هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

اولین شرط برای تأسیس آموزشگاه آرایشگری علاقه و انگیزه است. برای شروع این کار باید از نظر مالی نیز بتوانید شرایط لازم را کسب کنید. اما به جز این موارد، برای داشتن یک آموزشگاه آرایشگری لازم است مدارکی را از پیش داشته باشید و با افراد با تجربه مشاوره کنید. مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری در ادامه آورده شده است که دانستن آن ها برای افراد به دنبال این حرفه مفید خواهد بود.

 

 

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری 

 

 

مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری

 

از مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری از ابتدا تا انتها، می توان به شرایط ابتدایی فرد مؤسس آموزشگاه، مراحل تشکیل و تکمیل پرونده، مرحله تأیید صلاحیت فردی و حرفه ای مؤسس، مراحل معرفی یک مکان و تهیه تجهیزات لازم و انتخاب نام آموزشگاه، مرحله معرفی یک مدیر که شرایط لازم را داشته باشد، مرحله اعلام برنامه آموزشگاه و ساعت های کاری و در نهایت نیز صدور پروانه تأسیس اشاره کرذ.

 

ابتدایی ترین شرایط فرد مؤسس آموزشگاه

 

  •          از مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری داشتن حداقل 25 سال سن است

 

  •          فرد کارمند دولت نباشد.

 

  •          در رشته های طراحی و دوخت، مراقبت و زیبایی و صنایع غذایی و دستی داشتن دیپلم کافی است و در سایر رشته ها داشتن فوق دیپلم و بالاتر مورد نیاز است.

 

  •          برای آقایان داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم ضروری است.

 

  •          داشتن سابقه آموزشی یا فرهنگی به مدت دو سال تمام وقت یا چهار سال پاره وقت نیز از دیگر شرایط لازم است.

 

 

 

مراحل تشکیل و تکمیل پرونده

 

 

مراحل تشکیل و تکمیل پرونده

 

  •          دریافت و تکمیل فرم درخواست تأسیس اولین مرحله برای تکمیل مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری است. پس از آن فرم باید به ریاست مرکز تحویل داده شود.

 

  •          بعد از پذیرفتن درخواست، فرم التزام نامه و اقرارنامه باید به همراه دو نسخه طرح توجیهی به شکل تایپ شده به مرکز داده شود.

 

  •          پس از تأیید طرح توجیهی، سه عدد عکس 3 در 4، اصل و کپی مدرک تحصیلی، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی از هر کدام دو سری، اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان، ارائه سابقه کار و عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد نیز الزامی است.  

 

 

مراحل معرفی یک مکان و تهیه تجهیزات لازم و انتخاب نام آموزشگاه

 

 

مراحل معرفی یک مکان و تهیه تجهیزات لازم و انتخاب نام آموزشگاه

 

  •          یکی از مهم ترین مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری تهیه یک مکان مناسب و تجهیزات مورد نیاز برای آن است. بعد از صدور موافقت نامه اصولی متقاضی باید با دریافت و تکمیل فرم، اقدام به معرفی مکان مناسب کند. مکان باید شرایطی را داشته باشد که در زمان بازرسی مورد تأیید قرار گیرد.

 

  •          بعد از تأیید، متقاضی می تواند بعد از تکمیل فرم نسبت به معرفی تجهیزات مناسب با نوع فعالیت اقدام کند. تجهیزات نیز باید توسط بازرس بازدید و تأیید شوند.

 

  •          انتخاب نام آموزشگاه بعد از این مرحله و مطابق با قوانین در نظر گرفته شده خواهد بود. اسم آموزشگاه آرایشگری باید از میان نام های فارسی انتخاب شود و منافاتی با موازین اسلامی نداشته و با معنا باشد. این نام تا انتهای فعالیت آموزشگاه باید حفظ شود.

 

  •          تا حد امکان در آن از عدد استفاده نشود و در استان تکراری نباشد. اگر فردی درخواست تأسیس آموزشگاه در یک استان دیگر را داشته باشد و اسم درخواستی برای آموزشگاه جدید با اسم آموزشگاه شهرستان اولی شبیه هم باشند، لازم است اسم آموزشگاه جدید با پسوند شهرستان اولیه باشد.

