هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

اصول کاشت ناخن

اصول کاشت ناخن

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

ناخن ها از اجزایی از بدن هستند که نیاز به رسیدگی و توجه دارند. استفاده از تقویت کننده های طبیعی و شیمیایی و لاک زدن و مرتب کردن ناخن ها، سوهان کشیدن و مانیکور و پدیکور کردن، از کارهایی هستند که برای زیباتر شدن ناخن ها انجام می شود. اما چند سالی است که پدیده کاشت ناخن به روش های زیبایی ناخن ها اضافه شده است که دارای انواع و اصول مختلف است. اصول کاشت ناخن و انواع آن در ادامه آورده شده است.

 

 

کاشت ناخن

 

 

 اصول کاشت ناخن

 

اصول کاشت ناخن با توجه به انواع کاشت ناخن متفاوت است. اما امروزه پرطرفدارترین نوع کاشت ناخن کاشت پودری است. به دلیل ماندگاری و زیبایی این نوع کاشت، بسیاری از خانم ها آن را به دیگر انواع کاشت ناخن ترجیح می دهند. اصول اولیه کاشت ناخن به صورت پودری عبارت است از:

  • ابتد ناخن ها باید مانیکور شوند. 
  • بعد صدف ناخن ها سوهان کشیده می شود. ناخن ها باید خش انداخته شوند و چربی آنها گرفته شود.
  • بعد از آن باید برای تمیز کردن ناخن از پد آغشته به کلینزر استفاده شود.
  • سپس باید برای جلوگیری از قارچ زدن ناخن ها در این مرحله محلول ضد قارچ زده شود و زمانی برای خشک شدن باید به آنها داد.
  • مرحله بعد نوبت پرایمر است که نباید با کوتیکول ناخن برخورد داشته باشد.

 

انواع کاشت ناخن

 

بعد از آگاهی از اصول کاشت ناخن، در این بخش انواع کاشت ناخن آورده شده است.

 

1- کاشت ناخن پودری

 

اصول کاشت ناخن به این روش در ابتدا توضیح داده شد. پودرهایی که در این نوع کاشت استفاده می شود بسیار طبیعی روی ناخن قرار می گیرند. در این روش نیز از ناخن مصنوعی که به آن تیپ گفته می شود نیز استفاده می شود که در اوایل ناخن طبیعی چسبانده و به اندازه دلخواه کوتاه می شود.  

در این نوع کاشت، ناخن ها به سوهان کاری دقیق و زیاد نیاز دارند. این روش بسیار زمان بر است و باید با حوصله انجام شود تا پودر به طور ایمن و سلامت روی ناخن ها جا بگیرد.

 

2- کاشت ناخن ژله ای

 

کاشت ناخن به این روش با کاشت پودری به هم شبیه هستند. اصول کاشت ناخن که در روش پودری انجام می شود در این روش نیز باید صورت گیرد، تنها تفاوت این دو در مواد مورد استفاده است.

مواد ژله ای برای کاشت ناخن به طور آماده در بازار موجود هستند. در این روش پس از ضد قارچ مواد ژله ای روی ناخن قرار می گیرد. برای این که این مواد سریع خشک شوند، در دستگاهی به نام یو وی قرار می گیرند.

در این روش کاشت مانند کاشت پودری آسیبی به ناخن وارد نمی شود. تا زمانی که ناخن رشد می کند و به ترمیم نیاز دارد، یعنی سالم است. در صورتی که خانمی به مواد کاشت حساسیت نشان دهد، باید زودتر آن ها را از روی ناخن خود جدا کند.

 

 

کاشت ناخن ژله ای

 

 

3- کاشت ناخن میکس

 

اصول کاشت ناخن میکس متفاوت است و همان طور که از نام آن پیدا است، ترکیبی از دو نوع کاشت ژله ای و پودری می شود. در آرایشگاه زنانه بعد از زدن ضد قارچ، کاشت پودری انجام می شود و بعد از کشیدن سوهان، لایه ای ژل روی ناخن کشیده می شود و برای خشک شدن آن را داخل دستگاه یو وی قرار می دهد. این نوع کاشت، محکم، زیبا و البته گران تر از دیگر روش های کاشت ناخن است.

 

4- کاشت ناخن قالبی

 

ناخن های قالبی را حتماً دیده اید، همان قالب های پلاستیکی هستند که می توان از فروشگاه های لوازم آرایش و داروخانه ها تهیه کرد. این نوع کاشت ناخن بی کیفیت ترین نوع آن است.

