هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

میکاپ و انواع سبک های میکاپ

میکاپ و انواع سبک های میکاپ

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ در لغت به معنای آرایش و پیرایش صورت با مواد آرایشی زیبایی است. میکاپ به معنای آرایش صورت است و به کسی که مسئول آرایش و رفع عیوب صورت با لوازم آرایش است را میکاپ آرتیست می‌گویند.

میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ در بعضی از مواقع با گریم اشتباه گرفته می‌شود. در اصل گریم به تکنیک‌های تیره روشن کردن یا سایه روشن کردن پوست و متعادل کردن برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های پوست اشاره دارد و بیشتر هدف اصلاح چهره است؛ اما در ارتباط با میکاپ و آرایش صورت صرفاً رنگ‌ها به صورت اضافه می‌شود و مانند گریم طبیعی جلوه نمی‌کند.

آرایشگرانی که با متد روز، به‌روز هستند و مدل‌های جدید و خاص اروپایی رو می‌شناسند خوب می‌دانند که آرایش صورت و موها در کشورهای اروپایی همراه با سادگی تعریف می‌شود که در اصل آرایشگران آن را میکاپ لایت معرفی می‌کنند.

این سبک آرایش به معنای هنرنمایی آرایشگر روی چهره برای ایجاد زیبایی بدون تغییرات واضح است که کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت بالایی دارد. به همین دلیل بیشتر اروپایی‌ها برای عروسی‌شان این سبک را انتخاب می‌کنند تا با گذشت سال‌ها، زمانی که به عکس‌هایشان نگاه می‌کنند از زیبایی خود لذت ببرند.

 

 

تاریخچه میکاپ

 

 

تاریخچه میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ

 

میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ قدمتی بسیار طولانی دارد به‌طوری‌که مصریان قدیم اعم از مرد و زن از میکاپ استفاده می‌کردند. آن‌ها در روش میکاپ از رنگ‌های سیاه و سبز برای آرایش چشمان خود استفاده می‌کردند. حتی در مواقعی بسیاری از پادشاهان از زیورآلات برای گوش یا ریش خود استفاده می‌کردند تا از افراد عادی تشخیص داده شوند و متمایز باشند؛ اما پادشاهان انگلیسی و فرانسوی کلاه‌گیس را به عنوان میکاپ می‌شناختند؛ و همچنین سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان از رنگ‌های شاد و متنوع برای میکاپ خود استفاده می‌کردند.

ایرانیان باستان برای میکاپ، از کلمه هفت قلم استفاده می‌کردند که این کلمه شامل مواردی مانند سرخاب، حنا، خال، سفیدآب، پرپشت کردن ابروها و گرد طلایی رنگ است. حتی قبل از دین اسلام میکاپ بیشتر مختص پادشاهان و ملکه‌ها بود اما بعد از ورود دین اسلام میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ در مکان‌های عمومی ممنوع شد و فقط زنان متأهل می‌توانستند در خانه خود از میکاپ استفاده کنند؛ اما امروزه در تمام نقاط جهان میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ بسیار مورد توجه قرارگرفته و یک اصل به حساب می‌آید. البته باید توجه داشت که هر مکان و هر زمانی میکاپ مخصوص خود را دارد.

 

 

تعریف سبک یا استایل آرایش در میکاپ

 

سبک یا استایل به معنای شیوه انجام آرایش صورت است که در یک استراکچر تعریف شده به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می‌پردازد. سبک آرایشی در اصل چگونگی استفاده از عمق و خانواده رنگ‌ها و توازن میان آرایش قسمت‌های مختلف اجزای صورت در حالتی نمادین است.

 

مدل یا افکت آرایش در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ

 

مدل یا افکت در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ به معنای ساده یعنی بازی با عناصر تشکیل دهنده آرایش و استفاده از رنگ و حرارت در اجزای صورت است. در این حالت با دنیایی بدوم محدودیت روبه‌رو هستیم که خلاقیت در آن حرف اول را می‌زند و میکاپ آرتیست می‌تواند با حفظ سبک یا استایل آرایش دست به خلق هر نوع افکت یا آرایش صورت بزند.

 

انواع سبک آرایش در میکاپ

 

سبک کلاسیک:

 

 در سبک کلاسیک قاعده بر این است که اگر آرایش در ناحیه چشم‌ها تند و غلیظ باشد باید حتماً از رنگ‌های لایت و ملایم در لب‌ها استفاده کرد و برعکس یعنی اگر لب‌ها آرایش غلیظی دارد باید از آرایش چشم لایت استفاده کنند. در این سبک برای لب از رژلب‌هایی با رنگ‌های کلاسیک مانند قرمز، زرشکی و ... استفاده شده و در ناحیه چشم از خط چشم‌هایی مشکی و متناسب و سایه‌هایی با رنگ‌های ملایم استفاده می‌شود.

همچنین از رژگونه به طرزی نامحسوس استفاده شده و بیشترین تأکید بر رژلب و آرایش چشم به‌صورت صحیح است.

