هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

معرفی تور سر عروس

معرفی تور سر عروس

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

تور عروسی نیز یکی از موارد بسیار مهمی است که بسیاری از عروس ها توجه ویژه ای در روز عروسی خود به آن داشته و تمایل دارند که یکی از زیباترین تورهای عروس را بر سر بگذارند تا مانند یک پرنسس زیبا در میان مهمانان خود بدرخشند.

همانگونه که میان دسته گل عروس، لباس عروس، آرایش عروس و دیگر موارد می بایست یک هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد، تور سر عروس نیز باید متناسب با لباس عروس و دیگر لوازم جانبی در مراسم عروسی باشد.

اما پیش از آنکه به انواع تور عروس و اینکه چه مدل یا طرحی از تور با چه نوع عروس و لباس عروسی بیشتر هماهنگ است در ابتدا می خواهیم توضیحی را در رابطه با پیدایش تور عروس در مراسم عروسی و دلایل بر سر گذاشتن آن در رسومات مختلف را بدانیم.

 

معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| عروس|معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| سنت های استفاده از تور سر عروس

 

سنت های استفاده از تور سر عروس

 

به خوبی می دانیم که تمام مواردی که برای عروسی همچون حلقه ازدواج، لباس سفید عروس، دسته گل و سایر موارد همگی دارای یک پیشینه و سنت هستند و بنا بر رسم و رسومات خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. هر چند که این سنت ها در جاهای مختلف متفاوت است.

اما به طور کلی در این مقاله سعی می کنیم تا به پیشینه و سنت استفاده از تور سر عروس در روز عروسی بپردازیم و ببینیم این سنت شکل گرفته از چیست و تا چه حد امروزه دلایل بر سر گذاشتن تور های عروس بر مبنای این  سنت ها است.

یکی از مواردی که در رابطه با استفاده از تور عروس از گذشته وجود دارد این است که عروس از تور استفاده می کند تا به این ترتیب نیروهای منفی و بد را از خود دور کند. رومی های باستان معتقد بودند که پوشاندن روی عروس باعث می شود تا از چشم بد دور بماند.

به همین جهت عروس ها در روز عروسی خود با توری که کاملاً چهره آن ها را می پوشاند در برابر داماد ظاهر می شدند تا پس از اتمام مراسم ازدواج و جاری شدن خطبه عقد و برطرف شدن انرژی و نیروهای منفی آن را از روی چهره همسر خود برمی دارند.

یکی دیگر از مواردی که برای استفاده از تور در روز عروسی وجود دارد این است که قدیمی ها معتقد بودند که داماد نباید در روز عروسی چهره عروس خود را ببینید چرا که این کار شگون نخواهد داشت. بنابراین عروس ها از تور استفاده می کردند تا قبل از خواندن خطبه عقد چهره آنها از داماد پوشیده باشد.

یکی دیگر از سنت هایی که در رابطه با بر سر گذاشتن تور سر در روز عروسی وجود دارد این است که نشان می دهد. عروس شما یک دختر است. این موضوع در گذشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود که عروس تا روز عروسی خود دختر باشد و این موضوع به نوعی از این طریق به همگان اعلام می شد.

اگر تاکنون از تور عروس تنها به دلیل زیبایی آن استفاده می کردید اصلاً نگران نباشید چرا که یکی دیگر از رسومات مربوط به استفاده از تور سر عروس این است که داماد به زیبایی باطنی عروس بیشتر از زیبایی ظاهری او توجه دارد و به آن اهمیت می دهد.

گذاشتن تور عروس بر  سر نشان می دهد که داماد علاوه بر از چهره و زیبایی صورت، به خاطر باطن زیبای شماست که با شما ازدواج خواهد کرد. شاید این امر یکی از زیباترین دلایلی باشد که بسیاری از عروس ها دوست دارند تا در روز عروسی خود از تور سر استفاده کنند.

 

انواع تور سر عروس

 

تور عروس نیز همانند دسته گل عروس می تواند متناسب با سلیقه و ویژگی های شما باشد. بر همین اساس تورهای متنوعی وجود دارد که هر یک مناسب با سلیقه ای خاص طراحی شده اند. در ادامه به معرفی برخی از انواع مدل تور عروس می پردازیم تا شما با توجه به آن بتوانید انتخاب بهتری را در روز عروسی خود داشته باشید.

 

معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| عروس|معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| انواع تور سر عروس

 

تور عروس کلاسیک

 

تور سر عروس کلاسیک یکی از رایج ترین نوع تورهای عروس است که به نوعی می توان گفت با همه نوع لباس عروسی همخوانی دارد و یکی از ایمن ترین انتخاب هایی است که یک عروس می تواند برای تور روز عروسی خود از آن استفاده کند.

