هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

نگهداری اکستنشن مژه

نگهداری اکستنشن مژه

 

مرکز آرایشی راویس بیوتی در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر ارائه دهنده انواع رنگ و مش ، کوپ ، طراحی با حنا ، کاشت ناخن و  کاشت مژه و میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا حرفه ای و طبیعی می باشد. اگر شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید حتما به سالن های ما مراجعه نمایید تا آرایشگران متخصص ما بتوانند بهترین ها را به شما ارائه دهند

 اکستنشن مژه امروزه یکی از فرایندهایی است که خانم‌ها امروزه برای زیباتر جلوه دادن چشم‌ها و صورت خود از آن استفاده خواهند کرد. مژه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های صورت است که بسیار به چشم خواهد آمد. به همین سبب اغلب افرادی که دارای مژه‌های کم و یا بور هستند برای زیباتر نشان دادن خود اکستنشن مژه را انجام خواهند داد. پس از انجام عمل اکستنشن موارد مهمی برای نگهداری و مراقبت درست آن‌ها وجود دارد که برای دوام بیشتر به‌شدت توصیه خواهد شد تا رعایت شود. اکستنشن مژه نیاز به مراقبت دارد برخی از خانم‌ها بعد از انجام این عمل احساس نارضایتی می‌کنند، زیرا روش صحیح و نگهداری درست از آن را نمی‌دانند به همین دلیل ما با انجام این مقاله سعی کردیم تا توضیحات کاملی در خصوص نگهداری و مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه را برایتان به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه را با ما همراه باشید تا با توضیحاتی که گفتیم عمر و دوام مژه‌هایتان را بعد از اکستنشن افزایش دهید.

 

 

اکستنشن مژه

 

 

درباره نگهداری اکستنشن مژه

 

نگهداری اکستنشن مژه هیچ کار دشوار و سختی نیست شما با انجام چند کار ساده به‌راحتی می‌توانید مژه‌هایتان را به خوبی مراقبت کنید. انجام اکستنشن مژه در آرایشگاه‌ زنانه به راحتی انجام خواهد شد اما لازم است بدانید که عواملی مانند عفونت، تحریک و... برای سلامت چشمتان پرخطر است پس نگهداری اکستنشن مژه را جدی بگیرید. در ادامه قدم‌به‌قدم از شستشو، شانه کردن و ردیف نگه‌داشتن مژه‌ها تا خشک کردن آن‌ها به دقت توضیحاتی داده‌ایم.

 

شستشوی مژه‌ها در نگهداری اکستنشن مژه

 

مواردی که در هنگام شستن صورت و نگهداری اکستنشن مژه باید رعایت کنید عبارت‌اند از:

 

  •         استفاده از شامپو شوینده مناسب
  •         شستن مژه‌ها
  •         عدم استفاده از پدهای پنبه‌ای برای شستشو مژه

این 3 مورد از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام شستن صورت باید به درستی رعایت شود.

 

استفاده از شامپو شوینده مناسب:

 

از شامپو و شوینده‌های مخصوص برای شستن صورت خود انتخاب کنید که عاری از هرگونه الکل و روغن باشد. روغن زیاد در شامپو می‌تواند تأثیر زیادی در از بین رفتن چسب مژه‌های اکستنشن شده داشته باشد. در داروخانه‌ها به راحتی می‌توانید یک صابون و شوینده صورت انتخاب کنید. شامپو بچه از بهترین شوینده‌ها برای شستن صورت و چشم می‌تواند باشد. اگر پوست خشکی دارید بهتر است بدانید مصرف زیاد شامپو بچه، بر پوست صورت خشکی زیادی را به همراه خواهد داشت. نکته بعدی برای استفاده از شوینده می‌توانید در آّب ولرم مقداری شوینده بریزید و یا شوینده‌هایی را تهیه کنید که مختص مژه‌ها خواهد بود و بعد از اکستنشن با خیالی آسوده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

شستن مژه‌ها:

 

