هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

آموزش کانتورینگ صورت بیضی

آموزش کانتورینگ صورت بیضی

مرکز آرایشی راویس بیوتی در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر ارائه دهنده انواع رنگ مو و مش ، کوپ ، طراحی با حنا ، کاشت ناخن و کاشت مژه و میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا حرفه ای و طبیعی می باشد. اگر شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید حتما به سالن های ما مراجعه نمایید تا آرایشگران متخصص ما بتوانند بهترین ها را به شما ارائه دهند.

کانتورینگ صورت ( متعادل سازی چهره) به نوعی از تکنیک‌های آرایشی گفته می‌شود که برای افراد با فرم صورت متفاوت به صورت مختلف انجام می‌شود برای همین کسانی که صورت بیضی شکل دارند باید به دنبال آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل که مخصوص فرم صورتشان است باشند.

 

آموزش کانتورینگ صورت بیضی

 

در این روش که خانم‌ها و همچنین آرایش گران حرفه‌ای در آرایشگاه زنانه و برای آرایش عروس با استفاده از لوازم آرایشی سایه روشن‌هایی در صورت ایجاد می‌کنند و به وسیله ایجاد همین سایه روشن‌ها به رفع عیوب صورت و همچنین برجسته کردن نقاط قوت صورت می‌پردازند و با این روش فرم صورت دلخواه خود را ایجاد می‌کنند.

در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکلچیزی که حائز اهمیت است و شما باید آن را فرا بگیرید عبارت‌اند از:

  1. به چه صورتی بیضی شکل می‌گویند
  2. از چه لوازم آرایشی در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل استفاده می‌شود
  3.  آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل

 

در اصطلاح به چه صورتی بیضی شکل گفته می‌شود

 

در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل شناخت آرگونومی و حالت چهره می‌تواند کمک قابل توجهی در انجام آرایشی مناسب و نحوه کانتورینگ و گریم صورت‌های بیضی شکل داشته باشد.

صورت‌های بیضی شکل معمولاً فرم مناسب‌تری نسبت به دیگر فرم‌های صورت برای کانتورینگ صورت و آرایش دارند و به فرم چهره کلاسیک معروف هستند.

صورت‌های بیضی شکل صورت‌هایی هستند که معمولاً طول صورت در آن‌ها یک ونیم برابر بیشتر عرض آن است و به این صورت عرض پیشانی و استخوان فک در افراد با صورت بیضی شکل مساوی است.

در این فرم صورت چشم‌ها بلای چشم‌ها قرار گرفته است بینی در وسط صورت و در قسمت سوم صورت قرار گرفته است و گونه، گیجگاه و فک بدون زاویه‌اند و مانند کسانی که فرم صورت گرد دارند فرم صورت این افراد نیز دارای لطافت است با این تفاوت که مقداری کشیده‌تر از صورت‌های گرد است.

 

 

identify oval

 

 

وسایل آرایشی مورد نیاز در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل

 

در این آموزش و برای انجام دادن کانتور صورت ما به وسایل زیر احتیاج داریم

  • مرطوب کننده مناسب برای مرطوب نگه داشتن پوست به ویژه در پوست‌هایی خشک
  • مداد ابروی برای مرتب کردن ابروها
  • پرایمر که برای تثبیت آرایش، جلوگیری از تعریق و همچنین یک دست نشان دادن پوست ده دقیقه قبل از شروع آرایش باید به پوست زده شود خصوصاً اگر پوست چربی دارید.
  • کرم پودری که هم رنگ پوستتان باشد
  • کانتور
  • کانسیلر
  • پودر فیکس یا پنکیک
  • سایه چشم
  • خط چشم و ریمیل
  • مژه مصنوعی
  • رژگونه
  • هایلایتر
  • رژ لب و خط لب

 

مراحل کانتورینگ صورت در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل

 

