هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه

بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

رعایت بهداشت فردی در هر محیطی اهمیت دارد. در مراکز عمومی که افراد مختلف در رفت و آمد هستند و از ابزار خاص برای آن ها استفاده می شود این امر مشکل تر می شود. یکی از این مکان ها که در صورت رعایت نکردن بهداشت می تواند یک محل پرمخاطره باشد آرایشگاه است، به خصوص آرایشگاه زنانه که خدمات بسیاری در آن انجام می شود. رعایت بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه به دلایل مختلف باید برای مشتریان حائز اهمیت باشد. کارکنان در یک آرایشگاه معتبر باید کارت معاینه پزشکی داشته باشند.

 

انواع بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه

 

بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه در زمان های مختلفی باید رعایت شود که عبارتند از:

 

1- نکات بهداشتی که به رنگ مو و کوتاهی مربوط می شوند

 

یکی از نکاتی که برای رعایت بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه باید به آن توجه شود، تمیزی روشویی است. برای کوتاه کردن و بعد از رنگ کردن موها باید در روشویی شسته شوند. اگر روشویی تمیز نباشد ممکن است محل انتقال بیماری های قارچی و پوست و مو باشد. بهتر است پس از هر بار استفاده روشویی شسته و کاملاً تمیز شود.

خشک کردن موها با حوله آلوده نیز می تواند پر خطر باشد. بهتر است هر کس برای خشک کردن موهایش از حوله شخصی خود استفاده کند.

از دیگر عوامل مهم برای رعایت بهداشت، استفاده از قیچی و شانه تمیز و ضد عفونی شده است. این ابزار باید بعد از استفاده در ظرف الکل قرار داده شوند. همچنین، قیچی باید هر آخر هفته در دستگاه اتوکلاو استریل شود.

کلاهی که برای رنگ مو و مش کردن استفاده می شود، از جنس لاستیک نرم است که باید بعد از مصرف برای هر نفر با مایع ظرفشویی شسته و با الکل ضد عفونی شود. استفاده از فویل برای مش کردن مو بهداشتی تر است، اما به تبحر بیشتری نیاز دارد.

 

 

نکات بهداشتی که به کاشت ناخن مربوط می شوند

 

 

2- نکات بهداشتی که به کاشت ناخن مربوط می شوند

 

کاشت ناخن نیز که در آرایشگاه انجام می شود، در صورت رعایت نکردن نکات بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه موجب تشکیل قارچ در زیر ناخن می شود. اگر پیش از این که کاشت ناخن انجام شود از ضد قارچ استفاده نشود، ممکن است هوای زیر ناخن خوب گرفته نشود. این محل فضای مناسبی برای رشد قارچ ها در اثر تماس با آب خواهد بود.

 

3- نکات بهداشتی که به تاتو مربوط می شوند

 

تاتو کردن بسیار پر خطر است و به همین دلیل رعایت بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه که کار تاتو انجام می دهند بسیار ضروری است. برای تاتو از سوزن ها و رنگ های مخصوصی باید استفاده شود که در هر بار استفاده دور انداخته شوند و برای نفر جدید از سوزن جدید استفاده شود. از طریق این سوزن ها بیماری های خطرناکی قابل انتقال هستند.  

 

4- نکات بهداشتی که به اصلاح صورت مربوط می شوند

 

نخ اصلاح نیز باید با الکل ضد عفونی شود. برای رعایت نکات بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه نخ های اصلاح باید یک بار مصرف باشند تا انتقال بیماری ها به حداقل برسند. استفاده از موچین به صورت مشترک نیز کار پر مخاطره ای است. برای ضد عفونی موچین ها می توان آن ها در ظرف الکل قرار داد.

 

 

بهداشت لوازم در آرایشگاه زنانه

 

 

بهداشت لوازم در آرایشگاه زنانه

 

رعایت بهداشت پیش بند از نکات مهم بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه است. پیش بند مشترک بین مشتری ها موجب انتقال بیماری ها در آنها خواهد شد.

اگر لوازم آرایشگاه مانند قیچی و دسته تیغ با ترشحات زخم و خون آلوده شوند، باید حتماً ضد عفونی شوند. در صورتی که دست تیغ و لبه های قیچی مستقیم با خون آلوده شوند، باید دست کم یک دقیقه روی شلعه چراغ الکلی حرارت ببینند. در حالت عادی بهتر است در ظرف الکل قرار گیرند.

 

بیماری های قابل انتقال در آرایشگاه زنانه

 

در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه، فرد ممکن است به دو دسته بیماری های خونی و پوستی مبتلا شود.

بیماری های خونی از طریق خون هر چند کم و ایجاد خراش پوستی از یک فرد به دیگری انتقال می یابند. ایدز و هپاتیت از این جمله بیماری ها هستند که با وسایل مورد استفاده در آرایشگاه ها که با پوست در تماس هستند و ممکن است در آن خراش ایجاد کنند، قابل انتقالند.

از جمله بیماری های پوستی، بیماری های قارچی و جوش های پوستی هستند که با وسایل مورد استفاده در آرایشگاه منتقل می شوند. قارچ کچلی از مهم ترین این بیماری ها محسوب می شود. با استفاده از وسایل شخصی برای هر نفر می توان از انتقال بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.

 

 

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی در آرایشگاه

 

 

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی در آرایشگاه

 

استفاده مداوم و همیشگی از مواد آرایشی هر چند استاندارد نیز در بسیاری از افراد با عوارضی همراه خواهد بود. در مواردی استفاده از کرم های غیر استاندارد و دست ساز موجب به مخاطره انداختن بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه است.

تشخیص مواد آرایشی اصل از تقلبی در بسیاری موارد کار ساده ای نیست. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است این مواد از جاهای معتبر تهیه شوند. رنگ موی تقلبی ممکن است موجب تکه تکه شدن کراتین مو و ریزش موها شود. ریمل های بی کیفیت و تقلبی نیز به پلک ها و مژه ها آسیب می رسانند و گاهی موجب التهاب چشم ها می شوند.

 

نكاتی كه در جهت حفظ بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه باید رعایت شود:

 

 

  •          دیوارهای محل آرایشگاه باید صاف، به رنگ روشن و قابل شستشو باشد.

 

  •          کف آرایشگاه باید کفپوش مناسب داشته و قابل شستشو باشد و مانع از ورود حشرات به محیط شود.

 

  •          درب و پنجره ها باید مقاوم، مجهز به توری و قابل شستشو باشند.

 

  •          محیط آرایشگاه باید به تهویه مناسب مجهز باشد.

 

  •          دفع بهداشتی زباله در آرایشگاه از موارد پر اهمیت برای رعایت بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه است.

 

  •          به تاریخ مصرف مواد آرایشی باید توجه شود.

 

  •          داشتن جعبه کمک های اولیه از الزامات است.

 

  •          وجود سرویس بهداشتی متناسب با تعداد مشتریان الزامی است.

 

  •          میز و صندلی ها باید تمیز و قابل شستشو باشند.

 

  •          فروش مواد غذایی که بسته بندی ندارند، همچنین مواد فاسدشدنی و ساندویچ در محیط آرایشگاه ممنوع است.

 

  •          وقتی وسایل و ابزار در حین کار روی زمین می افتند، باید پیش از استفاده حتماً ضد عفونی شوند.

 

  •          رعایت بهداشت فردی کارکنان نیز به اندازه رعایت بهداشت فردی در آرایشگاه زنانه برای مشتریان ضروری است.

 

    

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

نكاتی كه در جهت حفظ بهداشت فردی 

 

انصراف از نظر