هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

انواع مدل بافت مو و آموزش آن

انواع مدل بافت مو و آموزش آن

مرکز آرایشی راویس بیوتی در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر ارائه دهنده انواع رنگ مو و مش ، کوپ ، طراحی با حنا ، کاشت ناخن و کاشت مژه و میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا حرفه ای و طبیعی می باشد. اگر شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید حتما به سالن های ما مراجعه نمایید تا آرایشگران متخصص ما بتوانند بهترین ها را به شما ارائه دهند.

بافت مو یک روش سنتی برای جمع کردن موها می باشد که از گذشته تا به امروز مورد استقبال بسیاری از بانوان قرار گرفته است. این روش موجب تسریع رشد و سلامتی موها می شود. کسانی که از موخوره رنج می برند می توانند بدون هیچ هزینه ای سلامتی موهای خودرا با استفاده ازانواع بافت مو بدست آورند.

 

انواع بافت مو

 

بافت مو برای انواع موها استفاده می شود و به جنس مو افراد بستگی دارد. همچنین مناسب تمام فصول سال به خصوص تابستان می باشد. بافت مو انواع مختلفی دارد و معمولا افراد بنا بر سلیقه و ساختار صورت خود آنها را بر روی موهای خودانجام می دهند. امروزه در سالن های آرایشگری به عنوان یک حرفه تخصصی برای آراستن موها از این روش استفاده می شود.

بافت مو انواع مختلفی دارد و ما می خواهیم در این مقاله شما  را با چند نمونه از انواع بافت مو متناسب با نوع ساختار صورت آشنا کنیم.

 

بافت متناسب با انواع ساختارهای صورت

 

در میان انواع مدل های بافت مو بافت ساده یکی از پرکاربردترین بافت هاست و به راحتی و آسانی انجام می گیرد. سادگی این بافت، مورد استقبال همه بانوان واقع شده است و انجام آن هم بر روی جلو موها و هم پشت امکان پذیر می باشد. مزیت این بافت این است که  برای انواع مدل های موی کوتاه و بلند مناسب است و به صورت روزانه می توان با استفاده از بافت ساده موها را جمع کرد. بافت ساده برای تمام رده های سنی مانعی ایجاد نمی کند و برای انواع ساختار صورت مناسب است.

 

بافت متناسب با فرم صورت گرد

 

بافت آفریقایی یکی دیگر از انواع بافت مو است که تاریخچه آن به کشور آمریکا باز می گردد و مورد استفاده افراد با موهای بلند قرار می گیرد.

این نوع بافت به موهای بلند جلوه خاصی می بخشد و انجام آن بر روی قسمت های مختلف سر انجام می گیرد.

بافت آفریقایی یک بافت محبوب برای بانوان محسوب می شود زیرا این بافت برای انواع موها اعم از فر، موج دار و صاف مناسب است. انجام این بافت بسیار ساده و پیچیدگی خاصی ندارد تنها کافی است که با دقت و حوصله انجام شود. کسانی که صورت گرد و موهای تیره رنگی دارند انتخاب بافت آفریقایی گزینه مناسبی خواهد بود.

  

بافت متناسب با فرم صورت زاویه دار

 

بافت مو فرانسوی یکی از انواع بافت موهایی که توجه بسیاری از بانوان را به خود جلب کرده است. این بافت یکی از پرطرفدارترین بافت هاست که انجام آن مانند بافت ساده به راحتی انجام می گیرد. بافت مو فرانسوی هم برای موهای تیره و هم موهای روشن زیبا و شیک است و برای مدل موهای کوتاه و بلند مناسب است و برای هر نوع مهمانی می توانید بافت فرانسوی را بر روی موهای خود انجام دهید.

کسانی که صورت زاویه داری دارند می توانند این نوع بافت را انجام دهند.

 

 

french

 

 

بافت متناسب با فرم صورت بیضی

 

از میان دیگر انواع بافت مو، می توانیم به بافت هلندی اشاره کنیم که مدلی بسیار جذاب و برای موهای کوتاه و بلند استفاده می شود. زیبایی بافت هلندی بر روی موهای تیره بسیار چشمگیر خواهد بود. یکی از ویژگی های بافت هلندی منظم بودن آن است و هم به صورتی که یک طرفه و هم دوطرفه انجام می شود. این نوع بافت اگر به صورت دوطرفه انجام شود به آن بافت بوکسور گفته می شود. بافت هلندی جز آن دسته بافت هایی محسوب می شود که پیچیدگی خاصی را دارا می یاشد و مناسب صورت های بیضی است.

