هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

طراحی با حنا

طراحی با حنا

 

مرکز آرایشی راویس بیوتی در مهرشهر کرج 

 

مرکز آرایشی راویس بیوتی در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  ارائه دهنده انواع رنگ و مش ، کوپ ، طراحی با حنا، کاشت ناخن و کاشت مژه و میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا حرفه ای و طبیعی می باشد. اگر شما هم به زیبایی خود اهمیت می دهید حتما به سالن های ما مراجعه نمایید تا آرایشگران متخصص ما بتوانند بهترین ها را به شما ارائه دهند

 

نقش حنا چیست؟

 

نقش حنا جایگزین مناسبی برای تاتو بدن می باشد.  احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که دوست داشته باشید بر روی بدن خود تاتو انجام بدید و به دلیل خطراتی که این کار دارد از انجام آن صرفه نظر کرده باشید. یکی از تفاوت تاتو دائم و تتو حنا در این است که طراحی با حنا موقت است و بعد از چند بار شستشو پاک می شوداما تتو ، دائمی و غیرقابل جبران است.

طراحی با حنا یکی از خدمات زیبایی و فانتزی است که امروزه در بسیاری از سالن های زیبایی به علاقمندان ارائه می شود و توسط فردی که تسلط کامل به طراحی سنتی دارد انجام می گیرد. این نوع از طراحی به دلیل موقتی و بی خطر بودن دارای طرفداران بسیاری می باشد.

 

 

 

 

طراحی با حنا یکی از اقدامات فانتزی است که در سالن های آرایش ایجاد می شود این هنر قدمت هزار ساله دارد. ایجاد این طرح ها روی بدن با ماندگاری کوتاه مدت و البته کاملا سالم و بی ضرراست. حنا مناسب برای افراد تنوع طلب است زیرا بعد از مدتی حنا به کلی از روی بدن پاک می شود و مجددا می توانند از طرح های جدیدتری استفاده کنند. مزیت حنا سالم و ایمن بودن آن نسبت به تاتو دایم است و مزیت دیگر آن راحت پاک شدن آن نسبت به تاتو است و برای طراحی آن از سوزن استفاده نمی شود، همچنین طراحی آن مانند تاتو درد ندارد و مشکلات پوستی ایجاد نمی کند. استفاده ازحنا برای زیبایی در کشورهایی مانند هند، پاکستان، مصر و کشورهای عربی و خاورمیانه  بسیار رواج دارد. برای ایجاد این نقش ها روی قسمت های مختلف بدن با توجه به مهارت های طراح می توان از شابلون های مخصوص طراحی استفاده کرد البته خیلی از این طراحان بدون شابلون و با دست این طرح ها را ایجاد می کنند. استفاده از نقوش سنتی و اسلیمی مانند طرح های سرخپوستی، گل هایی با ساقه های پیچ در پیچ، نقش های خورشید مانند با پرهای مدل دار، حلقه های ظریف با داشتن پیچ و خم های چشمگیر و زیبا طرفداران بیشتری به خود اختصاص می دهد که در تمامی قسمت های بدن می توان طراحی کرد. در ادامه چند نمونه از پرطرفدارترین طرح ها را برایتان به نمایش می گذاریم.

 

 

طراحی با حنا

 

 

طراحی با حنا از سنتی ترین و رایج ترین آرایش هایی است که قبل از مراسم خاص مانند عروسی کشیده می شود. در نقش حنا با استفاده از رنگ های حنای مشکی ، قهوه ای ، قرمز ، سبز و سفید به کشیدن طرح های مینیاتوری می پردازند . البته لازم به ذکر است که حنای مشکی دارای ترکیباتی شیمیایی است که می تواند پوست شخص را دچار واکنش های شدید آلرژیک کند.

از جهاتی دیگر استفاده از حنا که ماده ای رنگی و مفید می باشد و برای مدت کوتاهی بر روی پوست باقی می ماند علاقه مندان به طراحی های موقت را شیفته خود کرده است.

 

حنا چیست؟

 

حنا یک نوع گیاه مرده است که در گذشته در مناطق مدیترانه ، آفریقای شمالی ، ایتالیا و اسپانیا یافت می شد. حنا در هند محبوبیت زیادی دارد و در مراسم های عروسی و عقدشان از حنا برای طراحی روی دستانشان استفاده می کنند و جزء محصولاتی است که به کشوورهای دیگر صادر می کنند.

در هند به طراحی دست ها با حنا مهندی گفته می شود. این طرح ها به مرور زمان در بین کشورهای دیگر رواج پیدا کرد .

 

از مزایای نقش حنا نسبت به تاتو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ با سوزن وارد بدن نمی شود
  • موقتی است
  • بدون درد می باشد.
  • برای رفع آن دچار مشکل نخواهید شد.
  • طراحی آن کاملا بی دردسر و بی خطر است
  • گوشت اضافه نمی آورد.

