هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

انواع لباس عروس

انواع لباس عروس

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

اگر شما نیز در شرف برنامه‌ریزی عروسی هستید، حتماً می‌دانید یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها، انتخاب از میان انواع لباس عروس است؛ برای کسب لباس عروس دلخواهتان باید تمامی موارد از قبیل شکل اندامتان، مدل لباس، کیفیت پارچه، برند بودن، تزئینات لباس را در نظر بگیرید.

 

انواع لباس عروس

 

در مراسم عروسی یکی از نکاتی که همیشه توجه زیادی به خودش جلب می‌کند لباس عروس است که انواع مختلفی از آن وجود دارد. حتی در اقوام مختلف هم نوع لباس عروس با هم متفاوت است علاوه بر اینکه انواع مختلفی از لباس عروس در بازار موجود است. انواع لباس عروس براساس مدل‌های مختلفی که وجود دارند، تعریف شده‌اند. انتخاب لباس عروس یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها و البته مهم‌ترین انتخاب خانم‌ها برای مراسم عروسی است. با آشنایی با انواع لباس عروس می‌توان مدل مورد علاقه خود را پیدا کرد.

 

معرفی انواع لباس عروس

 

انتخاب لباس عروس کاملاً سلیقه‌ای است اما فرد باید برای انتخاب لباس عروس اندام خود را هم در نظر بگیرد. لباس عروس موضوع مهمی است که برای آن زمان زیادی گذاشته می‌شود. همان‌طور که گفته شد لباس عروس براساس اندام و سلیقه فرد انتخاب می‌شود. اندام افراد معمولاً به شکل مستطیل، بیضی، به شکل ساعت شنی و غیره است. برای افرادی که دارای پایین تنه بزرگ‌تر نسبت به کل بدن هستند باید لباس عروسی تهیه و انتخاب بکنند که بتواند بالاتنه را بزرگ‌تر نشان دهد تا زیباتر به نظر برسند. افرادی که در ناحیه شکم دارای چربی هستند باید از لباس عروس‌هایی استفاده کنند که از ناحیه شکم کمی آزادتر باشد تا اندام آن‌ها را متناسب نشان بدهد. کسانی که شانه‌های بلند و باسن کوچک دارند بهتر است که از لباس عروس پف دار استفاده کنند. کسانی که کمر باریک و قدبلند و باسن متناسب دارند می‌توانند از لباس عروس مدل ماهی استفاده بکنند. به طور کلی لباس عروس به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام متناسب با اندام خاصی است. لباس عروس کوتاه، مدل ماهی، ترومپت، دامن کلوش و برش روی باسن انواع لباس عروس هستند که در بازار وجود دارند.

 

 

مدل پف دار |انواع لباس عروس|لباس عروس،عروس

 

 

مدل پف دار از انواع لباس عروس

 

این مدل لباس عروس به نوعی مدل پرنسسی هم نامیده می‌شود و شبیه همان لباس‌هایی است که در کارتون‌ها بر تن پرنسس‌های دیزنی می‌دیدیم. این لباس‌ها دارای پف زیاد بر روی دامن هستند. بالاتنه این لباس‌ها کاملاً جذب بدن هستند و معمولاً به صورت یک تکه دوخته می‌شوند اما در برخی موارد بالاتنه و پایین تنه آن جدا از هم هستند. کسانی که دارای اندام‌های ریز هستند و جثه‌های ضعیف دارند بهتر است که این مدل لباس را انتخاب نکنند. مدل پف دار یکی از انواع لباس عروس است که طرفداران زیادی دارد و بیشتر از سایرین مورد استقبال قرار می‌گیرد. این مدل تقریباً برای هر اندامی مناسب است به غیر از کسانی که ریز نقش هستند. در انتخاب لباس عروس پف دار باید به این نکته توجه داشت که اگر بالاتنه‌ی فرد لاغر است می‌تواند از لباس شلوغ استفاده کند در غیر این صورت باید از لباس‌هایی با بالاتنه ساده استفاده کنند. این لباس برای کسانی که اندام شبیه گلابی دارند بهترین گزینه است و بهترین انتخاب برای این افراد خواهد بود.

