هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست

مرکز آرایشی راویس بیوتی در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج ارائه دهنده انواع رنگ و مش ، کوپ ، طراحی با حنا ، کاشت ناخن و کاشت مژه و میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا حرفه ای و طبیعی می باشد. اگر شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید حتما به سالن های ما مراجعه نمایید تا آرایشگران متخصص ما بتوانند بهترین ها را به شما ارائه دهند.

همان‌طور که می دانید، پوست از سه لایه تشکیل شده است، لایه سطحی اپیدرم نام دارد که در زیر آن لایه درم قرار می‌گیرد. هیپودرم لایه‌ای است عمدتاً از جنس بافت چربی که در زیر درم قرار گرفته است. میکروپیگمنتیشن عبارت است از فرایندی که طی آن رنگ‌دانه‌ها بین لایه‌های اپیدرم و درم پوست تزریق می‌شوند. از این فرایند برای ایجاد آرایش‌های نسبتاً دائمی در نواحی مختلف صورت و گاهی بدن استفاده می‌شود. از جمله میکروپیگمنتیشن ابرو، میکروپیگمنتیشن لب و میکروپیگمنتیشن چشم و... حال در این مقاله ما به پاسخ میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ می‌پردازیم

 

 

طرز کار میکروپیگمنتیشن ابرو چیست

 

 

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

 

یکی از روش‌های هاشور ابرو، میکروپیگمنتیشن ابرو می‌باشد که برای آرایش و پیرایش نسبتاً دائمی ابرو استفاده می‌شود. مزیت میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ با تکنیک میکروپیگمنتیشن ابرو می‌توان ابروهای کم‌پشت و کم‌حجم و دارای موهای نازک و ظریف را پرپشت و پرحجم نشان داد. هم‌چنین با این روش می‌توان فرم و شکل ابروها را به فرم دلخواه شما نزدیک کرد و با بالا بردن قسمت خارجی ابرو و یا باز کردن ابروها از هم بر جوانی و زیبایی صورت افزود. گاهی دو ابروی یک فرد با یکدیگر تناسب ندارند و متقارن نیستند، در این موارد نیز می‌توان با استفاده از میکروپیگمنتیشن ابرو، عیوب ابروها را اصلاح کرده و آن‌ها را متقارن ساخت. از کاربردهای دیگر این تکنیک، اصلاح رنگ ابروها است تا به رنگ دلخواه فرد نزدیک شود.

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با تاتو:

 

مهم‌ترین تفاوت تاتو با میکروپیگمنتیشن ابرو در دستگاهی است که در هر کدام استفاده می‌شود. فرایند میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ در این روش از دستگاهی استفاده می‌شود که اصطلاحاً جریان برگشتی به عقب ندارد و در نتیجه از انتقال فرد به فرد بیماری جلوگیری می‌شود.

 

 

طرز کار میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

 

 

طرز کار میکروپیگمنتیشن ابرو

 

این کار توسط دستگاه‌های استاندارد و رنگ‌های بهداشتی و دارای تأییدیه پزشکی انجام می‌شود، بنابراین از ایمنی بالایی برخوردار است و اگر توسط فرد ماهر و باتجربه‌ای انجام شود، احتمال عارضه دار شدن آن کم است. امکانات دستگاه‌های مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ این دستگاه‌ها دارای کاتریج‌های یک بار مصرف است که از انتقال بیماری‌ها از فردی به فرد دیگر جلوگیری می‌کند و بر ایمنی کار می‌افزاید. از آن جا که کاشت رنگ در روش میکروپیگمنتیشن ابرو، کاشتی نسبتاً سطحی است و از عمق کمتری نسبت به روش‌های مشابه برخوردار است، رنگ‌دانه‌ها سریع‌تر دچار ریزش شده و پاک می‌شوند و در نتیجه با این‌که سریع‌تر نیاز به ترمیم دارد ولی تغییر مدل و شکل ابروها در هنگام ترمیم امکان‌پذیر است. این موضوع از دیدگاه عده کثیری، مزیت میکروپیگمنتیشن ابرو محسوب می‌شود. در این روش، کاشت رنگ به اندازه‌ای با دقت و طبیعی انجام می‌شود که پس از اتمام کار و اصطلاحاً جا افتادن میکروپیگمنتیشن، نمی‌توان بین ابروی طبیعی فرد با ناحیه میکروپیگمنتیشن شده تفاوتی قائل شد و آن‌ها را از هم تشخیص داد.