 

  •          از نام و نام خانوادگی نباید در اسم استفاده شود. برای تکمیل نام نیز نباید واژه هایی مانند غرب و شرق و شمال و جنوب به کار رود. استفاده از پسوند ناز و بین المللی و کلمه عروس در نام ممنوع است.

 

 

مرحله معرفی مدیر واجد شرایط

 

 

مرحله معرفی مدیر واجد شرایط

 

انتخاب یک مدیر واجد شرایط یکی دیگر از مراحل تهیه مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری محسوب می شود. کارمند نبودن، داشتن حداقل 25 سال سن، داشتن گواهی نامه مهارت دوره مدیر آموزشگاه و مهارت دوره ICDL درجه ۲و حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم از این شرایط هستند.

 

مدارکی که برای صدور ابلاغ مدیریت نیاز است:

 برای تأسیس آموزشگاه آرایشگری و آرایشگاه زنانه مدارک زیر مورد نیاز است:

  •          اصل و دو نسخه کپی از پروانه تأسیس

 

  •          اصل و دو نسخه کپی از گواهی نامه فنی و حرفه ای

 

  •          اصل و دو نسخه کپی از گواهی نامه ICDL  درجه ۲

 

  •          اصل و دو نسخه کپی از کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان

 

  •          اصل و دو نسخه کپی از مدرک تحصیلی

 

  •          اصل و دو نسخه کپی از همه صفحه های شناسنامه و دو روی کارت ملی

 

  •          چهار قطعه عکس 3 در 4

 

  •          اصل قرارداد همکاری آموزشی

 

 

مرحله اعلام برنامه آموزشگاه و ساعت های کاری

 

 

مرحله اعلام برنامه آموزشگاه و ساعت های کاری

 

مرحله اعلام برنامه آموزشگاه نیز از مراحل تهیه مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری است که طی آن متقاضی باید ضمن تکمیل فرم، برنامه فعالیت خود را اعلام کند.

در زمان برنامه ریزی باید توجه داشت که انتخاب روزهای کاری در هر روز به جز جمعه ممکن است. ساعت های کاری باید بین بازه زمانی 8 تا 21 باشد. تعداد ساعت های کاری آموزشگاه در هر شیفت باید بین 4 تا 6 ساعت باشد.

 

 

صدور پروانه تأسیس

 

صدور پروانه تأسیس

بعد از تکمیل مدارک لازم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری و پشت سر گذاشتن همه مراحل با موفقیت، پروانه صادر خواهد شد. مؤسسه باید فیش های بانکی لازم را واریز کند، بعد از آن است که پیش نویس پروانه تأسیس صادر می شود و برای امضای مدیر کل به اداره کل ارسال می شود.

کارهایی مانند تهیه تابلو، مهر، تبلیغات و دریافت دفاتر ثبت نام کارآموزان، بازرسی، حضور و غیاب و ثبت نتایج و نامه مربوط به هر یک، بعد از صدور پروانه کسب انجام پذیر هستند.

در سال های اخیر، با توجه به تغییرات جدیدی که در نظام مدیریت آموزشی ایجاد شده است، به جایگاه برندسازی، تغییر رویکرد تمدید پروانه تأسیس، تغییر استخدام مربیان و کیفیت سنجی و اعتبار سنجی خدمات توجه بیشتری شده است.  

از نکاتی که در زمان گرفتن عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد باید به آن توجه شود این است که وصول جوابیه عدم سوء پیشینه به طول می انجامد و از طرفی مدت اعتبار گواهی عدم اعتیاد کم است. به همین دلیل، توصیه می شود که ابتدا برای عدم سوء پیشینه اقدام شود. برای گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه باید به مرکز پلیس + ۱۰ و برای گرفتن گواهی عدم اعتیاد باید به مراکز درمانی دولتی مراجعه شود.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

انصراف از نظر