هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری

شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری نیز مانند تمام مشاغل دیگر نیاز به داشتن شرایط ویژه ای دارد. اگر می خواهید فقط یک آرایشگر شوید و در این زمینه فعالیت کنید با این که قصد داشته باشید کارت مربیگری این حرفه را بگیرید با هم متفاوت است. شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری در ادامه برای علاقه مندان آورده شده و همچنین، درباره تأسیس آموزشگاه آرایشگری نیز اطلاعاتی ذکر شده است

 

شرایط گرفتن کارت مربیگری

 

شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری

 

:شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری عبارتند از

 

  

o         داشتن دست کم 25 سال سن

 

o         داشتن حداقل مدرک تحصیلی کاردانی برای دوره های آموزشی پایه

 

o         داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی برای دوره های آموزشی پیشرفته

 

o         داشتن گواهی نامه مهارتی ICDL مقدماتی به جز افرادی که درس های مرتبط با آن را در دانشگاه گذرانده باشند

 

o         داشتن گواهی نامه دو سال سابقه کار مدیریت یا چهار سال سابقه کار آموزشی

 

o        داشتن گواهی نامه پایان دوره آموزشی مدیریت آموزشگاه

 

   

ابلاغی که صادر شده فقط در آموزشگاهی معتبر است که مدیر با آن طرف قرارداد است. در صورتی که مدیر بخواهد در آموزشگاه دیگری فعالیت کند، باید شیفتی متفاوت را برای ابلاغ آموزشگاه دوم در نظر بگیرد.

 

 

شرایط فرد متقاضی درخواست ابلاغ مربیگری

 

 

شرایط فرد متقاضی درخواست ابلاغ مربیگری آموزشگاه فنی و حرفه ای

 

شخصی که دارای حداقل مدرک تحصیلی و همچنین توان عمومی، فنی و تخصصی مطابق با استانداردهای آموزشی فنی و حرفه ای مورد نظر باشد، می تواند شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری را داشته باشد.

 

به علاوه، دارای بودن گواهی نامه پایان دوره آموزشی شیوه ها و فنون تدریس مورد نیاز است. همچنین، افرادی که درس های مربوط با آن را در دانشگاه گذرانده باشند.

 

بعد از ثبت نام، فرد باید از طریق آموزشگاه به واحد ارزشیابی سازمان فنی و حرفه ای معرفی شود. در آنجا آزمونی کتبی از او گرفته می شود و حدود سه هفته باید منتظر اعلام نتیجه باشد.

 

اگر او بتواند امتحان را به خوبی پشت سر بگذارد، امتحان عملی که به طور معمول به شکل تحویل پروژه و طرح های پرسش و پاسخ درس است برگزار می شود. فرد بعد از این که با موفقیت آزمون عملی را گذراند، با درج نمره، پرداخت هزینه و صدور گواهی نامه آموزشگاه، می تواند مدارک مربوط به گرفتن کارت مربیگری را به بخش مربوط آموزشگاه تحویل دهد.

 

 

مراحل تأسیس آموزشگاه آرایشگری

 

 

بعد از اطلاع از شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری، شاید اطلاعاتی درباره مراحل تأسیس آموزشگاه آرایشگری و سپس تأسیس آرایشگاه زنانه نیز به کارتان بیاید.

 

برای این کار فرد باید با در نظر داشتن منطقه شهرداری مکان تأسیس، به مرکز فنی و حرفه ای مراجعه کند و بعد از ثبت نام در پرتال و تکمیل فرم ها طرح توجیهی درخواستش را به ثبت برساند. در طرح باید هدف از تأسیس آموزشگاه، برآورد هزینه، میزان سرمایه و بازه زمانی بازگشت سود درج شود.

 

مدارک به مرکز تشکیل پرونده تحویل می شود. پس از آن باید برای گرفتن عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد اقدام شود. مدارک به حراست و بعد به هیئت نظارت استان فرستاده می شوند. در صورت نبود مشکل و کامل بودن پرونده، موافقت نامه اصولی برای تأسیس آموزشگاه آرایشگری برای فرد صادر می شود.