 

نقش پیگمنتور در میکروپیگمنتیشن ابرو چیست

 

 

نقش میکروپیگمنتیشن ابرو چیست

 

 

نام فرد عامل میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ به فرد انجام دهنده میکروپیگمنتیشن ابرو، پیگمنتور میگویند. برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، طراحی شکل و فرم ابرو از اهمیت زیادی برخوردار است. فرد مجری باید قوانین و قواعد طراحی چهره و ابرو، ساختارهای صورت و پوست و اصول ترکیب کردن رنگ‌ها را به درستی آموخته باشد تا بتواند شما را به مدل و رنگ دلخواهتان نزدیک کند. هم‌چنین دقت کنید که فرد مجری به درستی مسائل بهداشتی را رعایت کند از جمله، قبل از شروع کار دست‌های خود را به دقت با آب و صابون بشوید، حین انجام کار از ماسک استفاده کند، دستکش استریل بپوشد، ابزارهایی که برای چند بار استفاده هستند را با الکل یا سایر مواد استریل کننده، استریل کند تا ریسک ایجاد عفونت و التهاب کاهش یابد. اگر می‌خواهید میکروپیگمنتیشن ابرو انجام دهید، توصیه می‌کنیم این کار را در مرکزی انجام دهید که تحت نظارت پزشک باشد تا خیالتان از رعایت مسائل بهداشتی راحت باشد.

 

نکات انتخاب رنگ در میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

 

رنگ انتخابی می‌بایست دارای نماد استاندارد و تأییدیه پزشکی باشد و بر اساس اصول بهداشتی تولید شده باشد. چرا که این رنگدانه‌ها باید برای مدت طولانی میان لایه‌های داخلی پوست شما قرار بگیرند و در صورت غیر مجاز و غیر استاندارد بودن می‌توانند سلامتی فرد را به خطر بیندازند. لذا اطمینان حاصل کنید از این‌که رنگی که قرار است برای شما استفاده شود، استریل است، از مواد سمی تشکیل نشده است و حاوی مواد سرطان‌زا نیست.

رنگ مجاز برای میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ لازم به ذکر است که رنگ‌های بهداشتی تأیید شده معمولاً به علت رعایت استانداردها و عدم سمیت، از ماندگاری کمتری برخوردار هستند اما این موضوع توجیه خوبی برای استفاده از رنگ‌های غیرمجاز نمی‌باشد. به تاریخ انقضای رنگ نیز توجه کنید، رنگ تاریخ گذشته می‌تواند باعث عفونت و التهاب شده و گاهی واکنش‌های افزایش حساسیتی می‌تواند ایجاد کند، همچنین باعث ریزش موهای ابروی طبیعی فرد نیز می‌شود. مهارت و تکنیک فرد مجری نیز باید موردتوجه قرار گیرد، چرا که قسمت رنگ‌پذیر پوست، درم می‌باشد و رنگدانه‌ها می‌بایست به این لایه تزریق شوند.

 

تأثیر مهارت پیگمنور و قدرت دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو

 

بنابراین پیگمنتور باید به اندازه‌ای مهارت داشته باشد که بتواند با تنظیم فشار دستش رنگ را به لایه درم پوست برساند. درصورتی که فشار دست کم باشد، رنگ به اپیدرم تزریق می‌شود که لایه سطحی پوست است و باعث آرایش دائمی پوست نمی‌شود؛ و اگر فشار دست بیش از اندازه باشد طوری که سوزن‌ها به بافت هیپودرم پوست برسند، هیپودرم پاره شده و منجر به عفونت خواهد شد. حال این سؤال به ذهن می‌رسد که تأثیر قدرت دستگاه میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ دستگاه مورداستفاده نیز می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، از جمله موارد مهم آن است که قدرت موتور قوی داشته باشد، برای دست پیگمنتور راحت باشد و اصطلاحاً خوش دست باشد تا حد امکان لرزش نداشته باشد، وزنی متناسب داشته باشد چرا که سنگین بودن دستگاه باعث ایجاد فشار بیشتر روی پوست فرد می‌شود و همچنین حفظ تعادل آن توسط مجری کاری دشوار است از سوی دیگر سبک بودن بیش از حد دستگاه نیز نشانه ضعیف بودن موتور آن می‌باشد و نیز به راحتی از دست پیگمنتور لیز می‌خورد. پس دقت کنید که فرد مجری از دستگاه‌های استاندارد و مواد و رنگ‌های مجاز برای میکروپیگمنتیشن ابرو شما استفاده کند تا بتواند علاوه بر افزودن زیبایی شما، سلامت شما را نیز تأمین کرده و آن را به مخاطره نیندازد.

 

کسانی نباید میکروپیگمنتیشن ابرو انجام دهند؟

 

منع استفاده از میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ بیماران دیابتی (مرض قند)، افراد مبتلا به پرفشاری خون، بیمارانی که از ناراحتی‌های حاد یا مزمن قلبی رنج می‌برند، خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی به نوزاد خود هستند، افرادی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند و بیمارانی که به دلیل مشکلات اعصاب از داروهای قوی اعصاب استفاده می‌کنند می‌بایست از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو خودداری کنند.

