هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه

شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

برای خیلی از زنان هنر آرایشگری شغل بسیار جذابی است. با توجه به درآمدی که خیلی از آرایشگاه های معروف کسب می کنند، بسیاری از افراد وسوسه می شوند که به سراغ تاسیس یک آرایشگاه بروند. برای داشتن یک آرایشگاه زنانه باید مراحلی را طی کرد. در واقع، داشتن مدرک آرایشگری برای آن کافی نیست، بلکه تنها یکی از کارهایی است که باید انجام شود. شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه و مدارک لازم در ادامه آورده شده است.

 

 

شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه و اخذ پروانه کسب

 

 

شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه و اخذ پروانه کسب

 

برای این که شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه را داشته باشید، باید مدارکی را برای دریافت پروانه کسب دائم آماده کنید که این مدارک عبارتند از:

 

  •           فتوکپی برابر اصل از تمام صفحه های سند مالکیت

 

  •          فتوکپی برابر اصل از پایان کار تجاری یا اداری

 

  •          اجاره نامه بنگاهی که کد رهگیری داشته باشد

 

  •          فتوکپی از دیپلم آرایشگری صادر شده از وزارت کار و فنی حرفه ای

 

  •          فتوکپی برابر اصل از تمام صفحه های شناسنامه و کارت ملی

 

  •          فتوکپی از آخرین مدرک تحصیلی

 

  •          هشت قطعه عکس 3 در 4

 

  •          کد پستی محل آرایشگاه

 

  •          فیش تلفن محل آرایشگاه

 

داشتن رضایت محضری همسر برای زنان متأهل لازم است. افراد مجرد نیز باید رضایت محضری پدر را داشته باشند. در صورت مطلقه بودن، داشتن فتوکپی از تمامی صفحه های طلاق نامه الزامی است. همچنین، در صورت فوت همسر یا پدر باید فتوکپی گواهی فوت آنها تهیه شود. در صورت داشتن شریک، رضایت محضری شریک نیز باید گرفته شود.

در اجاره نامه محل آرایشگاه باید شغل آرایشگری قید شده باشد. همچنین، اجاره نامه باید به نام متقاضی و دارای تاریخ اعتبار و مطابق با پلاک ثبتی سند تنظیم شده باشد.

کمترین متراژی که برای فضای آرایشگاه نیاز است 12 مترمربع، کمترین متراژ برای آرایشگری و اپیلاسیون 18 متر مربع و کمترین متراژ برای آرایش دائم 30 مترمربع است که از دیگر شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه است که باید به آن توجه شود.   

کمترین مدرک لازم داشتن تحصیل ابتدایی است و کمترین سن برای گرفتن پروانه تاسیس آرایشگاه داشتن 18 سال تمام است.

 

 

مراحل گرفتن جواز کسب آرایشگاه

 

 

مراحل گرفتن جواز کسب آرایشگاه

 

از اصلی ترین شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه اخذ جواز کسب است. برای گرفتن آن مراحل زیر باید طی شود:

 

  •          ابتدا فرد متقاضی جواز کسب باید درخواست کتبی بدهد. درخواست ثبت و به متقاضی رسید داده می شود

 

 

  •          کمیسیون بازرسی اتحادیه آرایشگران از محل واحد صنفی بازدید به عمل می آورد و گزارش بازرسی آن را ارائه می دهد.

 

 

  •          در جلسه هیئت مدیره، درخواست متقاضی بررسی خواهد شد و پاسخ به صورت کتبی به او اعلام می شود.

 

 

  •          برای تعیین وضعیت ملکی ارائه یکی از این مدارک الزامی است: سند مالکیت، اجاره نامه رسمی، اجاره نامه عادی، مبایعه نامه، حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره و رسید پرداخت اجاره بها.

 

  •          فتوکپی از تمام صفحه های شناسنامه، فتوکپی کارت ملی، دوازده قطعه عکس 3 در 4 و فیش واریزی به مبلغ حداکثر تا سقف پنج برابر حق عضویت اتحادیه برای سال اول و فیش واریزی به حساب خزانه کشور از دیگر مدارک لازم برای جواز کسب آرایشگاه هستند. در ضمن، فتوکپی مدرک تحصیلی یا دست کم سواد خواندن و نوشتن به جز برای متقاضیانی که بیش از 50 سال سن دارند، لازم است.