 

مدل دامن کلوش از انواع لباس عروس

 

یکی دیگر از انواع لباس عروس که طرفداران زیادی دارد، لباس عروس مدل دامن کلوش است که اصولاً برای کسانی که دارای اندام متناسب و قد بلند هستند مناسب است. این مدل دارای بالاتنه نسبتاً چسبیده است و از کمر به پایین حالت کلوش دارد. این مدل به دلیل اینکه از کمر حالت کلوش پیدا می‌کند، فرد را قد بلندتر نشان می‌دهد. این مدل لباس عروس معمولاً دارای بالا تنه توری است و در مدل‌هایی هم به صورت دکلته و غیره است. این مدل لباس عروس بسیار ساده‌تر از مدل‌های دیگر است و برای افرادی که سلیقه متفاوت دارند و سادگی را بیشتر می‌پسندد بسیار مناسب است. البته این نکته را هم باید بدانیم این مدل برای افرادی که مستعد چاقی هستند هم مناسب است و آن‌ها را کشیده‌تر نشان می‌دهد. به طور کلی تناسب اندام نکته بسیار مهمی است که تأثیر بسیار زیادی در انتخاب لباس عروس دارد. لباس عروس با دامن کلوش راحتی بیشتری نسبت به مدل پف دار دارد و احساس راحتی در این لباس از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. در برخی موارد افراد از نوارهایی هم رنگ با لباس داماد بر دور کمر استفاده می‌کنند که بسیار زیباست.

 

مدل دامن از روی باسن

 

یکی دیگر از مدل‌هایی که بالا تنه چسبیده دارند این مدل‌ها هستند. این لباس‌ها اصولاً از به شکل دکلته هستند و تا باسن چسبیده به بدن هستند. بعد از آن دامن لباس شروع می‌شود و از حالت چسبیده به بدن بیرون می‌آید. این مدل مثل مدل دامن کلوش نیست که برای همه افراد مناسب باشد بلکه این مدل‌ها فقط برای افرادی که دارای شکم تخت و به طور کلی اندام لاغر هستند مناسب است و نمی‌توان این مدل را به افرادی که ویژگی‌های دیگر دارند پیشنهاد داد. این مدل به دلیل اینکه برای همه مورد استفاده نیست کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما یکی از زیباترین مدل‌هاست و به کسانی که دارای اندام زیبا هستند زیبایی چشم گیری می‌بخشد. برای اینکه این لباس زیباتر به نظر برسد فرد باید کمر باریک داشته باشد. برای این لباس‌ها بهتر است که از دنباله استفاده نشود زیرا زیبایی چندانی به لباس نمی‌دهد و حتی از زیبایی لباس کم هم می‌شود. دامن این لباس که از باسن شروع می‌شود معمولاً پف کمی دارد.

 

 

لباس عروس مدل ماهی

 

 

ترومپت یکی از انواع لباس عروس

 

این مدل از لباس عروس کی از انواع لباس عروس است که مدلی بین لباس ماهی و مدل دامن از روی باسن است که شباهت‌های زیادی به هر دوی آن‌ها دارد. بالا تنه آن به شکل جذب است اما نه به شدت مدل قبل. دامن این لباس از زیر باسن شروع می‌شود و مدل دامن آن متفاوت از مدل قبل است و معمولاً ساده‌تر است. این مدل هم برای افرادی که چاق هستند و از تناسب اندام برخوردار نیستند مناسب نیست و نمی‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد. این مدل هم برای افرادی مناسب است که دارای کمر باریک و هیکل کشیده هستند. افرادی که دارای بالا تنه درشت هستند هم بهتر است که از این مدل استفاده نکنند. برای این مدل لباس اندامی شبیه گلابی مناسب نیست و عروس خیلی چاق به نظر می‌رسد. در صورتی که چربی پهلوهای فرد را گرفته باشد در این لباس کاملاً نمایان خواهد بود و انتخاب کاملاً نادرست برای این‌گونه افراد است. این مدل لباس عروس یکی از زیباترین مدل‌های لباس عروس است که در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیاری از بازیگران و هنرمندان در سراسر دنیا این مدل را انتخاب کردند.