 

مدت دوام و ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو

 

عوامل متعددی در مدت دوام میکروپیگمنتیشن ابرو دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نوع پوست فرد که می‌تواند خشک یا چرب یا مختلط باشد

2. میزان رنگ‌پذیری پوست فرد

3. نوع رنگ استفاده شده

4. میزان هنر و تجربه و تکنیک فرد انجام دهنده

5. میزان عمیق بودن کاشت و تزریق رنگ‌دانه‌ها

6. نوع دستگاه استفاده شده برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو

7. نحوه ترکیب کردن رنگ‌ها

8. شرایط جغرافیایی و آب و هوای منطقه محل سکونت فرد

9. میزان اضطراب و ترس فرد مراجعه‌کننده

10. دوران بارداری و شیردهی

11. نحوه مراقبت از میکروپیگمنتیشن انجام شده

بنابراین مدت زمان متوسط میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ با این حال به طور معمول، میکروپیگمنتیشن ابرو به مدت 6 ماه تا یک سال دوام دارد و پس از آن نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

 

مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو:

 

 

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن

 

 

1. تا هفت روز بعد از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو روزی چند بار با پماد ابروهایتان را چرب کنید.

2. زمانی که می‌خواهید آرایشتان را از روی ابروهای خود پاک کنید، ابروها را مالش ندهید بلکه با یک پنبه نرم یا یک اسفنج کوچک و مرطوب و با استفاده از یک صابون ملایم یا شامپو بچه به آرامی به ابروهایتان ضربه بزنید تا بتوانید آرایش خود را پاک کنید

3. پس از شستن صورت خود، ابروهایتان را به آرامی و با احتیاط خشک کنید و با حوله به آرامی به ابروهایتان ضربه بزنید، از مالش دادن ابروها پرهیز کنید

4. تا مدت کوتاهی پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و اگر تحت شرایطی در زیر نور خورشید قرار گرفتید، از کلاه آفتابی یا نقاب برای پوشاندن ابروهای خود استفاده کنید

5. تا مدت کوتاهی پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، در هنگام استحمام از ریزش مستقیم آب روی ابروها جلوگیری کنید، برای این کار می‌توانید هنگامی که زیر دوش قرار گرفته‌اید سر خود را پایین نگه دارید تا آب با فشار و مستقیماً روی ابروهای شما نریزد. این کار به حفظ و تثبیت رنگدانه‌ها در محل خود کمک می‌کند.

6. تا چند روز بعد از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، استحمام نکنید و پس از آن نیز تا حد امکان مدت استحمام خود را کوتاه کنید و از قرار گرفتن زیر دوش آب به مدت طولانی و پر کردن فضای حمام با بخار آب داغ خودداری کنید تا رنگدانه‌ها در ابروهایتان تثبیت شوند.

7. تا هفت روز بعد از انجام میکروپیگمنتیشن، می‌توانید از کمپرس یخ به صورت کوتاه مدت دو بار در روز و هر بار به مدت حدود یک ربع روی ابروهایتان استفاده کنید

8. تا هفت روز بعد، شنا و جکوزی و سونا را کنار بگذارید

9. راه درمان التهابات بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ برای آن‌که از میزان التهاب و درد و سوزش ناحیه میکروپیگمنتیشن شده بکاهید بهتر است یک اسفنج کوچک یا یک دستمال تمیز را اندکی مرطوب کرده و روی ابروهای خود و پوست اطراف آن قرار دهید، همچنین می‌توانید برای کاستن از میزان قرمزی پوست ناحیه میکروپیگمنتیشن شده از ویتامین آ د استفاده کنید.

10. پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، میزان دریافت ویتامین خود را از طریق خوردن مواد غذایی ویتامین‌دار افزایش دهید از جمله از میوه‌ها و سبزیجات به مقدار زیاد استفاده کنید

11. از رنگ کردن ابروها بلافاصله پس از انجام میکروپیگمنتیشن خودداری کنید و تا زمانی که اصطلاحاً میکروپیگمنتیشن انجام شده جا نیفتاده است و به طور کامل بهبود نیافته است تا حد امکان از مواد آرایشی بر روی ابروها و پوست اطراف آن استفاده نکنید.

