هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

دسته گل عروس اروپایی

دسته گل عروس اروپایی

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

انتخاب دسته گل عروس یکی از بزرگترین چالش های پیش روی عروس خانم ها است. انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای با شکوه ترین شب زندگی بی شک بسیار چالش برانگیز خواهد بود. سلایق و تفاوت های فرهنگی افراد دسته گل های متفاوتی را خلق کرده است. به این ترتیب هر دسته گل یک اثر هنری منحصر فرد خواهد بود که ناگفته های بسیاری را در خود گنجانده است.

انتخاب رنگ ها در دسته گل عروس اروپایی قصه های شگفت انگیزی از زندگی عروس زیبای مراسم را در خود گنجانده است. هر بانویی گنجینه ای از زیبایی ها و تجربیات دلنشین است. زنان عشق را در قالب تصاویری زنده و به یاد ماندنی در خاطر خود می آرایند و به آن می بالند. زمانی که بانوی سفید پوشی برای تکمیل شکوه لباس خود به دنبال دسته گلی مناسب می گردد، با چالش های متعددی روبرو خواهد شد.

چیدمان دسته گل و گل های به کار رفته در آن گویای خصوصیات اخلاقی و ارزشی عروس هستند. او می خواهد با انتخاب بهترین دسته گل عروس خود را به زیبایی تمام به تصویر بکشد. دسته گل عروس در واقع امضای هنری عروس پس از انتخاب سالن، لباس عروس، منوی غذا و تزئینات خودرو است.

تمام آرزوی او این است که مهمانی عروسی او با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود. او برای تمام عمر از این شب به عنوان باشکوه ترین شب زندگی خود یاد خواهد کرد. در نتیجه تمام جزئیات این مراسم از اهمیت دوچندانی برخوردار است. یکی از مدل هایی که به شدت مورد توجه بانوان قرار گرفته است، مدل دسته گل عروس اروپایی است.

 

معرفی دسته گل عروس اروپایی

 

دسته گل های جذاب و دیدنی که به سبک اروپایی چیده شده اند، توجه بسیاری از عروس خانم ها را به خود جلب خواهند کرد. در گذشته با توجه به انتخاب های محدودی در تنوع گل ها، عروس خانم ها در انتخاب دسته گل، دسته گل های مورد استفاده در این مراسم ها تفاوت چندانی با هم نداشت. در واقع اکثر دسته گل ها از خانواده گل های رز تهیه می شدند. در مواردی نیز گل های لیلیوم در میان دسته گل عروس ها دیده می شد.

اما امروزه با توجه به انتخاب های فراوان و تنوع بسیار بالای گل های موجود در کشورمان، دسته گل های عروس از تنوع بسیار بالایی برخوردار شده اند. برای اشاره به این تنوع می توان گفت، در دنیای امروز دسته گل انتخابی عروس خانم، یک اثر منحصر به فرد به شمار می رود که با شخصیت او همخوانی داشته و در دستان عروس خانم جان می گیرد.

امروزه بانوان زیادی به دنبال استفاده از دسته گل عروساروپایی برای شرکت در باشکوه ترین شب زندگی خود هستند. خصوصیت بارز دسته گل های اروپایی در ساقه های بلند این دسته گل های است.

دسته گل های اروپایی، با شکل گرد و انباشته از گل های رنگارنگ، جلوه زیبایی را به دستان عروس خانم ها ایجاد می کنند. شکل گرد دسته گل به همراه ساقه های بلند نشانگر سبک اروپایی به کار برده در چیدمان گل است. چرا که تنها در صورتی می توان به این شکل گرد و زیبا در دسته گل دست پیدا کرد، که ساقه ها با نظم خاص و فوق العاده ای چیده شده باشند.

 

 

دسته گل عروس اروپایی| دسته گل| دسته گل عروس| آرایشگاه زنانه| عروس| نحوه چیدمان دسته گل عروس اروپایی 

 

   

نحوه چیدمان دسته گل عروس اروپایی

 

برای این منظور شاخه های گل به شکل مورب و با عبور از روی یکدیگر در کنار قرار می گیرند. روند انجام کار به این شکل است که ابتدا شاخه گل در دست قرار می گیرد سپس شاخه ها انتخاب شده یکی پس از دیگری در جایگاه خود قرار خواهند گرفت. در اروپا برای ایجاد شکل گرد سنتی دسته گل اروپایی پس از به دست گرفتن اولین شاخه گل برای قرار دادن سایر شاخه ها از مثل جالبی استفاده می شود.

بر اساس این مثل هر بار که شاخه گلی به دسته گل اضافه می شود باید شانه را لمس کرد. این مثل گویای این موضوع است که نحوه قرار گرفتن گل ها و زاویه قرار گرفتن گل ها بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب اصلی ترین نکته در دستیابی به دسته گل عروس اروپایی زاویه قرار گرفتن شاخه های گل است.