 

بافت متناسب با فرم صورت لاغر

 

بافت تل یکی دیگر از انواع بافت مو است که سبکی دخترانه ، شیک و اسپرتی دارد و برای تمام سنین مناسب است. این بافت ظاهری شیک و ساده دارد. کسانی که موهای بلند یا نسبتا بلندی دارند این نوع بافت را بر روی موهای خود انجام دهند. از آنجا که بافت تل بر روی جلوی موها انجام می شود باید اندازه قسمت جلوی موها با قسمت پشت یکسان باشد و به آسانی و بدون نیاز به ابزار خاصی انجام می گیرد. این بافت را معمولا کسانی که صورت لاغری دارند انتخاب می کنند.

 

بافت متناسب با فرم صورت استخوانی

 

بافت پنج تایی است از انواع بافت مو است که بافتی بسیار ساده و زیبا می باشد. این بافت برای انواع موها مناسب است اما کسانیکه موهای نازک و کم حجمی دارند، انجام این بافت بر روی آنها سبب می شود موهای آنها حجیم و پرپشت به نظر برسد. این بافت برای انواع مدل و رنگ مو شیک و جذاب است و مناسب تمام ردهای سنی می باشد. ویژگی خاصی که بافت پنج تایی دارد این است که قبل از انجام آن باید موها را کاملا صاف کرد به طوری که عاری از هر گونه گره باشند زیرا انجام این نوع مدل بافت مو بر روی موهای صاف بسیار خیره کننده است. هنگامی که این نوع بافت را بر روی موهای خود انجام می دهید باید دقت داشته باشید که نباید فشار زیادی به ریشه موها وارد کنید زیرا سبب ریزش موها می شود. البته باید این نکته را هنگام انجام انواع مدل های بافت مو رعایت کنید. این بافت برای صورت های استخوانی گزینه مناسبی خواهد بود.

 

 بافت متناسب با فرم صورت پهن

 

یکی دیگر از انواع بافت مو، بافت تیغ ماهی است که مورد استقبال بسیاری از خانم ها و دختران جوان قرار گرفته است. اگر موهایبلندی دارید از انجام این بافت بر روی موهای خود غافل نشوید. همچنین انجام این بافت بر روی موهای پرپشت و رنگی سبب می شود موها بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد. جلوه زیبایی بافت تیغ ماهی برای افرادی که دارای موهای روشن هستند بیشتر از آن هایی است که موهایی تیره رنگ دارند. معمولا انجام این نوع مدل بافت مو محدودیت سنی نداشته و مناسب کسانی است که صورت پهن دارند.

 

 

tigh

 

 

بافت متناسب با فرم صورت پر

 

در مقایسه با انواع بافت مو، بافت طنابی مدلی دخترانه ، ساده و مناسب فصل تابستان است. این مدل معمولا بر روی موهای بلند انجام می گیرد. کسانی که صورت بیضی شکل و موهای بلندی دارند استفاده از این بافت سبب می شود چهره ی آن ها جذاب و زیبا به نظر برسد. همچنین افرادی که موهای نازک و کم حجمی دارند برای اینکه موهای آنها پرپشت جلوه کند می توانند هنگامی که می خواهند بافت طنابی را بر روی موهای خود انجام دهند از موی مصنوعی نیز استفاده کنند. این نوع مدل بافت مو از دو قسمت مو انجام می شود و هنگامی که این مدل را بر روی موهای خود انجام می دهید باید این نکته را مدنظر داشته باشید که جهات آن ها با هم به صورت متضاد است و همین ویژگی باعث شده که بافت طنابی کمی پیچیده به نظر برسد در حالی که بر خلاف ظاهری که دارد پیچیدگی خاصی نداشته و انجام آن بسیار ساده است. معمولا کسانی که این نوع مدل بافت مو را برای خود انتخاب می کنند موهای خود را به شکل دم اسبی می بندند و سپس این نوع بافت را بر روی موهای خود انجام می دهند. علاوه بر دختران جوان این مدل مورد پسند بسیاری از خانم ها نیز واقع شده است و محدودیت سنی ندارد و برای افرادی که صورت پری دارند مناسب است. بافت طنابی که یکی مدل های کلاسیک انواع بافت مو محسوب می شود برای موهای تیره و روشن شیک و جذاب است.