 

عوارض انجام میکروپیگمنتیشن ابرو:

  

همان‌گونه که گفتیم میکروپیگمنتیشن ابرو چیست و متوجه شدید این روش تهاجمی است و پس از انجام آن اندکی درد و تورم و قرمزی در موضع ممکن است دیده شود ولی پس از مدت کوتاه این علائم برطرف شده و به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

1. گاهی ممکن است برخی افراد دچار واکنش‌های افزایش حساسیتی نسبت به مواد آرایشی دائمی شوند. واکنش‌های آلرژیک میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ پوست افراد، افزایش حساسیت خود را با علائمی از قبیل تورم و قرمزی و گرمی و خارش و سوزش و التهاب شدید در محل انجام شده نشان می‌دهند به طوری که برای فرد قابل تحمل نبوده و سیر پیش‌رونده دارند به این معنی که با گذشت زمان علائم رو به بدتر شدن می‌روند؛ بنابراین اگر دچار این علائم شدید و سیر گفته شده را تجربه کردید سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا از عوارض احتمالی جلوگیری شود. توصیه می‌شود که از فرد مجری بخواهید کمی قبل از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو، تست حساسیتی را برایتان انجام دهد به این صورت که کار میکروپیگمنتیشن را روی قسمت دیگری از پوستتان انجام دهد و عوارض را مشاهده کند

2. برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو چندین سوزن در عمق پوست فرو می‌روند تا رنگدانه‌ها را در لایه‌های داخلی پوست بکارند. اگر این سوزن‌ها در عروق ناحیه ابرو فرو بروند باعث خونریزی و زخم و پخش شدن رنگ‎‌دانه‌ها و آسیب به فولیکول‌های مو می‌شوند.

3. اگر پیگمنتور شما، مسائل بهداشتی را به درستی رعایت نکند می‌تواند باعث انتقال بیماری‌هایی از قبیل هپاتیت ب و ایدز شود.

 

آیا میکروپیگمنتیشن ابرو درد دارد؟

 

 

ایا میکروپیگمنتیشن درد دارد

 

 

همان‌طور که توضیح داده شد، برای انجام میکروپیگمنتیشن ابرو تعدادی سوزن باید تا عمقی مشخص وارد پوست شوند تا بتوانند آرایشی نسبتاً دائمی را برای فرد ایجاد کنند. متوجه شدید که منبع درد میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؛ بنابراین این فرایند بدون درد نخواهد بود ولی باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست چرا که قبل از شروع کار، پیگمنتور از پزشک مربوطه می‌خواهد تا ناحیه انجام کار را با استفاده از تزریق داروهای بی‌حسی موضعی، بی‌حس کند و سپس کار را شروع خواهد کرد. با این حال بسته به میزان تحمل و آستانه درد در شما و میزان مهارت و تجربه فرد مجری ممکن است پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو دچار درد و ناراحتی در محل شوید که در صورت نیاز می‌توانید با یک پزشک برای کاهش درد خود مشورت کنید.

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

 

میکروپیگمنتیشن ابرو نوعی آرایش نسبتاً دائمی ابروها است که با استفاده از دستگاه انجام می‌شود، این دستگاه حاوی کاتریج‌های یک بار مصرف است که چندین سوزن را در خود جا داده‌اند. با استفاده از این دستگاه، رنگدانه‌ها به عمق پوست در بین لایه‌های درم و اپیدرم پوست تزریق و کاشته می‌شوند. برای انجام میکروپیگمنتیشن مدت زمان بیشتری وقت صرف می‌شود در حالی که در میکروبلیدینگ ابرو با استفاده از تیغی بسیار نازک، خطوط نازکی مشابه موی ابروی طبیعی فرد در عمق کمتر نسبت به میکروپیگمنتیشن طراحی می‌شود و نیز به زمان کمتری برای انجام نیاز دارد. همچنین میکروپیگمنتیشن ابرو ماندگاری بیشتری نسبت به میکروبلیدینگ ابرو دارد. تفاوت در هزینه میکروبلیدینگ ابرو با میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ با توجه به موارد گفته شده معمولاً هزینه میکروپیگمنتیشن ابرو بیشتر از میکروبلیدینگ می‌باشد.

 

بهبودی پس از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو:

 

بلافاصله پس از انجام میکروپیگمنتیشن، ناحیه ابروها و پوست اطراف آن کمی متورم و قرمز و دردناک و دارای سوزش خواهد بود و رنگ کاشته شده برای ابروها نیز تیره‌تر از حالت طبیعی و دلخواه شما دیده می‌شود اما با گذشت چند روز تا چند هفته به تدریج قرمزی و سایر علائم التهابی از جمله سوزش و درد و تورم از بین رفته و با سیکل طبیعی لایه‌برداری پوست در اثر گذر زمان، رنگ ابروها کم‌رنگ‌تر شده و به حالت طبیعی و دلخواه شما نزدیک می‌شود

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

انصراف از نظر