  1. برای انجام کانتورینگ صورت ابتدا باید از کرم مرطوب کننده روی پوست صورت استفاده شود.
  2. در مرحله دوم باید به سراغ ابروهای خود برویم و آن‌ها را مرتب کنیم.
  3. در مرحله سوم باید از ده دقیقه قبل از شروع به آرایش کردن از پرایمر برای ثابت ماندن آرایش استفاده کرد.
  4. در مرحله چهارم باید از کرم پودری که هم رنگ پوست ماست استفاده کنیم.
  5. مرحله اصلی در کانتوریگ صورت استفاده کردن از کانتور است که کرم‌هایی هستند که 1 تا 2 درجه تیره‌تر از پوست هستند و در کانتورینگ صورت از این کرم‌ها برای کوچک نشان دادن و یا کمتر نشان دادن اجزای صورت استفاده می‌شود و در آموزش کانتورینگ صورت بیضی باید به طریق و شیوه مخصوص به صورت بیضی انجام شود.
  6. مرحله ی ششم در کانتورینگ استفاده از کانسیلر است که معمولا 1 تا 2 درجه از رنگ پوست روشن تر هستند و از آن برای برجسته کردن و بهتر دیده شدن اجزای صورت استفاده می شود.

 

برای استفاده از کانتور در صورت بیضی شکل باید به چه شیوه‌ای عمل کرد

 

در کانتوریگ صورت برای شروع ابتدا از پیشانی شروع می‌کنیم و با کانتور شروع به ایجاد سایه بر روی پیشانی می‌کنیم.

نکته‌ای که وجود دارد این است که در صورت بیضی شکل باید کانتور را به صورتی استفاده کرد که پیشانی را کوچک‌تر نشان دهد و به صورت، فرم گردتری بدهد برای همین منظور خط کانتور را نزدیک به محل رویش موها می‌زنیم و بعد با اسفنج یا قلم‌موی مخصوص به صورت تپ تپ کردن به سمت بالا محو می‌کنید و دقت داشته باشید که نباید اسفنج را روی پوست کشید.

بعد از کانتور زدن پیشانی نوبت به مشخص کردن استخوان گونه می‌رسد برای این کار به وسیله کانتور از بالای خط گوش تا قسمتی که روی استخوان گونه است می‌کشیم و با این کار گونه‌ها را برجسته می‌کنیم

بعد به سراغ فک می‌رویم و قسمت پایین آن را به وسیله کانتور از هر دو طرف تیره می‌کنیم و با اسفنج و به همان شیوه تپ تپ کردن و قطعه قطعه اقدام به پخش کردن کانتور به سمت پایین می‌کنیم.

مورد استفاده دیگر از کانتور در کانتورینگ صورت برای کوچک کردن بینی است که برای این کار از هر دو طرف روی استخوان بینی دو خط موازی می‌کشیم و در این مورد باید به مواردی توجه کرد که عبارت‌اند از:

  • در بینی‌هایی که بلند هستند باید خطوط کانتور تا انتها کشیده شود و فاصله بین دو سوراخ بینی تیره شود تا بینی کوچک‌تر به نظر بیاید.
  • در بینی‌هایی که کوتاه هستند نباید انتهای بینی یعنی فاصله بین دو سوراخ بینی تیره شود.
  • در بینی‌هایی که باریک و قلمی هستند نباید خطوط کانتور را به هم خیلی نزدیک کرد زیرا باعث می‌شود بینی حالت تیغه‌ای نشان داده شود.
  • در بینی گوشتی و پهن باید خطوط کانتور به هم نزدیک شود تا بینی کوچک و باریک‌تر نشان داده شود.

 

 

nose

 

 

 استفاده از کانسیلر

 

در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل باید کانسیلر را به صورت دایره‌ای وسط پیشانی، چانه، زیر چشم‌ها، روی بینی، گوشه لب‌ها استفاده کنیم و بعد از آن باید با اسفنج اقدام به پخش کردن کانسیلر به شیوه تپ تپ کردن و قطعه قطعه کنیم.