در هنگام شستن مژه بعد از اکستنشن بهتر است از آب گرم استفاده کنید و با مقدار کمی شوینده بر روی مژه آن را به آرامی شستشو دهید. به یاد داشته باشید که مژه‌ها را در حرکت‌های پایین به بالا بشورید و به صورت افقی اقدام به شستن نکنید. مواظب باشید تا به مژه‌هایتان ضربه نزنید که علاوه بر شل شدن باعث تحریک و آسیب پلکتان خواهد شد. خطوط مژه از قسمت‌های مهمی هستند که به راحتی باکتری‌های موجود را در خود جای خواهند داد پس هنگام شستن تمام اصول را رعایت کنید.

 

عدم استفاده از پدهای پنبه‌ای برای شستشو مژه:

 

پدهای پنبه‌ای را برای شستن مژه و چشم‌هایتان هرگز استفاده نکنید زیرا پنبه‌ها دارای فیبرهای نازکی هستند که امکان گیر کردن آن‌ها در لابه‌لای مژه‌ها وجود دارد. در هنگام نگهداری از اکستنشن مژه این مورد را رعایت کنید. پنبه‌ها باعث خارش چشم‌ها نیز خواهند شد و ممکن است با مالش باعث جدا شدن مژه شوند.

 

خشک کردن و شانه زدن مژه بعد از اکستنشن

 

  •         خشک کردن مژه به صورت طبیعی
  •         استفاده از سشوار
  •         شانه زدن اکستنشن مژه

 

خشک کردن و شانه زدن نیز تأثیر به سزایی در نگهداری اکستنشن مژه دارد. بعد از شستن صورت نیازی به خشک کردن چشم به وسیله حوله، پنبه و یا دستمال‌کاغذی نخواهد بود. خشک کردن مژه در هوای آزاد و به طور طبیعی بسیار مهم است؛ و یا دستمال کاغذی نازک را به آرامی بر روی مژه‌هایتان بکشید. وقتی مژه در اندک زمانی بر روی دستمال‌کاغذی باشد آب مژه‌ها جذب دستمال خواهد شد.

 

استفاده از سشوار:

 

در نگهداری اکستنشن مژه سشوار نیز می‌تواند در هنگام خشک کردن مناسب باشد. برای استفاده از سشوار در مواقع خشک کردن تنظیم هوای خارج شده را بر روی دمای سرد و خنک تنظیم کنید نه گرم. تنها به مدت 20 ثانیه سشوار را از فاصله به نسبت دور در مستقیم مژه‌های خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که دمای زیاد سشوار ممکن است چسب اکستنشن را شل کند.

 

 

شانه زدن اکستنشن مژه

 

 

شانه زدن اکستنشن مژه:

 

 چشم خود را ببندید و یک براش تمیز و خشک را به آرامی بر روی اکستنشن از قسمت پایین تا بالا به آهستگی بکشید. توجه داشته باشید که خیلی براش را محکم و از قسمت زیرین شانه نکنید ممکن است آسیبی به اکستنشن برساند.

 

تمیز کردن اکستنشن مژه در هنگام نگهداری از آن

 

4 نکته‌ای که برای نگهداری اکستنشن مژه نیاز است بدانید و رعایت کنید این است که:

 

  •         تمیز کردن اکستنشن به صورت مداوم
  •         محافظت در برابر چربی‌ها
  •         مالش ندادن چشم
  •         دقت لازم در صورت آرایش کردن

 

انجام این 4 مورد باعث خواهد شد تا شما دیگر نگرانی و دغدغه‌ای برای تمیز کردن چشم خود نداشته باشید؛ و مژه‌هایتان همیشه سالم و تمیز بمانند. برای حفظ و نگهداری اکستنشن مژه‌های خود کوشا باشید و همواره با رعایت اصول گفته شده سعی کنید آسیبی به آن‌ها وارد نکنید.

