هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

بسترسازی برای کاشت ناخن

بسترسازی برای کاشت ناخن

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

برای کاشت ناخن از روش های متفاوتی در آرایشگاه ها استفاده می شود. روش های کاشت هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. کاشت ناخن با هدف زیبایی بیشتر انجام می گیرد. اما اگر قرار باشد این روش برای فرد متقاضی دردسر ایجاد کند و یا او را دچار عفونت و مشکلات دیگر بکند، از طرف داران آن کاسته خواهد شد. یکی از مهم ترین کارها برای دست یافتن به نتیجه بهتر، بسترسازی برای کاشت ناخن به شیوه درست و اصولی است.  

 

 

مراحل بسترسازی برای کاشت ناخن

 

 

مراحل بسترسازی برای کاشت ناخن

 

هوا گرفتن زیر ناخن ها از ایرادهایی است که کسانی که ناخن می کارند ممکن است به آن دچار شوند. برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلاتی نیاز به بسترسازی برای کاشت ناخن به روش درست است. این بسترسازی در چند مرحله انجام می شود که هر کدام حائز اهمیت هستند و باید با دقت و صبر به آن ها پرداخته شود.

 

  • مرحله اول که پیش از هر کاری باید انجام شود، مانیکور خشک است. ناخن کار باتجربه و ماهر با استفاده از سوهان شنی کوتیکول ها را به عقب می راند.
  • بعد از آن پوست های اضافه با یک نیپر از دور ناخن برداشته می شوند.
  • در این مرحله با استفاده از یک سوهان کاغذی یا دستی سطح ناخن خش انداخته می شود. این کار تا از بین بردن براقیت ناخن به طور کامل باید ادامه پیدا کند.
  • برای حذف چربی ها از روی ناخن می توان از کلینزر استفاده کرد.
  • گرده هایی که در اثر سوهان کشیدن ایجاد شده اند، باید با شوت از روی ناخن ها زدوده شوند.
  • بعد از همه این کارها، نوبت به استفاده از ضد قارچ می رسد. این مرحله به هیچ عنوان نباید حذف شود، زیرا یکی از دلایل آسیب دیدن ناخن ها در اثر کاشت، نزدن ضد قارچ به آن ها است. بعد از آن نیز باید پرایمر زده شود.

 

بعد از پایان این مراحل تازه نوبت به کاشت ناخن می رسد

 

برای تشخیص این که ناخن فرد متقاضی چرب یا معمولی است، باید به صدف آن دقت شود. برای آن ها که ناخن های معمولی دارند بهتر است از پرایمرهای بدون اسید استفاده شود. و برای کسانی که صدف ناخنشان چرب است و با آب زیاد سر و کار دارند مانند خانم های خانه دار، مربی های شنا و کارمندان آزمایشگاه باید پرایمری های اسیدی را به کار برد.

 

هوا گرفتن کاشت ناخن

 

 باید بدانید که برای کاشت ناخن بهتر است که به آرایشگاه زنانه معتبر مراجعه کنید چرا که اشاره کردیم اگر بسترسازی برای کاشت ناخن اصولی و صحیح انجام نشود، یکی از مشکلاتی که ممکن است برای ناخن ها ایجاد شود هوا گرفتن در زیر آن ها است. این هوا بین تیپ و ناخن طبیعی خود فرد به وجود می آید. برای این که هوایی در بین آن ها باقی نماند نیاز است که اقدامات زیر حتماً با دقت لازم انجام شوند.

 

پیش از خشک شدن پرایمر مواد روی ناخن گذاشته نشود

 

یکی از کارهایی که بعد از بستر سازی کاشت ناخن به روش درست و جلوگیری از هوا گرفتن ناخن ها می توان انجام داد، این است که از اولین ناخن شروع به گذاشتن مواد شود. بعد که ناخن پنجم تمام شد، سپس کار دست بعدی باید شروع شود و به ترتیب ضد قارچ و پرایمر زده شوند.

2 میلی متر آخر پرایمر را در ته ظرف رها کنید، زیرا به مرور زمان گرده هایی که به قلم چسبیده اند، درون ظرف ته نشین شده اند و بر غلظت ماده افزوده شده است. به همین دلیل نباید ظرف پرایمر را پیش از مصرف تکان داد.

 

 مواد ناخن باید خمیری شکل باشد

 

قبل از این که قلم به درون پودر زده شود، چند بار باید آن را در گوده لیکویید فشار داد تا هوای میان موها از بین برود. نسبت پودر به لیکویید باید درست و با دقت انتخاب شود تا ماده حاصل از ترکیب آن ها خیلی شل یا سفت نباشد.