در این نوع کاشت ناخن مواد کاشت روی ناخن مصنوعی قرار می گیرد و بعد از آن مواد ضد قارچ روی ناخن طبیعی گذاشته می شود. در نهایت ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد چسبانده می شود. این کار با فشار ناخن مصنوعی انجام می شود.

پیش از گذاشتن ناخن، نیازی به سوهان کشیدن نیست و به این ترتیب بعد از مدت کوتاهی ممکن است ناخن ها هوا بکشند.

اصول کاشت ناخن با این شکل نشان می دهد که خانم هایی می توانند از این روش استفاده کنند که ناخن هایشان یک شکل و مرتب باشد. این قالب ها ضخیم هستند و وقتی روی ناخنه قرار می گیرند شکلی غیر طبیعی به ناخن می دهند. از دیگر معایب آن ماندگاری کم آنها است. 

 

دلایل کاشت ناخن

 

دانستن اصول کاشت ناخن به خانم ها کمک می کند که روش مناسب کاشت را برای خود انتخاب کنند. خانم ها به دلایل مختلفی به کاشت ناخن روی می آورند.

  • بیشتر خانم هایی که ناخن می کارند، از شکل ظاهری ناخن های طبیعی خود راضی نیستند.
  • خانم هایی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند می توانند استحکام ناخن های خود را با کاشت بیشتر کنند.
  • آنها که عادت به جویدن ناخن دارند، می توانند این عادت ناپسند را به این ترتیب ترک کنند.

 

مقایسه انواع کاشت‌ ناخن

 

برای مقایسه انواع کاشت ناخن ، باید با اصول کاشت ناخن آشنا باشید. در حال حاضر، کاشت پودری ناخن پر طرفدارترین روش کاشت ناخن است. این کاشت دوام و زیبایی خاصی دارد و شکلی طبیعی به ناخن ها می دهد.

در کل، دوام کاشت ناخن به موادی که برای آن استفاده می شود و همچنین مهارت ناخن کار بستگی دارد.

در مناطقی که هوا شرجی است، کاشت ژله ای ناخن دوام خوبی دارد و در هوای خشک احتمال ترک خوردن آنها وجود دارد.

در کاشت پودری اگر از مواد کمتر از اندازه لازم استفاده شود، امکان ترک خوردن ناخن ها وجود دارد. یکی دیگر از دلایل ترک خوردن ناخن ها در این روش سوهان کشی زیاد است. این احتمال وجود دارد که مواد مصرفی در طول زمان نازک شوند که دلیل آن با کیفیت نبودن آنها است.

 

نکات ایمنی لازم بعد از کاشت ناخن

 

پس از انجام اصول کاشت ناخن به طور صحیح، نباید انتظار داشت که هیچ آسیبی به آنها وارد نشود، در هر صورت باید برای نگهداری از آنها باید به نکاتی توجه شود.

یکی از نکات مهم این است که بهتر است ناخن ها با اجسام آلوده تماس نداشته باشند. باید همیشه مراقب باشید که ضربه ای به ناخن ها وارد نشود، به ویژه آنها که ناخن های خیلی بلندی دارند، باید مراقبت بیشتری از ناخن ها بکنند.

برای حفاظت از ناخن ها بهتر است با مواد شوینده به خصوص مواد شوینده قوی تماس نداشته باشند و هنگام استفاده از آن ها باید دستکش پوشید. ناخن ها نباید با مواد حلال و شیمیایی تماس پیدا کنند.

 

 

نکات ایمنی بعد از کاشت

 

 

تأثیر مهارت متخصص در کاشت ناخن  

 

در این متن درباره اصول کاشت ناخن و انواع کاشت ناخن صحبت شد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند. اما نکته مهم در کاشت ناخن مهارت و وجدان ناخن کار است.

متخصصی که با روند کاشت به خوبی آشنا باشد، می داند که چگونه باید کارش را انجام دهد تا از ایجاد قارچ روی ناخن ها جلوگیری شود.

همچنین، استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب موجب می شود که روند کاشت ناخن با آسیب های کمتری همراه باشد. دوام مواد مرغوب و ماندگاری آن ها روی ناخن بیشتر است و مراقبت از آن ها نیز دردسر کمتری نسبت به مواد بی کیفیت دارد.

یکی از دلایل قارچ زدن ناخن ها بعد از کاشت، فضای خالی است که به دلیل نداشتن مهارت ناخن کار زیر مواد ایجاد می شود.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

مهارت در کاشت ناخن 

 

انصراف از نظر