هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

نحوه آرایش پوست چرب

نحوه آرایش پوست چرب

مرکز آرایشی راویس بیوتی در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر ارائه دهنده انواع رنگ مو و مش ، کوپ ، طراحی با حنا ، کاشت ناخن و کاشت مژه و میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا حرفه ای و طبیعی می باشد. اگر شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید حتما به سالن های ما مراجعه نمایید تا آرایشگران متخصص ما بتوانند بهترین ها را به شما ارائه دهند.

 

اگر شما نیز پوستی چرب دارید، حتماً پس از آرایش، جوش زدن و ایجاد لک‌هایی روی پوست صورت را تجربه کرده‌اید، برای حل این مشکل بهتر است نحوه آرایش پوست چرب را بیاموزید.

 

نحوه آرایش پوست چرب

 

اغلب خانم‌ها از پوست خود ناراضی‌اند، برخی از خشک بودن بیش از اندازه پوست خود رنج می‌برند و برخی دیگر نیز از چربی اضافه پوستشان در عذاب هستند و نحوه آرایش صحیح آن را نمی‌دانند. اغلب آرایش بر روی پوست چرب بسیار سخت‌تر از پوست‌های خشک است زیرا در این افراد به دلیل باز بودن تعداد زیادی از منافذ پوست در قسمت‌های مختلف صورت امکان وارد شدن ذرات ریزی در داخل آن‌ها است که مستقیماً وارد بدن شده و تبدیل به جوش بر روی سطح پوست خواهند شد. نحوه آرایش پوست چرب بسیار حساس و مهم است؛ زیرا دانستن این موضوع که از چه کرم پودر و یا پنکیکی برای صورت استفاده شود و یا نحوه زدن رژ گونه چگونه است و مهم‌تر از همه چه کرم و مواد آرایشی باید بر روی این پوست‌ها به کار برده شود از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. با یک نظر سنجی ساده متوجه خواهید شد افرادی که دارای پوست چرب هستند آرایش بر روی صورتشان نمی‌نشیند و طی مدت زمان کمی تمام مواد آرایشی به خورد پوست خواهد رفت و مهم‌تر از همه صورت بعد از استفاده کرم پودر براق شده و در زیر نور با درخشندگی زیادی همراه است. برای رفع تمام این موارد و یادگیری نحوه آرایش مطابق با نوع پوستتان می‌توانید در وب‌ سایت راویس بیوتی پاسخ سؤالات خود را پیدا کنید.

 

روش‌های کامل نحوه آرایش پوست چرب و منافذ باز

 

  •         لایه برداری دقیق پوست چرب
  •         شستن صحیح پوست چرب
  •        از بین بردن منافذ پوست صورت با تونر
  •        استفاده از یک مرطوب کننده یا آب‌رسان مناسب برای پوست صورت
  •        استفاده از پرایمر مناسب
  •        استفاده از کانسیلر با کیفیت
  •        استفاده از یک فونداسیون استاندارد
  •        شیوه درست استفاده از کرم پودر بر روی پوست
  •        سایه زدن پشت پلک
  •        شیوه درست رژ گونه زدن
  •        استفاده از رژلب مناسب
  •        نحوه زدن برق لب

روش‌های ذکر شده در بالا از موارد مهمی هستند که در نحوه آرایش پوست چرب دارای نکات و ویژگی‌های مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه بسیاری شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از پوست چرب خود رنج می‌برید و نحوه ی صحیح آرایش کردن را نمی‌دانید بهتر است این مطالب را تا آخر دنبال نمایید تا با نکات مهم نحوه آرایش پوست چرب آشنا شوید. آرایش کردن با شیوه درست تمامی ایرادهای پوست از جمله آکنه، جوش، چربی و... را علاوه بر این‌که پوشش می‌دهد، رفته رفته به مراتب بهتر نیز می‌کند. پوست‌های چرب نیاز به مراقبت‌ها و نکات آرایشی مهمی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است. پس با ما همراه باشید.

 

لایه برداری دقیق پوست چرب

 

لایه برداری پوست یکی از مرسوم‌ترین کارهایی است که اغلب خانم‌ها در سالن‌های آرایشی و بهداشتی و یا حتی در منزل خودشان بر روی پوست صورتشان انجام می‌دهند. لایه برداری پوست صورت در نحوه آرایش پوست چرب می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بگذارد. یکی از مواردی که باید توجه بسیاری به آن شود یادآور شدن این موضوع است که پوست‌های چرب به دلیل حساسیت‌هایی که دارند در هنگام لایه برداری باید با دقت انجام شوند تا آسیبی و یا مشکلی برای پوست به وجود نیاید. برخی افراد ممکن است لایه برداری را به دفعات زیاد انجام دهند که این امر سبب به وجود آمدن چربی‌های بیشتر بر روی پوست خواهد شد؛ اما استفاده از اسکراب در اکثر مواقع به خصوص قبل از آرایش صورت می‌تواند ماندگاری آرایش را بالا برده و همین‌طور از براق بودن و درخشندگی جلوگیری کند. لایه برداری امروزه جزء یکی از پرطرفدارترین کارها شده زیرا این فرایند با از بین بردن تعداد زیادی از منافذ پوستی، شفافیت پوست و... خواهد شد. تمام این عوامل سبب خواهند شد تا شما پوستی سالم، به دور از چربی و روغن داشته باشید.

