هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه

چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

مراکزی مانند آرایشگاه های زنانه که افراد زیادی برای انجام انواع خدمات آرایشی و بهداشتی در آنجا در رفت و آمد هستند، به طور حتم در معرض آلودگی قرار دارند. به ویژه وسایل و ابزاری که در آرایشگاه استفاده می شوند، در صورت رعایت نکردن بهداشت ممکن است به سادگی ناقل بیماری ها باشند که در مواردی می توانند بسیار خطرناک باشند. چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه از کارهای مهمی است که باید فرا گرفته شود تا مشتریان بتوانند در امنیت کامل از خدمات بهره ببرند.

 

 

چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه و شناخت محلول ها و دستگاه ها

 

 

چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه و شناخت محلول ها و دستگاه ها

 

در ادامه چند روش برای چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه آموزش داده شده است.

 

حرارت دادن با چراغ الکلی

 

چراغ الکلی به دو صورت سیفون دار و بدون سیفون وجود دارد. چراغ های الکلی مخزن و فتیله دارند و با الکل می سوزند. یکی از بهترین روش ها برای از بین آلودگی وسایل فلزی حرارت دادن است. برای این که بتوانید وسایل را به خوبی استریل کنید تا خیالتان از تمیز بودن آن ها راحت شود، می توانید حدود 20 تا 30 دقیقه ابزارتان را روی چراغ الکلی در آب بجوشانید. برخی از آرایشگران ترجیح می دهند یک شعله کوچک گاز مثل شعله های آزمایشگاهای مدام روی میز آنها روشن باشد و مرتب برای ضد عفونی مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

حرارت دادن با چراغ الکلی

 

 

الکل اتانول

 

الکل اتانول 70 درجه را می توان به شکل آماده تهیه کرد. این محلول برای ضد عفونی کردن سطوح و وسایل فلزی و پلاستیکی در سالن های آرایش بسیار کارآمد است. این الکل درصد ضد عفونی کننده بالایی دارد و به رنگ زرد در نوع صنعتی و به رنگ سفید در نوع طبی قابل تهیه است.

 

محلول ساولن

 

در پاسخ به چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه می توان استفاده از محلول ساولن را پیشنهاد داد. برای وسایل فلزی و غیر فلزی می توان از این محلول استفاده کرد. کافی است ابزار مدت 30 دقیقه در ساولن بمانند تا ضد عفونی شوند. این محلول به رنگ نارنجی است و وقتی رقیق می شود به رنگ زرد در می آید.

 

فرمالدئید 4 درصد

 

برای ضد عفونی با استفاده از این محلول می توان ابزارهای آرایشی را به مدت نیم ساعت در آن غوطه ور کرد. بخارهایی که از این محلول متصاعد می شود خطرناک هستند و در زمان استفاده از آن موارد ایمنی باید رعایت شوند.

 

محلول دتول

 

این محلول به رنگ قرمز است و با رقیق کردن و تغییر رنگ آن به شیری، می توان برای ضد عفونی کردن وسایل غیر فلزی در آرایشگاه از آن استفاده کرد.

 

محلول هیپوکلرید سدیم

 

 

محلول هیپوکلرید سدیم

 

یکی از روش های چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه استفاده از محلول هیپوکلرید سدیم است. برای استفاده از این محلول باید آن را با نسبت 1 به 8 رقیق کرد. یعنی برای هر 8 پیمانه آب یک پیمانه از این محلول کافی است و به وسلیه آن می توان بسیاری از آلودگی ها را از بین برد.

 

دکونکس ۵۳ پلاس

 

یکی دیگر از روش ها برای پاسخ به چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه، می توان محلول دکونکس 53 پالس را پیشنهاد کرد که به رنگ سبز پر رنگ است و وقتی با آب رقیق می شود به رنگ سبز کم رنگ در می آید. با آن می توان وسایل و ابزار غیر فلزی را ضد عفونی کرد.

 

 

دستگاه فور و اتوکلاو

 

 

دستگاه فور و اتوکلاو

 

می توانید ابزار آرایشگاه را به مدت 20 دقیقه در اتوکلاو 120 درجه سانتی گراد حرارت مرطوب و به مدت 2 ساعت در فور 170 درجه سانتی گراد حرارت خشک بدهید.

دستگاه فور یک دستگاه حرارتی است که می توان ابزار فلزی آرایشی را برای ضد عفونی کردن در داخل آن قرار داد.

دستگاه اتوکلاو نیز بسیار مفید است و برای ضد عفونی ابزار فلزی و غیر فلزی به کار می رود. بعد از این که وسایل با آب گرم شست و شو داده می شوند، دستگاه به وسیله بخار آب وسایل را استریل می کند. برای این کار به 25 تا 30 دقیقه زمان نیاز است.

 

دستگاه یو وی

 

دستگاه یو وی نیز در آرایشگاه ها برای ضد عفونی و استرلیزه کردن استفاده می شود. این دستگاه برای تمام وسایل فلزی و غیر فلزی کاربرد دارد. بعد از پاک کردن ابزارهای آرایشی می توان آنها را به مدت 20 تا 25 دقیقه به وسیله نور ضد عفونی کرد.

 

 

خطراتی که در آرایشگاه ها وجود دارند

 

 

خطراتی که در آرایشگاه ها وجود دارند

 

آموزش چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه به دلیل در امان ماندن از خطراتی است که در ادامه آورده شده است:

 

  •      نخستین مسئله ای که سلامت افرادی را که در آرایشگاه رفت و آمد می کنند به خطر می اندازد، وجود میکروب ها و بیماری های مربوط به آنها است. بیماری های خونی و پوستی از این دست هستند. بیماری های خطرناکی مانند هپاتیت و ایدز در صورت ایجاد خراش از طریق وسایلی مانند قیچی یا تیغ می توانند به سادگی منتقل شوند. بیماری های پوستی نیز شامل بیماری های قارچی و جوش های پوستی هستند که با شانه، برس، پیشبند و حوله قابل انتقال هستند.
  •      استفاده نکردن از مواد آرایشی و بهداشتی تقلبی همان قدر مهم است که چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه. علاوه بر حساسیت زا بودن ممکن است به مشکلات جدی تر در افراد منجر شوند.
  •      باید از انجام اموری که به نوعی طبابت محسوب می شود در آرایشگاه خودداری شود. زیرا انجام امور پزشکی و درمانی نیاز به مقدمات و محیط خود دارند.

 

نکاتی برای حفظ بهداشت در آرایشگاه

 

مهم ترین مسئله در آرایشگاه ها برای پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت مراجعه کنندگان آموزش چگونگی ضد عفونی وسایل آرایشگاه زنانه است. در صورتی که آرایشگاهی مجبور است وسایل را به طور مشترک استفاده کند، باید اقداماتی را برای ضد عفونی انجام دهد.

وسایل مورد استفاده برای هر مشتری باید به طور جداگانه در یک ظرف گذاشته شود. در اولین فرصت این وسایل باید شسته شوند و با انواع محلول ها و وسایلی که اشاره کردیم ضد عفونی شوند.

علاوه بر وسایل، کف سالن آرایشگاه زنانه و دیگر فضاهای مورد استفاده مانند روشویی ها و دست شویی ها باید با آب ژاول شسته و ضد عفونی شوند تا از هر نوع آلودگی در امان بمانند.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

نکاتی برای حفظ بهداشت در آرایشگاه 

انصراف از نظر