمان رشد بیش از حد موهای فرد که منجر به باز کردن موهای اکستنشن شده می‌شود، ماندگاری موها و فرم آن‌ها حفظ شود.

 

 

انواع مراقبت‌های اکستنشن مو

 

 

مراقبت‌های بعد از اکستنشن

 

مراقبت‌های اکستنشن مو فقط مختص به قبل از انجام آن نیست بلکه مراقبت‌هایی هم بعد از اکستنشن مو باید انجام شود که مهم‌ترین نگهداری‌ها از موی اکستنشن شده مربوط به بعد از انجام آن است. بهتر است که بعد از انجام اکستنشن موها به دفعات زیاد شسته نشود زیرا ممکن است که از بین برود و موهای اکستنشن شده جدا شوند. بهتر است که 5 روز بعد زا نصب اکستنشن ها موها شسته شوند برای این‌که اتصال موهای اکستنشن به موهای طبیعی گاها به وسیله چسب صورت می‌گیرد که ممکن است که بعد از شسته شدن چسب‌ها از بین بروند. اگر آب به چسب اکستنشن برخورد بکند باعث شل شدن اکستنشن ها شده و موهای اضافه جدا خواهند شد. موهای اکستنشن شده نباید مالیده شوند و در صورت شستن موها باید به آرامی به آن‌ها شامپو زده شود تا از درهم پیچیدن و گره خوردن موها جلوگیری شود چون ممکن است فشار وارد شده باعث جدا شدن موهای اکستنشن شده از موهای طبیعی فرد شوند. به طور کلی رعایت کردن نکات ذکر شده باعث می‌شود که فرد بتواند لذت کافی را از زیبایی موهای خود ببرد و اگر این تجربه برایش خوشایند باشد و از آن راضی باشد باز هم مطمئناً به سراغ آن خواهد رفت.

 

ابعاد دیگر مراقبت‌های اکستنشن مو

 

برای شستن موها حتماً باید از شامپوهای مخصوص اکستنشن استفاده شود. موهای اکستنشن شده باید به صورت مداوم مراقبت شوند اما با این حال بعد از مدتی ممکن است تعدادی از اکستنشن ها باز شوند که کاملاً طبیعی است. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که به آرایشگر مراجعه شود تا موها و نحوه اتصال آن‌ها بررسی شود. اکستنشن ها نباید بیشتر از 3 ماه بر روی موها باقی بمانند زیرا منجر به جلوگیری از رشد موهای طبیعی فرد شده و حتی ممکن است آسیب‌هایی هم به بافت موهای خود فرد وارد کند. موهای مصنوعی را هم می‌توان مانند موهای طبیعی فرم داد و حتی آن‌ها را رنگ کرد اما این موها مقاومت کمتری نسبت به موهای طبیعی دارند زیرا موهای طبیعی ترمیم می‌شوند و ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز خود را جذب می‌کنند اما موهای اکستنشن این توانایی را ندارند؛ بنابراین بهتر است که از دکلره بر روی این موها استفاده نشود زیرا باعث کرک شدن و زود از بین رفتن آن‌ها می‌شود. بر روی این موها هم می‌توان از اتوی مو استفاده کرد اما بهتر است که زیاد استفاده نشود.

 

مراقبت‌های اکستنشن در سفر

 

برای افرادی که دائماً در سفر هستند اعمال مراقبت‌های اکستنشن مو ضروری است و موهای آن‌ها به مراقبت‌های زیادی هم نیاز دارد چون آب‌وهوای آن‌ها دائماً در حال تغییر است و ممکن است که موها باز شوند و دوام خود را از دست بدهند. اگر با موهای اکستنشن شده قصد شنا کردن داشته بهتر است که موها با آب استخر برخورد نداشته باشند، زیرا کلر موجود در آب استخر باعث تغییر رنگ موها می‌شود اما در صورت برخورد هم بهتر است از قبل کرم‌های مرطوب کننده بر روی موها استفاده شود. اکستنشن باعث ایجاد فشار بر روی ریشه موهای طبیعی فرد می‌شود و اگر به صورت مداوم باشد می‌تواند باعث از بین رفتن بافت موها و زبر شدن آن‌ها شود زیرا این موهای اکستنشن شده باعث می‌شوند که از رسیدن مواد غذایی لازم برای سلامت مو به آن جلوگیری شود و در نهایت مشکلاتی هم بعد از انجام اکستنشن به وجود می‌آید از جمله ریزش مو که هر چقدر مدت زمان نگهداری موهای اکستنشن شده بیشتر باشد میزان ریزش موهم در فرد بیشتر می‌شود و در نهایت لطافت موهای طبیعی فرد از بین می‌رود.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

مراقبت‌های اکستنشن در سفر 

انصراف از نظر
نظرات
1401/11/02 20:48
coursework only degree
<a href=https://brainycoursework.com>coursework project</a>
coursework sample