 

بر طبق آن، مؤسس شش ماه زمان دارد تا امکانات آموزشگاه آرایشگری، تجهیزات و مدیر و مربی حرفه ای مورد درخواست را به مرکز اعلام کند.

 

 

شرایط فرد متقاضی پروانه

 

تأسیس آموزشگاه آرایشگری

 

برای داشتن شرایط فرد متقاضی پروانه تأسیس آموزشگاه آرایشگری فرقی نمی کند فرد خانم یا آقا باشد. اما در کل فردی که شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری دارد، می تواند در آموزشگاه همجنسان خود مشغول به کار شود، مگر در شرایط ویژه و با تأیید سازمان.

 

 

شرایط تأسیس آموزشگاه عبارتند از

  

 

o         دارا بودن حداقل 28 سال سن

 

o         داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا مدرک معادل

 

o         داشتن حداقل دو سال سابقه آموزشی فرهنگی تمام وقت یا چهار سال پاره وقت

 

o         نداشتن سوء پیشینه

 

 

  مراقبت و زیبایی، گردشگری، هتل داری، امور اداری، امور مالی و بازرگانی، بهداشت و ایمنی، خدمات آموزشی، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، فرهنگ و هنر و کشاورزی رشته هایی هستند که با مدرک آن ها پروانه تأسیس آموزشگاه آرایشگری داده می شود.

 

رشته مراقبت و زیبایی حرفه های زیادی مانند پاکسازی پوست، آرایشگر عروس، آرایشگر دائم صورت را شامل می شود. رشته بهداشت و ایمنی نیز می تواند شامل کاربر ماساژ، کاربر تجهیزات زیبایی و لاغری، مشاوره مراقبت از پوست، مو و زیبایی و مشاوره استفاده مناسب از محصولات آرایشی و بهداشتی باشد.

 

آزمونگری، مدیریت آموزشگاه آرایشگری، فنون تدریس، متصدی آزمون و استاندارد و مدیریت آموزشگاه فنی و حرفه ای در بخش خصوصی جزء رشته خدمات آموزشی محسوب می شوند.

 

 

ویژگی های آموزشگاه آرایشگری

 

با انتخاب آموزشگاه آرایشگری می توانید برای اخذ شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری اقدام کنید. یک آموزشگاه در درجه اول باید از سازمان فنی و حرفه ای مجوز رسمی داشته باشد. در ضمن، استادان با تجربه و آشنا به روش های جدید و متنوع در آن آموزش دهند. در پایان دوره نیز هنرآموزان را برای گرفتن مدرک به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کند.

یکی دیگر از ویژگی های یک آموزشگاه خوب این است که برای آموزش تمام خدمات آرایشی امکانات داشته باشد. مانند آموزش کاشت ناخن، آموزش شینیون عروس و آموزش آرایشگری که هر کدام سرفصل های خود را دارند. تمام هزینه های دوره های آموزشی نیز باید مطابق با نرخ مصوب باشد. بهتر است فرد با توجه به علاقه ای که به هر شاخه از آرایشگری دارد، یادگیری را شروع کند. همچنین، به بازار کار و بازدهی مالی آن نیز در آینده توجه داشته باشد. آموزش ها در آموزشگاه ها به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی برگزار می شوند. دوره های آموزشی شامل آموزش مقدماتی و پیشرفته است. در ادامه چند ویژگی یک آرایشگر موفق آورده شده است.

افرادی که شرایط گرفتن کارت مربیگری آرایشگری دارند، دوست دارند افرادی را آموزش دهند که روزی به آرایشگران موفقی تبدیل شوند. ویژگی های یک آرایشگر موفق عبارت است از

 

o         اطلاع از آخرین مدل های آرایشی و پیگیری مداوم آنها

 

 

o         آگاهی از سیاست های جلب رضایت مشتریان

 

 

o         داشتن ذوق و علاقه زیاد به شغل آرایشگری

 

 

o         انتخاب یک شاخه و پیدا کردن مهارت در آن

 

 

o            اهمیت به حفظ بهداشت شخصی و آرایشگاه

 

 

o         برقرار کردن رابطه خوب با همکاران

 

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

انصراف از نظر