 

تمیز کردن اکستنشن مژه به صورت مداوم

 

بعدازاین که مژه‌های خود را در آرایشگاه اکستنشن کردید به شما گفته خواهد شد که همیشه آن‌ها را تمیز کنید. حال ما به شما با روش‌های درست تمیز کردن و نظافت را شرح خواهیم داد. در گام نخست شما باید برای تمیز کردن اکستنشن خود وقت کافی بگذارید. وقت گذاشتن برای مژه در هر روز و یا هفته‌ای چند روز باعث خواهد شد تا مژه‌ها همواره تمیز و مرتب بمانند. با شستن و استفاده از شوینده می‌توانید مژه‌ها را سبک کنید و وجود پرز و گردوخاک‌های موجود بر روی آن را تمیز و شستشو دهید تا اکستنشن سبک شود. مژه‌ها را اندکی مرطوب و شانه کنید تا گردوخاک از روی آن‌ها برداشته شود.

 

اکستنشن مژه و محافظت در برابر چربی‌ها

 

پرهیز از وجود موادی مانند کرم‌های مرطوب‌کننده، روغن، شامپوها، گلیسیرین و... به طور کاملاً مستقیم در برابر مژه غدغن است. از ارتباط مستقیم این مواد چرب و روغنی با مژه و خطوط مژه کاملاً خودداری کنید. شما در هنگام شستن موی سر می‌توانید، سر خود را خم کنید و یا و را به یک سمت بریزید تا شامپو وارد چشم نشود. در هنگام آرایش نیز می‌توانید به آرامی کرم را اطراف چشمان خود بمالید.

 

مالش ندادن چشم و مژه‌ها پس از اکستنشن

 

ضربه و یا کشیدن مژه به شکل محکم بر روی چشم عوارض شل شدن و آسیب به چشم را با خود همراه دارد. اگر احساس خارش کردید به آرامی چشمتان را مال دهید. مالش‌های پی‌درپی و سخت چسب مژه اکستنشن شده را جدا خواهد کرد و یا اگر هر زمان احساس درد و یا سنگینی از مژه‌ها بر روی چشم خود کردید به آرامی می‌توانید آن‌ها را جدا کنید تا آسیبی به مژه‌های خودتان نرسد. در صورت نیاز به آرایشگر خود مراجعه کنید.

 

دقت لازم در هنگام آرایش کردن چشم بعد از اکستنشن

 

زمانی که مژه‌هایتان اکستنشن می‌کنید، هرگز در هنگام سایه زدن از سایه‌های کرمی بر روی پشت پلک خود استفاده نکنید ترجیحاً از سایه‌های مدادی و یا پودری استفاده کنید. خط چشم‌های مایع نیز باعث شل شدن چسب اکستنشن مژه خواهد شد و تأکید بر ریمل نزدن، هیچ‌گاه از ریمل بر روی مژه‌ها استفاده کنید زیرا اکستنشن مژه خودش به تنهایی به مقدار قابل‌توجهی مژه‌ها را بلند و مرتب می‌کند که نیازی نیست دیگر بر روی آن از ریمل استفاده کنید. ریمل زدن صرفاً اکستنشن را سنگین‌تر می‌کند و باعث خواهد شد تا مژه‌های زیرین نیز دچار آسیب‌دیدگی شود.

در نهایت شما متوجه خواهید شد که با رعایت این موارد جزعی تا چه حد تأثیر مستقیم بر مژه‌هایتان خواهید گذاشت. نگهداری از اکستنشن مژه همان‌طور که گفته شد کاملاً ساده و بی‌دغدغه خواهد بود و شما با رعایت چند مضمون می‌توانید مژه‌هایتان را از نا ملاحظات دور کنید. اگر با دقت به اصول گفته شده توجه کنید می‌توانید عمر اکستنشن خود را طولانی‌مدت کنید و هرازگاهی فقط برای ترمیم آن‌ها به نزد آرایشگر بروید. پس مراقبت‌های گفته شده را در هنگام استحمام و... در کار خود لحاظ کنید تا دیگر نیاز نباشد زودبه‌زود برای ترمیم بروید.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

آرایش کردن چشم بعد از اکستنشن 

انصراف از نظر