این تور به شکل U بوده که قسمت جلویی و پشتی آن به یک اندازه است. به این معنی که هنگامی که شما آن را بر روی سر قرار می دهید و بخش جلویی آن را بر روی صورت خود می کشید قسمت جلو و پشت تور شما هم اندازه است. به همین جهت به آن طور U شکل نیز گفته می شود.

یک تور ساده و شیک برای عروس هایی که می خواهند در روز عروسی خود در عین سادگی بسیار شیک و زیبا به نظر برسند، این تور می تواند انتخاب مناسبی برای آن ها باشد. چرا که در عین سادگی زیبایی خاصی را به شما می بخشد.

نوع دیگری از تورهای کلاسیک وجود دارد که در آن بخش جلوی آن کوتاه تر از قسمت پشتی تور است و هنگامی که شما تور را از جلو صورت خود بر می دارید و در پشت سر خود قرار می دهید باعث می شود تا تور سر عروس شما به شکل دو تکه به نظر بیاید که این خود زیبایی خاصی را به تور شما می دهد.

 

تور عروس مانتیلا

 

یکی از زیباترین انواع تورها به سبک اسپانیایی است که به شکل بیضی برش می خورد و حاشیه آن کار شده است. این تور برخلاف نوع کلاسیک از قسمت میانی تور روی سر قرار نمی گیرد. بلکه لبه تور یعنی از همان قسمتی که روی آن کار شده است، روی سر قرار می گیرد.

معمولاً این تور بلند بوده و دنباله آن تا حدودی بر روی زمین قرار می گیرد. این تور به دلیل حاشیه های کار شده آن یکی از زیباترین و بهترین تورهایی است که یک عروس زیبا و خوش سلیقه می تواند در روز عروسی خود آن را بر سر بگذارد و در آرایشگاه زنانه بخواهد تا آرایش عروسی مناسب آن نیز برای او انجام دهند.

 

تور بیضی شکل

 

این تور نیز همانند تور مانتیلا بدون مرز و نقطه مرکزی بوده و به شکل بیضی برش داده می شود و به گونه ای روی سر قرار می گیرد که لبه های آبشاری زیبایی را در اطراف شما ایجاد می کند. این تور برخلاف تور مانتیلا بسیار ساده است.

برای ساخت این نوع تور سر عروس معمولاً از پارچه های بسیار لطیف و ظریف ابریشمی استفاده می کنند. که بتواند خود را به راحتی و زیبایی روی سر و بدن بیندازد. بنابراین اگر به دنبال توری بسیار شفاف و ظریف برای خود هستید حتماً به این مدل از تور عروس فکر کنید.

نکته ای که در رابطه با این تور سر عروس و تور مانتیلا وجود دارد این است که به دلیل طول زیاد تور می بایست برای دوخت آن ها از پارچه های ظریف و سبک استفاده نمود. همانطور که گفته شد این تورها تقریباً بلند هستند. بنابراین در صورت استفاده از تورهای ضخیم تر باعث سنگین شدن آن ها می شود.

 

معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| عروس|معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| تور عروس کلاهی

 

تور عروس کلاهی

 

این تور عروس برخلاف نام آن به شکل یک کلاه نیست بلکه از تور چند لایه دوخته شده است که لبه های این تور معمولاً با نواری زیبا تزئین می شود. این تور زمانی که روی سر قرار می گیرد در یک سمت جمع می شود که با زدن یک گیره زیبا یا یک تاج ساده، زیبایی آن دو چندان می شود.

لبه های پایینی این تور به دلیل جمع شدن قسمت بالایی آن روی سر به شکل مورب در می آید که این امر خود زیبایی مضاعفی را ایجاد می کند. بنابراین این مدل تور می تواند یکی از انتخاب های بسیار مناسب برای عروس های زیبا پسند باشد.

 

تور سر عروس به شکل قفسه پرنده

 

این سبک از تور عروس در دهه ۵۰ میلادی بسیار رواج یافت و همچنان نیز بسیار مورد توجه است. این نوع تور به دلیل مدل منحصر به فردی که دارد بسیار سبک بوده و مدیریت آن نیز در طی مراسم عروسی بسیار راحت تر است.

بیشتر این تورها طولی معادل ۱۰ تا ۲۲ سانتی متر دارند. هر چند که اندازه این طول می تواند متناسب با سلیقه و لباس شما بلندتر  یا کوتاه تر نیز باشد. بنابراین اگر به دنبال تور عروسی ساده، شیک و منحصر به فرد هستید که در روز عروسی نیز برای شما مزاحمتی نداشته باشد، این تور می تواند بهترین گزینه باشد.

 

طول تور سر عروس مناسب

 

همانطور که پیشتر توضیح داده شد تور عروس شما باید با نوع لباس عروس و حتی آرایش عروس در آرایشگاه زنانه متناسب باشد. به همین جهت در این بخش توضیحی در رابطه با انواع طول تور سر عروس متناسب با هر نوع لباس عروس می پردازیم.