 

وقتی مقدار لیکویید از پودر بیشتر باشد ماده شل خواهد شد. مواد کاشت شل راحت به کوتیکول ناخن می چسبد و هوا می گیرد. سفت شدن مواد نیز نشان از استفاده کم از لیکویید دارد. به این ترتیب، تمام دانه های پودر با لیکویید ترکیب نمی شوند و مواد روی صدف به درستی قرار نمی گیرند. همین مسئله موجب هوا گرفتن می شود.

 

موادی که برداشته می شود نباید مستقیم روی ریشه ناخن گذاشته شود. در بهترین حالت باید آن را بالای سطح ریشه قرار داده و سپس با استفاده از قلم اشکی به طرف ریشه هول داده شود. بعد از حفظ فاصله مواد باید با کمر قلم به شکل ضربه ای روی صدف ناخن پخش شوند. در نهایت نیز با قلم تمیز آغشته به لیکویید دور کار تمیز شود و مواد روی ریشه و کناره ها باید برداشته شوند.

 

دورگیری مواد باید به طور صحیح انجام شود

 

یکی از مراحلی که باید به آن توجه شود تا بعد از بسترسازی برای کاشت ناخن و انجام دیگر مراحل به شیوه درست، هواگیری در ناخن ها اتفاق نیفتد، دورگیری مواد است.

اگر مواد به کوتیکول بچسبد، بعد از گذشت 24 ساعت که ناخن شروع به رشد می کند، مواد بلند می شود و در اثر آن هوا گرفتن نیز آغاز می شود. انتخاب سر سوهان مناسب به دورگیری صحیح کمک می کند. فشار دست به قلم سوهان باید ملایم و کنترل شده باشد تا به یک باره حجم زیادی از مواد برداشته نشود.

یک بار دورگیری باید با سوهان برقی و یک بار با سوهان دستی انجام گیرد. وقتی کار دورگیری تمام می شود، مواد باید نیم میلی متر با کوتیکول فاصله داشته باشد. 

 

 

استفاده از ابزار و مواد مناسب برای کاشت ناخن

 

 

استفاده از ابزار و مواد مناسب برای کاشت ناخن

 

بسترسازی برای کاشت ناخن زمانی به طور دقیق و درست صورت می گیرد که برای اجرای آن از ابزار مناسب استفاده شود. به عنوان مثال، برخی از ناخن کارها با سوهان های بسیار زبر چربی روی ناخن را از بین می برند. با این کار کراتین های ناخن نیز از میان خواهد رفت. رنگ ناخن در اثر این آسیب از صورتی به قرمز تغییر می یابد. با وارد آمدن چنین آسیبی به ناخن، هیچ ماده کاشتی روی آن قرار نخواهد گرفت و منجر به هوا گرفتن می شود.

 

به کار بردن مواد مرغوب نیز در هوا گرفتن و کیفیت کلی کاشت ناخن تأثیر بسیاری دارد. در ضمن، مواد مورد استفاده نباید فاسد شده باشند و به تاریخ مصرف آن ها باید دقت شود.

علاوه بر پرایمر باید از دهیدراتور روی ناخن استفاده شود. دهیدراتور با ضد قارچ متفاوت است. این ماده را برای حذف رطوبت از روی ناخن به کار می برند که حالت سفیدک مانند روی پوست ایجاد می کند.

استفاده از قلم هایی که سر آن ها تخت است برای موادگذاری روی ناخن اشتباه است. با این قلم ها مواد به درستی روی ناخن قرار نخواهند گرفت. همچنین، اگر مواد روی ناخن به صورت یک دست گذاشته نشود، موجب می شود ناخن ها از کنار هوا بگیرند و شروع به ترک خوردن کنند.

 

مواردی که متقاضیان کاشت ناخن باید رعایت کنند

 

بعد از کاشت ناخن، خانم ها باید شست و شوها را با دستکش انجام دهند.

تا حد امکان از آغشته شدن ناخن ها با مواد شوینده جلوگیری شود.

حتی اگر بسترسازی برای کاشت ناخن به بهترین شکل نیز انجام شود و ناخن ها درست و محکم باشند، نباید از آن ها به جای ابزار استفاده شود.

افرادی که به بیماری های خاص مبتلا هستند و داروهای اسیدیته مصرف می کنند، باید پیش از اقدام به کاشت این موارد را با ناخن کار خود مطرح کنند.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

بستر کاشت ناخن 

 

 

 

انصراف از نظر