هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

فرق گریم با میکاپ

فرق گریم با میکاپ

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

اگر شما شغلتان در زمینه آرایش و آریشگری هم نباشد، کلمات گریم و میکاپ  به گوشتان خورده است. میکاپ معادل انگلیسی آرایش کردن (make up) است. گریم هم به طور معمول برای بازیگران سینما و هنرپیشه‌ های تئاتر استفاده می شود که بتوانند به خوبی ایفای نقش کنند. اما کلمه گریم در آرایشگاه ها نیز استفاده می شود و برای این که بدانید فرق گریم با میکاپ در چیست، خواندن متن را ادامه دهید.

 

 

فرق گریم با میکاپ

 

 

فرق گریم با میکاپ

 

فرق بین گریم با میکاپ را می توان در این دانست که در میکاپ و آرایش بیشتر روی اصلاح رنگ در صورت و طرح و مدل آن تأکید می شود. با میکاپ می توان رنگ چهره و اجزای آن را تغییر داد یا به آن رنگ اضافه کرد. ولی در گریم روی اصلاح فرم و صورت و همچنین ایجاد زوایا کار می شود. در واقع، میکاپ روی فرم ها تأکیدی ندارد و تنها بر چهره رنگ می افزاید.

 

در میکاپ رنگ های متفاوت به کار می رود، ولی در گریم مهارت در بازی با سایه روشن ها روی صورت است. آرایشگری که کار گریم انجام می دهد، با استفاده از فون های تیره و روشن به متعادل سازی برجستگی ها، فرو رفتگی ها و زوایای صورت می پردازد و جلوه ای دیگر به صورت می دهد.

 

چشم ها در میکاپ صورت مهم ترین عضو هستند و برای جلوه دادن به آن ها از سایه های تیره و پر پشت کردن مژه ها استفاده می شود. برای لب و گونه ها نیز رنگ های پر رنگ مناسب تر هستند. ولی در گریم بدون استفاده از رنگ های تند و تیره و تنها با استفاده از سایه روشن ها در صورت می توان یک سطح صاف را محدب یا فرو رفته به نظر رساند.

گریم همیشه با اغراق و در راستای عوض کردن صورت همراه نیست. می توان به گریم در مهمانی ها آرایش رنگی نیز اضافه کرد.

 

آشنایی با تکنیک های گریم

 

برای بهتر آشنا شدن با فرق گریم با میکاپ بهتر است با اصول این دو سبک آرایش صورت آشنا شوید. گریم را بازی کردن با سایه ها در صورت می دانند. روش استفاده از تکنیک های گریم روی صورت هر فرد متفاوت است. ولی در کل اصول اصلی گریم برای همه افراد یکسان است.

دو تکنیک مورد استفاده در گریم عبارتند از:

 

لولایت (تکنیک کم رنگ کردن)

هایلایت (تکنیک برجسته و پر رنگ کردن)

 

پیش از شروع لولایت یا هایلایت روی صورت، ابتدا فون پایه برای پوشش کلی پوست به کار می رود. جای جوش و هر نوع جای زخم با کانسیلر پوشانده می شود.

در تکنیک لولایت از رنگی روی پوست استفاده می شود که سه درجه تیره تر از رنگ پوست است. با این کار می توان بخش هایی از صورت که قرار نیست به چشم بیایند پوشانده می شوند. ولی هایلایت تکنیکی است که برای برجسته کردن اجزای صورت به کار می رود.

 

اصول مهم گریم

 

فرق بین گریم با میکاپ این است که در گریم برای برجسته کردن گونه ها از سایه های تیره در زیر استخوان گونه استفاده می شود و سایه روشن ها روی استخوان گونه ها آن ها را زیباتر جلوه می دهد.

برای این که بتوان بینی را باریک جلوه داد، سایه تیره در کناره های بینی و سایه روشن روی تیغه بینی زده می شود.

برای این که بتوان در فک زاویه ایجاد کرد، باید ناحیه زیر استخوان فک را تیره و بخش بالایی آن را روشن کرد. در برخی چهره ها لازم است که چانه به طور کامل روشن و برجسته تر دیده شود.

گریم چشم ها در دو مرحله اجرا می شود. اول کار با لولایت آغاز می شود و روی چین و چروک ها پوشانده و بعد زیر ابرو با یک قلموی باریک هایلایت می شود.