 

 

scrub

 

 

شستن صحیح پوست چرب

 

در نحوه ی آرایش پوست چرب یکی از نکاتی که باید به آن بسیار توجه شود شستشوی صورت قبل از فرایند آرایش صورت است. تمیز کردن صورت و از بین بردن هر ماده‌ای که به پوست چسبیده باشد با یک شستشوی دقیق از بین خواهد رفت. شما می‌توانید با استفاده از یک شامپو بچه و یا هر ماده نرم کننده دیگری پوست خود را با آب ولرم شستشو و ماساژ دهید تا از صحت تمیز شدن آن مطمئن شوید. شستشوی صورت نه تنها برای پوست چرب بلکه برای دیگر پوست‌ها نیز مهم است و تأثیر بسیار زیادی بر زیباتر شدن آرایش شما خواهد گذاشت.

 

از بین بردن منافذ پوست صورت با تونر

 

خانم‌هایی که از پوست چرب خود رنج می‌برند به خوبی به این موضوع واقف‌اند که در هنگام آرایش و پس از زدن کرم پودر به دلیل وجود منافذ بر روی صورت کرم حالت و فرم بدی را بر روی صورت ایجاد می‌کند و شما یک ناهمواری را بر روی پوست خود می‌بینید. برای از بین بردن و پنهان کردن این منافذ بهتر است که قبل از انجام آرایش توسط یک تونر مرغوب و با کیفیت این منافذ را پوشش دهند. نحوه آرایش پوست چرب کمی تا حدودی سخت خواهد بود؛ اما شما با این روش می‌توانید تا حدودی از این چربی‌ها جلوگیری کنید. قابلیت تونر این است که به راحتی می‌تواند محفظه‌های باز را ببندد؛ تونر بسیار کم هزینه است و شما می‌توانید به راحتی این کار را هرروزه در منزل انجام دهید تا سلامتی پوستتان را تضمین شود.

 

استفاده از یک مرطوب کننده یا آبرسان مناسب برای پوست صورت

 

همان‌طور که می‌دانید مرطوب کننده‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توانید قبل از آرایش از آن استفاده کنید اما لازم است بدانید که از یک مرطوب کننده خوب و استاندارد برای پوست چرب خود انتخاب کنید. نحوه ی آرایش پوست چرب بستگی به کرم‌هایی دارد که شما قبل از آرایش از آن استفاده خواهید کرد، بنابراین انتخاب مناسبی داشته باشید. افرادی که پوست چرب دارند بهتر است از ضد آفتاب برای پوست خود استفاده کنند. در هنگام خرید ضد آفتاب نیز مارکی را انتخاب کنید که زینک اکسید و یا تیتانیوم داشته باشد؛ زیرا خواص آن‌ها بر روی پوست بسیار مثبت است و از جوش و یا حساسیت‌های پوستی به شدت جلوگیری خواهد کرد.

 

 

moist

 

 

استفاده از پرایمر مناسب

 

اگر تمایل دارید که آرایش شما در مدت زمان طولانی بر روی صورتتان ثابت بماند بهتر از بعد از انجام و سپری کردن مراحل بالا از یک پرایمر عالی برای زیرسازی پوستتان استفاده کنید. از ویژگی‌های مثبت پرایمر این است که سبب خواهد شد آرایش تا مدت زمان نسبتاً طولانی بر روی پوست بر جا بماند. ترفندهای بسیاری در نحوه ی آرایش پوست چرب وجود دارد که با دریافت و یادگیری تمامی این ترفندها و تکنیک‌ها می‌توانید چربی زدایی کنید و آرایش زیبایی و با دوامی بر روی پوست چرب خود داشته باشید.

 

استفاده از کانسیلر با کیفیت

 

آرایش کردن اصول و قواعد خاصی دارد که توجه به نکات ضروری بسیار حائز اهمیت است. نحوه آرایش پوست چرب نیز از این مستثنا خارج نمی‌باشد. یکی از مواردی که همواره برای پوست الزامی است، استفاده از کانسیلر خواهد بود. اگر پوست شما به مراتب جوش می‌زند و یا التهابات قرمز رنگی را بر روی پوستتان به وجود می‌آورد، کانسیلر می‌تواند برای رفع و پوشاندن آن‌ها گزینه بسیار مناسبی باشد. هیچ‌وقت از کانسیلر روغنی نه برای پوست چرب و نه حتی برای پوست خشکتان استفاده نکنید. شما می‌توانید از براش و یا اسفنج‌های مناسب برای پخش کانسیلر بر روی پوست خود استفاده کنید.