لمس شانه پس از قرار دادن گل، زاویه مناسب را برای گل به وجود خواهد آورد. به این ترتیب گل ها در کنار یکدیگر و در زاویه مناسبی قرار گرفته و شکل گرد جذابی را در دسته گل عروس به وجود خواهد آورد. برای دستیابی به ظاهر مورد نظر پس از قرار داد، هر گل روی دسته گل را به اندازه یک سوم محیط دایره چرخنده و سپس شاخه گل بعدی به دسته گل افزوده می شود. پس از قرار دادن تمام شاخه های گل روی دسته گل با استفاده از کاغذ یا ربان مناسبی ثابت نگه داشته می شود.

 

تاریخچه دسته گل عروس اروپایی

 

نحوه چیدمان دسته گل های عروس از رمان رنسانس مورد استفاده اشراف و افراد طبقات مختلف جامعه قرار گرفته است. این دستگاه ها که در قالب فلورال چیده می شوند. سبک هنری مورد استفاده در چیدمان این دسته گل ها به ایتالیا و یونان کلاسیک باز می گردد. از این گذشته این سبک بر اساس سبک های رومی به وجود آمده و رفته رفته به یکی از محبوب ترین چیدمان های دسته گل عروس در سراسر اروپا تبدیل شده است.

طراحی های به کار رفته در چیدمان این دسته گل های، غالباً به خلق دسته گل های بزرگ و انبوهی انجام شده است. در برخی مواقع چیدمان دسته گل های عروس، به صورت ایستاده، هرمی و دیگر اشکال رواج پیدا کرده است. این چیدمان در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل جذابیت و ظاهر گیرای این دسته گل افراد زیادی در سراسر جهان از این سبک چیدمان استقبال کرده اند. به این ترتیب انتخاب دسته گل عروس اروپاییشکوه دوچندانی را به عروس زیبای مراسم خواهد بخشید.

شما می توانید گل های به کار رفته در دسته گل خود را بر اساس سلایق و علایق خود انتخاب کنید. گل های انتخاب شده در این دسته گل ها نشانگر شخصیت عروس خواهد بود. رنگ ها و نوع گل های به کار رفته در این دسته گل گویای ویژگی های بارز شخصیت افراد است.

طراحی و چیدمان گل های در اروپایی در قرن ۱۷ به اوج خود رسید. چرا که در این زمان تنوع گونه ها و گل های موجود در این قاره به شدت افزایش پیدا کرد. با توجه به تنوع بالای گل های موجود در قاره اروپا سبک ها و روش های متنوعی نیز برای چیدمان گل ها پا به عرصه حضور گذاشت. دسته گل عروس اروپایی یکی از این سبک ها بوده است که با استقبال تمام مردم اروپا روبرو شده است.

 

 

دسته گل عروس اروپایی| دسته گل| دسته گل عروس| آرایشگاه زنانه| عروس| اهمیت چیدمان دسته گل عروس اروپایی

 

 

اهمیت چیدمان دسته گل عروس اروپایی

 

چیدمان دسته گل یکی از مهمترین بخش های سفارش دسته گل است. در واقع دسته گل با توجه به مراسم موردنظر بسیار متنوع خواهد بود. شما با توجه به شکوه، تزئینات، مهمانان و نحوه پذیرایی خود برای استفاده از دسته گل عروس اروپاییاقدام خواهید دید. این دسته گل می تواند جلوه فوق العاده زیبای را به عروس مراسم ببخشد.

با ورود دسته گل ها به هر فضایی، رنگ و بوی متفاوت به فضا بخشیده می شود. به همین دلیل چیدمان دسته گل می تواند جان دوباره ای به مکان مورد نظر ببخشد. دسته گل عروساروپایی رنسانس را به مراسم شما دعوت خواهد کرد.

حال و هوای مراسم با توجه به دسته گل عروس مشخص خواهد شد. در واقع عروس خانم ها در هنگام انتخاب تزئینات سالن مراسم، منوی غذا و لباس عروسی خود به دنبال خلق فضایی هستند که نشان دهنده خلق و خو و سلایق شخصی آنها باشد. دسته گل عروس نیز در همین راستا مورد استفاده قرار می گیرد.

دسته گل عروس شاید تنها بخش کوچکی از برنامه ریزی ها مراسم عروسی را به خود اختصاص دهد اما در حقیقت مهم ترین و نمایان ترین عنصر در این مراسم دسته گل عروس است.

در واقع شاید تمام مهمانان حاضر در مراسم به تنوع غذایی موجود در منو و حتی تزئینات ظریف به کار رفته در حاشیه لباس عروس توجه نکنند. شاید تکنیک های به کار رفته در نورپردازی سالن عروسی با چشم بسیار از مهمانان دور بماند. اما دسته گل عروس از زرق و برق مراسم کم نخواهد کرد و از چشم ها دور نمی ماند. درواقع دسته گل عروس در تمام مدت مراسم در دستان او قرار دارد و توجه همگان را به خود جلب خواهد کرد.