 

 

سبک عربی میکاپ

 

سبک عربی و آرایشی با غلظت بالا

 

در آرایشگاه زنانه میکاپ انواع سبک‌های میکاپ به سبک عربی، آرایش‌هایی با غلظت و حرارت بسیار بالا هستیم و استفاده از رنگ‌هایی گرم و تیره در این نوع از میکاپ به شدت مورد توجه است. این سبک معمولاً بسیار شلوغ، سنگین و چرب است و تغییرات شدیدی در آن رخ می‌دهد. از طرفی دیگر استفاده از رنگ‌هایی سنگین و براق در هر دو ناحیه چشم‌ها و لب‌ها مجاز می‌باشد. همچنین برجسته‌سازی گونه‌ها و لب‌ها اهمیت بسیاری دارد.

 

سبک هالیوودی و تمرکز بر متعادل‌سازی چهره

 

در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ به سبک هالیوودی معمولاً تمرکز بر متعادل‌سازی چهر به نحوی نامحسوس انجام شده و تا حد ممکن از استفاده بی‌رویه از فونداسیون در آن پرهیز می‌شود. در این نوع از رنگ‌های پایه و نزدیک به پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد و از رنگ‌های زنده و شاد تا جایی که طراوت و طبیعی بودن چهره را کاور نکند مجاز می‌باشد. در این مدل نیز شاهد تضاد زیاد در آرایش چشم و لب‌ها هستیم و با تیرگی‌هایی زیبا در چشم و بی‌رنگی‌هایی درخشان در لب‌ها روبه‌رو هستیم.

 

سبک اروپایی و آرایش لایت و سبک

 

درآرایش لایت معمولاً از لایت ترین رنگ‌ها جهت نامحسوس‌ترین تغییرات در صورت استفاده می‌شود. وزن آرایش در چشم‌ها و لب‌ها به یک میزان سبک و ملایم بوده و بیشترین تمرکز جهت رفع اشکال در پوست شخص خواهد بود. استفاده از رنگ‌های سرد و گرم به یک میزان مورد توجه بوده و با رعایت هارمونی رنگ‌ها در چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 مدل خلیجی

 

 در میکاپ خلیجی استفاده از سایه‌های خطی و کشیده با لایه‌هایی با مرزهای مشخص به وفور دیده می‌شود. استفاده از رنگ‌هایی تند تیره و سرد مانند سورمه‌ای، یشمی و کله غازی در آرایش چشم مجاز بوده و خط چشم‌های رنگی در این مدل از میکاپ کاربرد دارد. مژه مصنوعی مناسب در این مدل، مژه‌های ریسه‌ای پرپشت با اندازه یکسان است و رنگ‌های شاد و زنده برای رژلب و رژگونه به شکلی وسیع و متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مدل لبنانی و خط چشم تیره

 

 در مدل لبنانی میکاپ جهت زیرسازی از فون‌هایی سنگین و چرب با قدرت پوشانندگی بالا استفاده شده و برای زدن سایه چشم از رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای سوخته، سورمه‌ای و امثال آن در تمام ناحیه استفاده می‌شود و به صورت‌های گربه‌ای، کشیده یا گرد فید می‌شود. خط چشم‌هایی تیره و پهن در بالا و پایین پلک کشیده می‌شود و از مداد مشکی و چرب جهت تیره نمودن لثه چشم استفاده می‌شود. به تناسب این مدل سایه، رنگ رژلب انتخاب شده و با رژگونه هماهنگ می‌شود. در نهایت از مژه مصنوعی برای پر پشت شدن مژه‌ها و جلوه دادن بیشتر به چشم‌ها استفاده می‌شود.

 

مدل هندی و استفاده از رنگ‌های تیره

 

 در این مدل میکاپ برای زیرسازی آرایش از فون‌هایی با رنگ‌های تیره و متمایل به قرمز استفاده شده و از رنگ‌های گرم و پرحرارت به یک میزان در چشم‌ها و لب‌ها استفاده می‌شود. همچنین سایه‌هایی چرب و براق و رژ گونه و رژلب‌هایی غلیظ در این مدل از میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ هندی استفاده می‌شود.

 

 

 میکاپ هندی

 

 

مواد آرایشی مورد نیاز در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ

 

برای میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ باید از وسایل آرایشی مورد نیاز استفاده کرد که در این میان برخی از لوازم آرایشی همیشه باید مورد استفاده قرار گیرند که در موارد زیر این وسایل را به مختصر توضیح می‌دهیم.

 

مرطوب کننده و پرایمر:

 

برای داشتن یک پوست خوب در آرایش بهتر است از وسایل آرایشی مرغوب استفاده کرد که بهتر است از مرطوب کننده استفاده کرد زیرا رطوبت پوست را به خوبی حفظ می‌نماید و همچنین استفاده از پرایمر ماندگاری آرایش روی صورت را بالا می‌برد.

 

کرم پودر و کانسیلر:

 

برای این که در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ لکه‌ها و جوش‌ها و همچنین تغییر رنگ پوست باید از کرم پودر و کانسیلر استفاده کرد زیرا سطح پوست را صاف می‌کنند.