 

استفاده از یک فونداسیون استاندارد

 

بخش اعظمی از پوست چرب که در هنگام آرایش باید به آن اهمیت داد استفاده از فونداسیون‌های استاندارد است. لطفاً در هنگام خرید فونداسیون به نام برند و کیفیت آن‌ها توجه نمایید و همیشه موردی را در نحوه ی آرایش پوست چرب خود انتخاب کنید که چرب و روغنی نباشد. با وجود انتخابی درست نه تنها پوستتان جوش نمی‌زند بلکه لکه‌دار و براق نخواهد شد و شما می‌توانید به راحتی دیگر نقاط صورتتان را آرایش کنید بدون وجود چربی اضافه‌ای بر روی پوست صورتتان.

 

 

fundation

 

 

شیوه درست استفاده از کرم پودر بر روی پوست

 

نحوه ی آرایش پوست چرب و استفاده از کرم پودر نسبت به پوست خشک دقت و ظرافت بیشتری را می‌طلبد. نکته ی مهمی که در این قسمت باید بدانید این است که انگشتان دست برای پخش کرم پودر در نقاط مختلف گزینه مناسب‌تری هستند و نسبت به براش یا اسفنج بهتر عمل می‌کنند. براش ها می‌توانند نقاطی را که از منافذ بیشتری برخوردار است پوشش دهند. در هنگام پخش کرم پودر بهتر است نقاطی را که جوش و لکه‌های بیشتری دارند زمان و وقت بیشتری بگذارید تا در آن ناحیه کرم به خوبی جذب پوست شود. افرادی که پوست چرب دارند باید نسبت به افراد با پوست خشک کرم پودر کمتری استفاده کنند تا لایه نازک‌تری از کرم بر روی پوست ایجاد شود.

 

سایه زدن پشت پلک

 

سایه پودری برای پوست چرب انتخاب عالی و با کیفیت‌تری خواهد بود؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید نحوه یآرایش پوست چرب شیوه خاصی را می‌طلبد که این مورد نیز جزء نکات و روش‌هایی است باید به آن توجه کنید. سایه‌های پودری راحت‌تر بر روی پوست چرب می‌نشینند و حالت جذاب‌تری را به نمایش خواهند گذاشت. براش‌های کوچکی برای سایه زدن استفاده می‌شود که می‌توانید به کمک این براش های کوچک پودر سایه را در پشت پلک خود پخش کنید.

 

 

eyelid

 

 

شیوه درست رژ گونه زدن

 

بر روی پوست چرب مواد پودری راحت‌تر خودشان را نشان خواهند داد و آرایش برای شما آسان‌تر نیز می‌شود. همان‌طور که در بالا گفته شد برای زدن رژ گونه نیز از مدل‌های پودری استفاده کنید. رژ گونه‌های استیکی و یا موس دار هر چند برای پوست شک بسیار جذاب‌تر و دلنشین تر خواهد بود؛ اما برای پوست چرب به هیچ وجه توصیه نخواهد شد و اغلب آرایشگران در سالن‌های آرایشی خود به این موضوع به خوبی واقف هستند و با توجه به پوست افراد سایه و یا رژ گونه را انتخاب می‌کنند. این موارد نیز از دیگر تکنیک‌های نحوه آرایش پوست چرب خواهد بود.

 

استفاده از رژلب مناسب

 

پوست‌های چرب به دلیل درخشندگی و براقی که دارند بهتر است از رژلب‌هایی برای زدن استفاده شوند که مات باشد و یا خیلی درخشان و روغنی نباشند. شما می‌توانید با انتخاب یک رنگ کاملاً مات با توجه به پوست خود درصد روغنی و چرب بودن پوست خود را کاهش دهید تا کمر به چشم بیاید. اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید حتماً از یک رنگ مات و شیک استفاده نمایید.

 

نحوه زدن برق لب

 

چندان استفاده از برق لب برای افرادی که دارای پوست چرب هستند توصیه نخواهد شد و در بیشتر مواقع در سالن‌های آرایشی از زدن آن برای خانم‌ها خودداری می‌کنند؛ اما در صورتی که به برق لب علاقه‌مند هستید می‌توانید از آن بر روی قسمت میانی لب بالا و قسمت میانی لب پایین بمالید و از پخش آن در همه جای لبتان خودداری کنید.

 

 

lip

 

 

نکته بسیار مهم

یکی از نکاتی که رعایت آن بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است پاک کردن آرایش صورت قبل از استراحت به خصوص در شب خواهد بود. در هنگام خواب حتماً تمامی آرایش صورت خود را پاک نمایید؛ زیرا با وجود آن حجم از آرایش بر روی صورت نه تنها باعث لک و جوش می‌شود بلکه به مرور زمان پوست شما را از جذابیتش کم و کمتر خواهد شد و شما دیگر آن زیبایی اولیه را نخواهید داشت. جوش‌ها همیشه بر روی پوستتان باقی می‌مانند و هیچ دارویی برای از بین بردن آن‌ها مناسب نخواهد بود. آرتیست‌ها همیشه در سالن‌های آرایش به خانم‌ها توصیه می‌کنند که قبل از خواب و استراحت آرایش صورت خود را به وسیله شیرپاک‌کن پاک نمایند و صورت خود را با یک شوینده به همراه آب ولرم شستشو نمایند.

 

 راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد، (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

انصراف از نظر