 

نقش حنا بر روی تمامی نواحی مختلف پوست قابل اجراست اما بیشتر در دست و پا انجام می شود که بیشتر انگشتان دست ، پشت و یا روی کف دست و روی پاها از مچ به پایین را می توان به وسیله حنا طراحی کرد.

 

مواد لازم برای طراحی با حنا :

 

ماده اصلی مورد استفاده در این رشته انواع حنا به رنگ های مشکی ، سفید ، قهوه ای و قرمز است که با کمی آب مخلوط شده و درون قیفی کاغذی یا پارچه ای که روزنه ای بسیار ریز در نوک آن دارد شروع به کشیدن نقوش ظریف بر روی پوست می کند.

 

روش ساخت قیف بسیار راحت می باشد و معمولا جنس قیف ها از کاغذ کادوهای زرورقی بوده و به شکلی ساده می توان یک قیف معمولی را ساخت و پس از آماده سازی حنا آن را درون قیف قرار داد  و به طراحی بر روی پوست پرداخت.

 

حنای مورد استفاده برای طراحی حنا نیست و برای تهیه حنای سفید 2 پیمانه چسب گریم را با یک پیمانه رنگ بدن سفید به خوبی مخلوط کرده و پس از یک دست شدن داخل قیف میریزند و سپس طراحی را آغاز می کنند.

 

طبق نظریه روانشناسان ، الگوهایی که بر روی دستتان می کشید نشان دهنده شخصیت ، هویت و منش شماست.

 

آیا طراحی حنا بر پوست خطری هم دارد؟

 

از آنجا که تنوع رنگ های گیاهی و ماندگاری آن ها بسیار کم است برخی افراد برای تنوع بیشتر به سراغ رنگ های شیمیایی می روند تا رنگ های جدیدی را به وجود آورند. استفاده از فلزات سنگینی مانند کادمیوم و سرب در این رنگ ها می تواند شما را دچار عوارض نقش حنا نماید . از مضرات نقش حنا می توان به  حساسیت های پوستی ، اسکارهای کلوییدی ، خارش و تورم پوست اشاره کرد.

 

 

طراحی با حنا

 

 

چه عواملی در تیرگی رنگ حنا نقش دارد؟

 

مدت زمان ماندن بر روی بدن، دمای بدن، عدم لایه برداری پوست، عدم تماس با آب و قسمتی از بدن که حنا را بر روی آن قرار می دهیم از عوامل تیرگی در رنگ حنا هستند. حتما نزدیک 6 ساعت اجازه دهید این نقش ها بر روی پوستتان بماند ، علاوه بر این گرما باعث کسب رنگ بهتری می شود.

 

دقت کنید این رنگ ها در عمق پوست اثر خود را می گذارند پس بهتر است از دو روز قبل قسمت مورد نظر را نتراشید. تماس با آب نیز باعث از دست رفتن رنگ حنا می شود و باید دقت کنیم که قرار دادن حنا بر روی بعضی از قسمت های بدن مناسب تر از سایر قسمت هاست.

 

برای تشکیل نقش بهتر بر روی پوست بهتر از از ترکیب لیمو و شکر استفاده کنیم و با قرار دادن آن بر روی پوست نتایج بهتری را بدست آوریم. این کار باعث می شود که نقش تان به خوبی بر روی پوست به مدت طولانی باقی بماند. همچنین حنا تا زمانی که مرطوب باشد به رنگ گرفتن ادامه می دهد می توانید با گرم نگه داشتن دستتان و با عرق کردن ان به رطوبت حنای دست و گرفتن نتیجه بهتر کمک کنید.

 

پر طرفدار ترین نقش های حنا کدامند؟

 

استفاده از نقش های سنتی و اسلیمی مانند نقش های زیر در طرح حنا به عنوان بهترین و پرطرفدار ترین نقش ها شناخته شده اند که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم 

  • نقش های خورشید مانند با پرهای مدل دار
  • حلقه های ظریف با داشتن پیچ و خم های چشمگیر و زیبا
  • گل هایی با ساقه هایی پیچ در پیچ
  • طرح های  سرخ پوستی

 

در هنر طراحی با حنا پس از رعایت کردن نکات ریز و به دست اوردن مهارت و تسلطی حرفه ای بر قلم حنا باید نکته دیگری را مد نظر قرار داد. در هنر نقش حنا به دلیل استفاده از طرح های سنتی معمولا با نقوش پرکار سر و کار داریم که به خودی خود دارای معانی خاصی هستند پس باید برای حصول بهترین نتیجه از یک رنگ فانتزی استفاده کنیم زیرا استفاده از چندین رنگ مختلف باعث ناهماهنگی در هنر نقش حنا خواهد شد.

 

 

طراحی با حنا

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

انصراف از نظر
نظرات
1401/10/29 19:19
<a href=http://bestcialis20mg.com/>cialis 5 mg best price usa</a> 155 Recent evidence suggests that MRA may be a reasonable alternative to CT for follow up examinations and detection of recanalization