 

اصول وسبک میکاپ

 

باید بدانید که میکاپ دارای اصول متفاوتی است، برای این که سبک های گوناگونی برای آرایش وجود دارد. داشتن تنوع در میکاپ را می توان فرق گریم با میکاپ دانست.

 

اصول میکاپ عبارتند از:

 

کرم پودر زدن به صورت، یکی از اصول مهم آرایش یا میکاپ است. رنگ کرم پودر باید با پوست هماهنگی داشته باشد و موجب یکدست جلوه دادن پوست شود. می توان برای پوشش بهتر از پنکک روی کرم پودر استفاده کرد.

ابروها از عناصر مهم هستند که در میکاپ به آن توجه بسیار می شود. با توجه به فاصله ابروها از چشم و فرم صورت و در نظر گرفتن رنگ پوست و مو باید رنگ مناسب برای آن ها انتخاب شود.

با آرایش می توان حالت چشم ها را به طور کامل عوض کرد. انواع سایه، خط چشم، ریمل و مژه مصنوعی می توانند در چشم ها معجزه کنند. حتی می توان برای تغییر رنگ چشم از لنز استفاده کرد.

استفاده از رژگونه چند درجه تیره تر از کرم پودر گونه ها را برجسته و زیبا می کند. در سبک آرایش خلیجی گونه ها با رژگونه به رنگ تیره پوشانده می شوند.

رنگ انتخابی برای رژ لب باید با رژگونه هماهنگ باشد. با استفاده از ترفندهایی در آرایش می توان لب ها را برجسته تر کرد.

 

 

انواع گریم 

 

 

انواع گریم

 

فرق بین گریم با میکاپ را می توان از لحاظ تکینک های مورد استفاده در آن ها دانست. انواع گریم در آرایشگاه زنانه به دو دسته تقسیم می شود:

 

گریم سینمایی

 

فرق گریم با میکاپ به خوبی در این نوع گریم مشخص است. این نوع گریم تغییر کلی در اعضای صورت و چهره ایجاد می کند تا شخصیت بازیگر را به نقشش مربوط کند. اگر به چهره پردازی ساده نیاز باشد، نباید تغییر زیادی در صورت به وجود آید.

 

گریم عروس

 

فرق گریم با میکاپ مورد استفاده برای عروس نیز بسیار است. برای گریم عروس به طور معمول از تکنیک های حرفه ای استفاده می شود.

انواع مدل مو و چگونگی شینیون کردن در گریم عروس دارای اهمیت است و باید با دقت انتخاب و اجرا شود. گریم تخصصی با در نظر گرفتن حالت صورت و انجام بررسی های لازم پیش از اجرا باید صورت گیرد.

فرق بین گریم با میکاپ این است که در صورت وجود نقص یا عیبی در صورت با استفاده از تکنیک های گریم می توان آن ها را با مهارت پوشش داد.

عروس خانم هایی که قصد دارند در شب عروسی تغییر زیادی داشته باشند، می توانند به جای آرایش از گریم روی صورتشان بهره ببرند. با گریم تغییرات به بهترین شکل روی صورت ایجاد خواهد شد.

 

لوازم لازم برای گریم عروس

 

یک فرق گریم با میکاپ در وسایلی است که برای اجرای آن ها به کار می رود. قبل از این که گریم روی صورت انجام شود، باید اطلاعاتی درباره پوست فرد به دست آید تا از فون مناسب پوست او برایش استفاده شود. فون ها در گریم به انواع زیر تقسیم می شوند:

فون خشک که حاوی آکواکالرها و کیک میکاپ ها است. این فون مخصوص پوست های چرب است. گاهی برای افراد با پوست هایی کمی چرب کمی خشک نیز کاربرد دارد.

فون لیکوئیدی که مخصوص پوست های خشک و نرمال است. کرم پودرهایی در بازار موجودند که پایه آن ها الکل است و به همین دلیل زود خشک می شوند. از آن ها نباید روی پوست خشک استفاده شود. توصیه می شود از کرم پودرهایی با پایه آب در جهت آبرسانی به پوست صورت استفاده شود.

فون چرب را با نام سوپرا یا پن استیک نیز می شناسند. این فون روی پوست خشک و نرمال اثر خوبی دارد.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

فرق بین میکاپ و گریم

انصراف از نظر