 

تور عروس با طول ۱۰ تا ۲۲ سانتی متر

 

همان گونه که توضیح داده شد این مدل تور به قفس پرنده مشهور است. تور عروسی کوتاه و شیک که تنها روی چشم ها را می پوشاند و سبب می شود تا بینی شما نیز لاغر تر به نظر برسد. می تواند بسیار مناسب با لباس های عروس کوتاه باشد.

 

تور عروس با طول ۵۰ تا ۵۵ سانتی متر

 

این مدل تور نیز در گروه تورهای عروس کوتاه قرار می گیرد. این سبک از تور به گونه است که تور تا روی شانه های شما می آید و گزینه بسیار مناسبی است برای عروس هایی که می خواهند توری سنتی بر سر داشته باشند و تور با جزئیات لباس مطابقت نداشته باشد.

 

 معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| عروس|معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| تور عروس

 

تور عروس با طول ۸۱ سانتی متر

 

اگر می خواهید انتخابی محافظه کارانه تر برای تور عروس خود داشته باشید. تورهای با طول ۸۱ سانتی متر که تا روی آرنج شما را می پوشاند، می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. این مدل تور ها از آنجایی که تا روی آرنج شما را پوشش می دهد در پوشیده تر به نظر رسیدن عروس نیز کمک می کند.

 

تور عروس با طول ۹۶ تا ۱۰۰ سانتی متر

 

این مدل تور تا پایین باسن امتداد دارد و به خوبی می تواند پشت لباس عروس را پوشش دهد. بنابراین اگر لباس عروسی دارید که دوست ندارید پشت آن بسیار معلوم باشد حتماً به انتخاب این مدل تور با این میزان طول فکر کنید.

 

تور عروس با طول ۱۲۱ سانتی متر

 

این تورهای زیبا تا قسمت زانوی شما نیز کشیده می شود و شاید بدون اینکه متوجه باشید ظرافت و زیبایی خاصی را به بدن شما می بخشد. این مدل تورها را می توانید بسته به قد خود کوتاه یا بلند تر کنید تا دقیقاً تا زیر زانوی شما کشیده شود.

بنابراین اگر فردی هستید که احساس می کنید کمی اضافه وزن برای روز عروسیتان دارید و فرصت کاهش وزن را تا آن روز ندارید اما در عین حال می خواهید لاغرتر به نظر برسید این مدل تورها می تواند بهترین گزینه انتخابی برای شما باشد.

 

تور عروس با طول ۱۵۵ سانتی متر

 

اگر دوست دارید تور سر عروسی داشته باشید که به اندازه کافی بلند باشد اما در عین حال دست و پا گیر نباشد می توانید تورهای عروس با طول ۱۵۵ سانتی متر را انتخاب کنید. هر چند که این طول تور نیز بستگی به قد شما دارد.

اما تورهایی با این طول هم به میزانی بلند هستند که زیبایی خارق العاده ای را به شما می بخشند و هم به گونه ای نیستند تا در هنگام مراسم برای شما مزاحمت ایجاد کنند پس می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای عروس های با سلیقه باشد.

 

تور سر عروس دنباله دار

 

اگر دوست دارید تا تور عروس شما قدری روی زمین کشیده شود می توانید تورهایی با طول ۲۲۸ سانتی متر را انتخاب کنید. اما حتماً به این نکته توجه داشته باشید که طول این تور با قد لباس عروس شما هماهنگی لازم را داشته باشد.

تورهای عروسی که دنباله دار هستند، اگر هماهنگ با دنباله لباس عروس شما باشد زیبایی خیره کننده ای را به شما می بخشد. بنابراین در هنگام انتخاب طول تور سر عروس نه تنها می بایست به قد خود توجه کنید بلکه در نظر گرفتن طول لباس عروس نیز بسیار حائز اهمیت است.

در انتها باید به این نکته نیز اشاره کرد که تور سر شما باید با مدل موهای شما نیز هماهنگی لازم را داشته باشد تا در شب عروسی خود بسیار زیبا به نظر برسید. در غیر این صورت داشتن تور نه تنها زیبایی نخواهد داشت بلکه می تواند تاثیر منفی نیز بر روی چهره شما داشته باشد.

بنابراین حتماً در آرایشگاه زنانه و به هنگام آرایش عروس از آرایشگر خود بخواهید تا به این نکته توجه داشته باشد.

مرکز آرایشی راویس بیوتی در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر ارائه دهنده انواع رنگ مو و مش ، کوپ ، طراحی با حنا ، کاشت ناخن و کاشت مژه و میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا حرفه ای و طبیعی می باشد. اگر شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید حتما به سالن های ما مراجعه نمایید تا آرایشگران متخصص ما بتوانند بهترین ها را به شما ارائه دهند.

 

معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| عروس|معرفی تور سر عروس| تور سر | آرایشگاه زنانه| تور سر عروس| تور سر عروس دنباله دار 

انصراف از نظر