زمانی که عروس خانم برای خوش آمدگویی به نزد مهمانان خود می رود، رنگ و عطر و زیبایی را با خود به همراه خواهد داشت. دسته گل عروس می تواند زیباترین و برازنده ترین شی در کنار حلقه عروسی، عروس زیبای مراسم باشد.

 

گل های به کار رفته در دسته گل عروساروپایی

 

انتخاب گل های به کار رفته در دسته گل عروس امری کاملاً سلیقه ای است. در واقع عروس خانم ها می تواند با توجه به علایق خود، گل های مورد علاقه خود را برای استفاده در دسته گل ها انتخاب کنند. با توجه به تنوع بسیار بالای گل های موجود در بازار های داخلی، ترکیب های متفاوتی برای استفاده در دسته گل عروس به کار برده می شود. غالباً عروس خانم ها با استفاده از گل های محبوب و مورد علاقه خود دسته گل انبوه و باشکوهی را برای مراسم خود سفارش می دهند.

بهتر است برای انتخاب گل های به کار رفته در دسته گل خود به دنبال پیروی از نمونه های موجود نباشید. شما می توانید دسته گل محبوب خود را از میان گل ها مورد علاقه خود انتخاب کنید. به این ترتیب دسته گل مراسم شما به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد خواهد بود. چه بسا عروس خانم آینده نیز از مدل دسته گل عروس شما الهام بگیرند.

در انتخاب دسته گل عروس باید موارد بسیاری را در نظر داشته باشید، برای مثال:

  •   در انتخاب رنگ گل های به کار رفته در چیدمان دسته گل عروس اروپایی، هماهنگی رنگ ها را در نظر داشته باشید. در صورتی که رنگ ها به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند می توانند جلوه باشکوهی را ایجاد کنند. اما در صورتی دقت لازم را در انتخاب رنگ ها به کار نبرید، دسته گل از جذابیت لازم برخوردار نخواهد بود.
  •  از این گذشته هماهنگی رنگ های به کار رفته با رنگ لباس و تزئینات به کار رفته در لباس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
  •  در صورتی که از مچ بند یا تاج گل بهره برده اید، باید در هنگام انتخاب گل های موجود در دسته گل عروس، این رنگ ها و گل ها را نیز در نظر داشته باشید.
  •  آرایش عروس، تم و رنگ بندی به کار رفته در آرایشگاه زنانه نیز می تواند در انتخاب گل های عروسی تاثیر گذار باشد.
  •  تمام جزئیات را در انتخاب رنگ و نوع گل های به کار رفته در دسته گل عروس در نظر داشته باشید. برای مثال رنگ جواهرات عروس و سنگ های به کار رفته در این جواهرات نیز می تواند در انتخاب رنگ ها به کار رفته در دسته گل عروس تاثیرگذار باشد.

 

نگهداری از دسته گل عروس اروپایی

 

پس از شرکت در مراسم باشکوه جشن عروسی، لباس عروس و دسته گل عروسی عروس خانم ها به یادگار خواهد ماند. از این رو نگهداری از این اثر هنری برای بسیاری از عروس خانم ها حائز اهمیت است. جای تعجب هم نیست، چرا که این دسته گل اثر هنری ارزشمند و گران بهایی برای عروس خانم به شمار می رود. شما می توانید برای نگهداری طولانی مدت دسته گل عروس از روش آویختن بهره برید.

برای این منظور بهتر است دسته گل مورد نظر خود را با استفاده از روبان و طناب هایی در قسمتی از اتاق آویزان کنید. محیط اتاق مورد نظر باید خشک بوده و مسیر جریان هوا قرار داشته باشد و دمای اتاق برای خشک شدن این دسته گل ها بسیار مطلوب خواهد بود. پس از آویختن دسته گل، صبور باشید و اجازه دهید تمام غنچه ها به خوبی خشک شوند.

 سپس می توانید دسته گل خشک شده خود را در قسمت مناسبی از منزل قرار داده و از تماشای آن لذت ببرید. بی شک هیچ چیز به اندازه تماشای دسته گل باشکوه عروسی جذاب نخواهد بود. گلدان حاوی دسته گل عروسی شما به زیباترین بخش منزل شما بدل خواهد شد. از این رو در خشک کردن و نگهداری این گنجینه زیبا و با شکوه دقت لازم را به عمل آورید.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

دسته گل عروس اروپایی| دسته گل| دسته گل عروس| آرایشگاه زنانه| عروس| نگهداری از دسته گل عروس اروپایی 

انصراف از نظر