 

 

مراحل نهایی تاسیس آرایشگاه زنانه

 

باید از اداره های ذیربط استعلام و مدارک گواهی مرکز بهداشت شهرستان ارائه شود و برای صنوف مشمول کارت معاینه پزشکی فردی گرفته شود. گواهی عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه از مدارک لازم به شمار می روند.

موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی نیز ضروری است. فرد متقاضی زمانی دارای شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه می شود که دوره های آموزش آرایشگری را در یک موسسه آموزشی معتبر گذرانده و گواهی دریافت کرده باشد.

مدارکی مبنی بر تشکیل پرونده و اوراق پرداخت مالیاتی نیز باید ارائه شوند. ارائه گواهی نامه مهارت فنی برای شغل هایی که در آئین نامه قانونی درج شده اند نیز لازم است. یک کد ده رقمی نیز باید گرفته و به پرونده الصاق شود. برچسب شناسه صنفی نیز مطابق با کد ده رقمی باید گرفته شود.

مراحل نهایی نیز شامل بررسی پرونده به وسیله رئیس یا نایب رئیس اتحادیه می شود که پس از تأیید پروانه کسب صدور خواهد شد.

 

 

مراحل نهایی تاسیس آرایشگاه زنانه

 

 

 پیش نیازها و دیگر شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه

 

پیش از این که برای تهیه مدارک و تأمین شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه اقدام شود، باید به چند نکته توجه کرد:

 

  •          حتماً هزینه های اولیه را پیش از افتتاح در نظر داشته باشید. به دلیل این که ممکن است در ابتدای کار سود زیادی به دست نیاورید. خودتان را برای هر چیزی آماده کنید. تمام جوانب را بسنجید و ببینید تا چه زمانی می توانید بدون درآمد به کار خود ادامه دهید تا به سوددهی برسید.

 

  •          مکانی که برای این کار انتخاب می کنید، علاوه بر این که باید شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه را داشته باشد. بهتر است از موقعیت خوب برای درآمدزایی نیز برخوردار باشد. انتخاب مکانی که دسترسی به آن آسان است، مسیر دستیابی به آن پرترافیک نیست و همچنین در نزدیکی آن آرایشگاه دیگری وجود ندارد، از جمله این موارد هستند.

 

  •          در زمان استخدام پرسنل حتماً از افراد متخصص، آموزش دیده و در صورت امکان با تجربه استفاده کنید. هر چه خدمات تخصصی تری به مشتریان خود بدهید، افراد بیشتری جذب شما خواهند شد.

 

  •          بهتر است مکانتان شیک و آرام و از همه مهمتر تمیز باشد. رعایت بهداشت مکان و وسایل و ابزاری که استفاده می کنید، برای بسیاری از مشتریان حائز اهمیت است.

 

  •          بیشتر خانم ها که یک آرایشگاه را برای انجام کارهایشان انتخاب می کنند، دوست دارند بتوانند تمام کارهای مورد نیازشان را در همان جا انجام دهند. به همین دلیل، بهتر است شما اعتماد آنها را جلب کنید و با ارائه طیف وسیعی از خدمات آرایشی و زیبایی آنها را به مشتریان همیشگی خود بدل کنید.

 

  •          مهم ترین مسئله ای که باید در زمان داشتن آرایشگاه به آن توجه کنید، رضایت مشتریان است. در واقع مشتری مداری است که موجب می شود بر تعداد مشتریان شما روز به روز اضافه شود. حتی یک مشتری ناراضی ممکن است موجب شود وجهه کاری شما زیر سؤال برود.

 

  •          همیشه به روز باشید و بر اطلاعات خود در زمینه حرفه خود بیافزایید. خدماتتان را مطابق با مد روز عوض کنید.

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

پیش نیازها و دیگر شرایط تاسیس آرایشگاه زنانه 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انصراف از نظر