 

مدل ماهی یکی از انواع لباس عروس

 

مدل ماهی هم یکی از مدل‌هایی است که بیشتر در کشورهای غربی رواج داشته و از آنجا به کشورهای دیگر هم وارد شد و از محبوبیت بالایی برخوردار شد. در این مدل قسمت چسبیده لباس کمی پایین تر آمده و تا زانوی فرد کشیده می‌شود. این روش هم برای افرادی مناسب است که دارای تناسب اندام بوده و از کمر باریک برخوردار هستند. معمولاً پشت این مدل دنباله دار است و جلوه زیبایی به آن می‌بخشد. این مدل در دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. این مدل زیبایی چشم گیری را به مراسم عروسی می‌بخشد و یکی از مدل‌های گران قیمت است. این مدل در بسیاری از عروسی‌های مجلل و مهم دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. بالا تنه این لباس می‌تواند دکلته و یا بند دار باشد که نوع اول آن زیبایی بیشتری دارد. دنباله‌های این مدل‌ها اغلب از جنس تورهای کار شده با سنگ و یا گل‌کاری شده هستند و به همین دلیل است که این مدل یکی از گران‌قیمت‌ترین انواع لباس عروس است. اگر دارای اندام لاغر و کمری باریک هستید این مدل پیشنهاد خوبی است.

 

 

مدل کوتاه لباس عروس

 

 

مدل کوتاه از انواع لباس عروس

 

این مدل هم یکی دیگر از انواع لباس عروس است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و حداقل در ایران از محبوبیت بسیار کمتری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردار هستند. این مدل معمولاً برای مجالس عروسی استفاده نمی‌شوند بلکه برای مراسم‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مدل برای همه اندام‌ها مناسب است و برای هر کس متناسب با اندام وی انتخاب می‌شود. این مدل لباس در کشورهای غربی معمولاً برای مهمانی‌های دوستانه و مراسم عروسی خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بانوانی که برای بار دوم ازدواج می‌کنند معمولاً از این مدل لباس استفاده می‌کنند. این لباس را معمولاً با کلاه و دستکش و تور کوتاه ست می‌کنند. این مدل از لباس عروس می‌تواند آستین دار هم باشد که این نوع آن بسیار زیباتر از انواع دیگر آن است. بالا تنه این لباس‌ها معمولاً تنگ‌تر و از کمر به پایین گشادتر شده و یا اینکه به شکل دامن چین‌دار در می‌آید. این مدل همچنین برای ساقدوش‌ها هم قابل استفاده است و می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد. این مدل با اتصال دنباله زیبایی خود را از دست می‌دهد.

 

مقایسه قیمت انواع لباس عروس

 

قیمت انواع لباس عروس با توجه به پارچه مورد استفاده در آن متغیر است و بنا بر جنس پارچه مورد استفاده، مرغوبیت و برند بودن آن قیمت آن نیز تغییر می‌کند. معمولاً مدل‌هایی مثل ماهی از قیمت‌های بیشتری برخوردار هستند اما به طور کلی هر چقدر که لباس عروس کارشده‌تر باشد قیمت بیشتری هم دارد. یک لباس عروس ممکن است که بسیار ساده به نظر برسد اما به دلیل کیفیت پارچه و برند بودن آن بسیار گران‌تر از مدل‌های کارشده تر باشد. اگر در لباس عروس از سنگ‌ها و وسایل تزئینی استفاده شود به احتمال زیاد قیمت لباس بالا می‌رود. بعضی از افراد به جای خرید لباس عروس آماده تصمیم به اجاره آن می‌گیرند که در ابن صورت هم می‌توان مقداری در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

قیمت انواع لباس عروس|لباس عروس|عروس|انواع لباس عروس 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انصراف از نظر