 

بافت متناسب با فرم صورت کشیده و لاغر

 

بافت چهارتایی مکعبی یکی از مدل های مرسوم برای بانوان محسوب می شود. انجام این مدل بافت بر روی موهای بلند و پرپشت واقعا خیره کننده است. این مدل به دلیل معکبی شکل بودن آن بر روی موها در میان بانوان به یک بافت محبوب تبدیل شده است و از میان انواع مدل های بافت مو یکی از پرکاربرترین بافت ها در سالن های آرایشگری است. بافت چهارتایی مکعبی را اگر بصورت شل ببافید زیبایی آن خیره کننده تر است زیرا بر روی قسمت پشت موها و به  شکل پهن انجام می شود. کسانی که موهای بلند و نسبتا بلندی دارند به طوری که اندازه ی موهای آن ها تا روی سرشانه آن ها می باشد می توانند این نوع مدل بافت مو را برای آراستن موهای خود استفاده کنند. اگر می خواهید بافت چهارتایی مکعبی را به شیوه ی درست بر روی موهای خود انجام دهید باید زمان زیادی را برای تمرین این نوع بافت صرف کنید. البته انواع دیگر مدل های بافت مو از این قاعده مستثنی نیستند ولی بافت چهارتایی مکعبی به علت پیچیدگی خاصی که دارد و یکی از مدل های عامه پسند می باشد و علاوه بر این یکی از مدل های پرکاربرد در سالن های آرایشی است باید به شیوه ی کاملا درست انجام شود. این مدل مو از بین انواع بافت مو معمولا برای کسانی که ساختار صورتشان کشیده و لاغر است مناسب می باشد.

 

 

chartayi

 

 

بافت متناسب با فرم صورت کشیده

 

بافت چهارتایی پهن در میان انواع بافت مو به بافت چهارتایی مکعبی شباهت زیادی دارد و اغلب کسانی که صورت  کشیده ای  دارند از این مدل بافت استفاده می کنند زیرا سبب می شود صورت آن ها پرتر به نظر برسد بافت چهارتایی پهن را معمولا افرادی که موهای بلندی دارند و رنگ موهایشان بلوند است انتخاب می کنند. این نوع بافت را هم می توان بر روی قسمت جلو مو و هم قسمت پشت انجام داد. از این نوع مدل بافت  می توان هم در مهمانی و تولد و هم در مراسم عقد استفاده کرد. بافت چهارتایی پهن برای تمام رده های سنی به خصوص دختر خانم های جوان مناسب است. این مدل بافت مو را می توان بر روی انواع رنگ های مو انجام داد ولی زیبایی آن برای موهای روشن و بلوند جذاب تر خواهد بود.

 

بافت متناسب با فرم صورت بیضی و پر

 

یکی از زیباترین انواع بافت مو بافت آبشاری است. این نوع مدل بافت به موهای بلند جلوه خاصی می بخشد و برای موهای لخت و صاف گزینه مناسبی  می باشد. اگر برای انجام این مدل موها رنگ شده باشند زیبایی آن چشمگیرتر خواهد بود. بافت آبشاری به راحتی انجام می گیرد و پیچیدگی خاصی ندارد و می توان آن را در منزل انجام داد. افرادی که می خواهند این نوع بافت را برای موهای خود انتخاب کنند باید یکسان بودن اندازه موهای خود را مدنظر قرار دهند. بدین صورت که اندازه قسمت جلو موها و قسمت پشت با یکدیگر یکسان باشند. اگر می خواهید برای  مهمانی های کوچک و دورهمی های دوستانه موهای خود را آراسته کنید می توانیداز این نوع مدل بافت مو استفاده کنید.

بافت آبشاری سبک شیک و خاصی دارد که برای تمام رده های سنی مناسب است. معمولا خانم هایی که صورت گرد و پر دارند می توانند از این مدل بافت استفاده کنند.

 

 

abshari

 

 

بافت متناسب با فرم صورت بیضی و تقریبا گرد

 

در آخر، بافت پیچ طنابی یکی از انواع بافت مو است که روش آنجام آن در مقایسه با دیگر مدل های بافت کمی پیچیده است. معمولا افرادی که دارای موهای بسیار بلندی هستند خواهان استفاده از این نوع بافت می باشند. افراد دارای موهای بلند و کم پشت هنگامی که بافت پیچ طنابی را  بر روی موهای خود انجام می دهند می توانند برای پرپشت تر به نظر رسیدن موهایشان از موی مصنوعی استفاده کنند. ولی افرادی که موهای پرپشتی دارند به استفاده کردن از موی مصنوعی در میان موهای خود نیازی ندارند. این نوع بافت معمولا برای افرادی مناسب خواهد بود که صورت آنها بیضی و تقریبا گرد است. مزیتی که بافت پیچ طنابی دارد این است که زیبایی خودش را هم بر روی موهای تیره و هم بر روی موهای روشن حفظ می کند و به علت دارا بودن همین ویژگی یکی از رایج ترین انواع مدل های بافت مو محسوب می شود.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد، (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

انصراف از نظر