 

مداد طراحی ابرو:

 

یکی از اعضای مهم صورت در میکاپ، مدل ابروها می‌باشند زیرا با وجود میکاپ خوب اگر ابروها متناسب نباشند، میکاپ نیز جلوه خوبی نخواهد داشت. پس بهتر است برای پرپشت نشان دادن ابرو و همچنین متناسب بودن آن‌ها از مداد ابرو استفاده کرد.

 

ریمل:

 

یکی از وسایل مهم در میکاپ ریمل است اگر مژه‌های کم پشتی دارید می‌توانید در کنار ریمل از مژه مصنوعی نیز استفاده کنید که زیبایی را دوچندان می‌کند.

 

رژلب:

 

میکاپ بدون رژلب کاملا ناقص می‌باشد پس بهتر است همواره در لوازم میکاپ خود رژلب همراه داشته باشید.

 

 

رژ لب

 

 

براش:

 

در بازار امروزی ابزار براش هم به صورت تکی و هم به صورت ست به فروش می‌رسند که می‌توان با استفاده از آن‌ها سایه، کرم پودر یا کانسیلر را به روی صورت زد.

 

رژگونه و هایلایتر:

 

در میکاپ برای رنگ دادن یا سایه روشن زدن به خصوص روی گونه‌ها می‌توان از رژگونه یا هایلایتر بهره برد.

 

پالت سایه:

 

افرادی که از سایه استفاده می‌کنند بهتر است همیشه پالت سایه همراه خود داشته باشند.

 

گوش پاک‌کن و دستمال مرطوب:

 

گاهی اوقات ممکن است در هنگام انجام میکاپ اشتباهی صورت گیرد که در اینجا بهتر است برای پاک کردن آن از گوش پاک کن یا دستمال مرطوب استفاده کرد.

 

ترفند‌های میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ:

 

در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ ترفند‌هایی وجود دارد که به اصطلاح به آن فوت کوزه‌گری می‌گویند.

 

شستشوی صورت خود را فراموش نکنید

 

همواره بهتر است قبل یا بعد از آرایش صورت خود را با آب ولرم بشویید؛ زیرا اگر آرایش روی صورت به مدت طولانی بماند روی پوست رسوب کرده و ایجاد لک می‌کند. می‌توان صورت خود را با محلول‌های مخصوص شستشو داد و بعد از آن از شیر پاک کن استفاده کرد؛ اما بعد از شستشو بهتر است پوست خود را با استفاده از تونرها یا اسکراب مرطوب و سالم نگهدارید که این عمل به عنوان تغذیه برای پوست نیز شناخته می‌شود و لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

 

 

شناخت انواع کرم پودر

 

 

شناخت انواع کرم پودر و کانسیلر

 

بهتر است در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ برای استفاده از کرم پودر دقت نمود زیرا کرم پودر باید مناسب پوست باشد تا علاوه بر تغذیه پوست و رطوبت رسانی موجب خشکی و کسالت پوست نشود. برای میکاپ چشم بهتر است از کانسیلر استفاده کنید زیرا تیرگی زیر چشم را محو می‌کند.

 

شناخت دقیق ریمل

 

برای شناخت بهتر ریمل باید به مشخصات حک شده روی آن دقت نمود؛ زیرا در برخی ریمل‌ها از واژه اسمکی استفاده شده است که این ویژگی یعنی درون ریمل از سرمه استفاده شده است که تأثیر بسزایی در پرپشت نشان دادن مژه و جلوگیری از به هم چسبیدن مژه دارد. حتی اگر از فرمژه برای حالت دادن مژه استفاده می‌کنید اگر از چند قطره روغن زیتون استفاده کنید حالت مژه را به هم نمی‌ریزد.

 

مهارت‌های میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ

 

علاوه بر مواردی که درباره میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ بیان کردیم یک میکاپ آرتیست باید ذهن خلاقی داشته باشد که بتواند از میکاپ‌های جدید و به روز بهره گیرد و بداند چه سبک میکاپ مناسب چه فرمی از صورت می‌باشد. حتی گاهی اوقات ممکن است یک فرد از میکاپ آرتیست بخواهد آرایش جدیدی مورد نظر خود را روی صورت فرد پیاده کند بنابراین باید میکاپ آرتیست روش میکاپ را درون ذهن خود پردازش کند تا بتواند میکاپ خوبی را روی صورت مشتری خود اجرا نماید.

امروزه در تمام نقاط جهان میکاپ آرتیست‌های موفقی هستند که در میکاپ و انواع سبک‌های میکاپ بسیار موفق می‌باشند؛ بنابراین اگر کسی در انتخاب یک میکاپ آرتیست دچار مشکل شده است می‌تواند با گشتن در سایت‌های ویژه میکاپ، سالن زیبایی مورد نظر خود را پیدا کند. همچنین باید سالن زیبایی مورد نظر مورد اطمینان باشد و از وسایل استریل و بهداشتی استفاده کند، زیرا وسایل میکاپ در عین زیبایی ممکن است برای برخی افراد باعث آلرژی و ناراحتی‌های پوستی شود؛ بنابراین بهتر است میکاپ آرتیست‌ها از برند‌های معتبرجهانی برای میکاپ مشتریان خود استفاده کنند.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

انواع میکاپ 

انصراف از نظر