در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل باید به این نکته توجه کنید که از کانسیلرها برای رفع عیوب صورت نیز استفاده می‌شود تعدادی از این عیوب عبارت‌اند از:

  • محو کردن لکه‌ها و جوش‌های به وجود آمده در صورت

لکه‌ها و جوش‌ها از جمله مواردی هستند که همه افراد به دنبال رفع کردن آن هستند در کانتورینگ صورت می‌توانیم به صورت نقطه‌ای کانسیلر را بر روی جوش‌ها و لکه‌ها زده و شاهد کمرنگ شدن و محو شدن آن‌ها باشیم.

  • از بین بردن و محو کردن کبودی اطراف چشم

کبودی‌ها و تیرگی‌های اطراف چشم از دیگر معایب در صورت انسان است و ما در هنگام آرایش کردن می‌توانیم با استفاده از کانسیلر تیرگی‌های زیر چشم را برطرف کنیم برای این کار فقط لازم است که کانسیلر را به صورت مثلثی بزرگ که تا لبه‌های بینی ادامه دارد زیر چشم خود بزنیم تا با رنگ پوست هماهنگ شود.

  • از بین بردن پف زیر چشم

پف‌های زیر چشم نیز از جمله معایب آزاردهنده‌ای است که افراد با آن رو به رو می‌شوند و به دنبال رفع آن حتی به صورت موقت هستند در کانتورینگ صورت و هم در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل معمولاً از کانسیلر و هایلایترها برای رفع پف زیر چشم استفاده می‌کنند. به صورتی که ابتدا روی قسمتی که پف کرده است هایلایتر می‌زنند تا هاله‌ای از نور به وجود آید و بعد مقداری کانسیلر را بر روی آن استفاده می‌کنند.

  • پنهان کردن ماه‌گرفتگی‌ها

اشخاصی که به صورت مادرزادی ماه‌گرفتگی دارند می‌توانند با استفاده از کانسیلر بر روی ماه‌گرفتگی خود آن را بپوشانند و با رنگ پوست صورت هماهنگ کنند.

  • محو کردن تیرگی اطراف لب

اطراف لب و دهان بعضی افراد ممکن است بر اثر عوامل مختلف تیره شود که این امر می‌تواند برای افراد آزاردهنده باشد با استفاده از کانسیلر می‌توان این تیرگی‌ها را محو کرد.

  • فیکس کردن پوست به وسیله پنکیک

مرحله بعد در آموزش کانتورینگ صورت بیضی فیکس کردن پوست به وسیله پودر فیکس و پنکیک است.

در این مرحله ابتدا با پنکیک کل صورت را فیکس می‌کنیم بعد به سراغ پودرهای کانتور رفته و بر روی قسمت‌هایی که کانتور انجام شده مثل پیشانی به سمت بالا می کشیم.

 

 

two

 

 

استفاده کردن از هایلایتر در آموزش کانتورینگ صورت بیضی

 

در آموزش کانتورینگ صورت بیضی می‌توان از هایلایتر بر روی قسمت‌های زیر استفاده کرد:

  • قسمتی از برآمدگی گونه
  • در قسمت بالایی ابرو تا آن را بالاتر نشان دهیم
  •  روی بینی چون بینی ما را کوچک‌تر و سربالاتر نشان می‌دهد
  • برای این‌که چشم‌هایی بازتر و گیراتر داشته باشیم می‌توانیم از هایلایتر در گوشه چشم‌ها نیز استفاده کنیم
  • برای این که لب‌ها را برجسته کنیم می‌توانیم اطراف لب را هایلایتر بکشیم

 

استفاده از رژگونه

 

مرحله بعدی در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل زدن رژگونه است، بسیاری از افراد روش رژگونه زدن را نمی‌دانند. برای این کار باید ابتدا لبخند بزنید بعد بر روی قسمت برآمدگی گونه رژگونه بزنید و بعد رژگونه را به سمت بیرون بکشید.

بعد از رژگونه زدن بهتر است اسپری فیکس را 20 تا 30 سانت از صورت فاصله دهیم و به کل صورت اسپری کنیم تا صورتمان را از حالت پودری در بیاوریم.

 

آرایش چشم و لب

 

بعد از این مراحل تنها چیزی که باقی می‌ماند، آرایش چشم به وسیله ریمل و خط چشم و مژه ی مصنوعی است اگر می‌خواهید چشمان درشت‌تر و گیرا تر داشته باشید می‌توانید با استفاده از سایه ابرو و همچنین اصلاح شکل ابرو و بالا کشیدن آن خطای دید ایجاد کنید به طوری که چشمان شما درشت‌تر به نظر آید

و آرایش لب‌ها از جمله مواردی است که باید در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل مورد اهمیت قرار بگیرد.

داشتن لب‌هایی زیباچیزی است که همه افراد به دنبال آن هستند برای این که در هنگام آرایش لب‌هایی زیبا و درشت‌تر داشته باشیم بهتر است این اقدامات را انجام دهیم:

  1. لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید. این کار را می‌توانید به وسیله مسواک یا محصولات لایه‌بردار لب انجام بدهید و یا این که می‌توانید خودتان به وسیله روغن نارگیل و شکر لایه‌بردار درست کنید و لبتان را لایه‌برداری کنید.
  2. خط لب بکشید، با استفاده از یک خط لب که تیره‌تر از رنگ رژتان است می‌توانید لب‌هایتان را برجسته‌تر نشان دهید.
  3. می‌توانید با انتخاب دو رژلب که تیره و روشن هستند لبه‌ای خود را برجسته‌تر نشان دهید به این صورت که از رژلب تیره را دور لب و از رژلب روشن برای وسط لب استفاده کنیم.

همچنین اگر خواهان این هستید که لب‌هایی درشت تر داشته باشید از رژهایی با رنگ‌های روشن استفاده کنید. رژلب‌های روشن و مات لب‌ها را به صورت گوشتی نشان می‌دهد.

  1. به وسیله کانسیلر دور لب‌ها را روشن کنید این کار باعث برجسته شدن لب‌ها می‌شود.

 

 

lip

 

 

نکات مهم در آموزش کانتورینگ صورت بیضی شکل

 

 نکته 1- دقت داشته باشید که قسمت بین کانتور و کانسیلر و هایلایتر ها را طوری محو کنید که خط جدا کننده‌ای باقی نماند زیرا کار ما در کانتورینگ صورت سایه کاری است و نباید خطی به جا بماند.

نکته 2- در انتخاب کرم‌ها و پودرها دقت لازم را به خرج بدهید پیشنهاد می‌شود. اگر مبتدی در آرایش و کانتور کردن هستید از کرم‌ها استفاده کنید.

نکته 3- اگر می‌خواهید که صورتی شاداب داشته باشید از کرم‌ها استفاده کنید ولی اگر مایلید آرایش شما مات باشد از پودرها در زیر آرایش و همچنین بعد از اتمام آرایش از پودر استفاده کنید.

نکته 4- نکته دیگری که باید به آن توجه کنید انتخاب برس است. برای هایلایت کردن شما احتیاج به برس کانتورینگ دارید. این برس ها در سایزهای مختلف در بازار وجود دارند بهتر است. برای افزایش دقت از برس هایی با سایز کوچک و پر استفاده کنید.

نکته 5 - از قوانین رنگ‌ها برای اصلاح کردن عیوب صورت خود استفاده کنید و بدانید که رنگ‌های روشن در هرجایی که به کار برده شوند آن را بزرگ تر، برجسته‌تر و برآمده نشان می‌دهد و بالعکس رنگ‌های تیره هر جایی که به کار برده شوند آن قسمت کوچک‌تر و کمتر دیده می‌شود.

نکته 6- دقت داشته باشید که برای هایلایت کردن فقط نقاطی را هایلایت کنید که در حالت طبیعی نور بیشتری به آن‌ها می‌تابد این نقاط معمولاً لب بالایی، گونه‌ها، استخوان ابرو است که با هایلایت کردن آن‌ها باعث زیباتر شدن کانتوریگ صورتتان می‌شوید.

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد، (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

انصراف از نظر