هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

بازرسی از آرایشگاه های زنانه

بازرسی از آرایشگاه های زنانه

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

بازرسی از ارایشگاه های زنانه از چند جهت انجام می شود. بر طبق بخشنامه های صادره، آرایشگاه ها تنها باید در حوزه آرایشی بانوان خدمات ارائه دهند. ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، برگزاری شوی لباس، گرفتن فال ورق از دیگر کسب و کارهایی هستند که در آرایشگاه ها می توان مشاهده کرد که اغلب به صورت غیر قانونی انجام می شوند. تخلفات در آرایشگاه های زنانه از دو نوع تخلفات صنفی و تخلفات بهداشتی هستند.

 

 

بازرسی از ارایشگاه های زنانه از نظر تخلفات صنفی

 

 

بازرسی از ارایشگاه های زنانه از نظر تخلفات صنفی

 

گفتیم که تخلفات در آرایشگاه های زنانه در دو نوع صنفی و بهداشتی صورت می گیرند. تخلفات صنفی عبارتند از گران فروشی، ارائه خدمات بی کیفیت، نداشتن لیست قیمت و ارائه خدماتی کمتر از ارزش حقیقی آنها. بررسی این تخلفات بر عهده بازرسان اصناف است.

بازرسان صنفی برای بازرسی از آرایشگاه های زنانه به آنجا سرکشی می کنند و تخلفات را گزارش می دهند. نتیجه این بررسی ها به اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه صنفی یا تعزیرات حکومتی فرستاده می شوند. اداره تعزیرات وظیفه رسیدگی به تخلفات و شکایات احتمالی را بر طبق صلاحیت های قانونی بر عهده دارد. تداخل صنفی نیز از دیگر تخلفات آرایشگاه ها است. نداشتن پروانه کسب نیز جزء تخلفات است.

 

بازرسی از ارایشگاه های زنانه از نظر تخلفات درمانی

 

یکی از مواردی که در بازرسی از ارایشگاه های زنانه بررسی می شود، ارائه خدمات درمانی در این مکان ها است. تاتو، تزریق ژل و بوتاکس نباید در محیط آرایشگاه انجام شود. حتی کاشت ناخن و اپیلاسیون نیز باید با دریافت مجوزهای لازم انجام شوند. انجام سولاریوم نیز در این محل ها ممنوع است. حتی پاکسازی صورت نیز جزء امور پزشکی دسته بندی می شود. تاتو و آرایش دائم نیز تنها در ناحیه صورت باید انجام شود. انجام تاتو بدن در این مراکز ممنوع اعلام شده است.

اما امروزه مشاهده می شود که به دلیل استقبال مشتریان از این خدمات در آرایشگاه ها، که ممکن  است در مواردی قیمت آنها کمتر از کلینیک های درمانی باشد، افراد به ارائه این گونه خدمات دست می زنند.

 

 

مجازات آرایشگاه های متخلف

 

 

مجازات آرایشگاه های متخلف

 

در برخی موارد بعد از بازرسی از آرایشگاه زنانه ممکن است لغو پروانه صادر شود. گاهی نیز ممکن است به نصب پارچه و تعطیل موقت آن ختم شود. ولی به طور معمول، مجازات مربوط به بخش صنفی از جزای نقدی آغاز می شود.

تبلیغ خلاف واقع نیز تخلف به حساب می آید. یعنی یک آرایشگاه تبلیغ کاری را بکند که قادر به انجام دادن آن نیست. منتشر کردن عکس مشتریان جرم است، اما اگر با رضایت مشتری آلبومی از عکس آنها تهیه شده باشد، به علت این که مخاطبان خانم هستند، از نظر قانونی مشکلی ندارد. منتشر کردن عکس فرد در فضاهای مجازی بدون اجازه جرم است و پیگرد قانونی دارد.

انجام دادن خدماتی که منجر به آسیب شود، مثلاً در مواردی که رنگ مو و دلکره کردن موجب ریزش موها شود، فرد می تواند شکایت کند و بابت آن دیه دریافت کند. دریافت دیه مو بسته به آسیبی که به آن وارد شده است، محاسبه می شود. 

 

نحوه دریافت مجوز آرایشگاه

 

یکی از دلایل بازرسی از ارایشگاه های زنانه داشتن مجوز است. این کار در ابتدای امر به کسب مجوز نیاز دارد. متقاضیان این شغل باید برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و بهداشت فردی نیز اقدام کنند.

بعد از آن با مراجعه به اتحادیه برای خود تشکیل پرونده بدهند. مشخصات متقاضی و محل انتخابی برای تأیید به اداره اماکن ارسال می شود. زمانی که اداره اماکن تأییدات لازم را انجام دهد، متقاضی می تواند به اداره بهداشت و سلامت مراجعه کند. بعد از تأیید توسط این اداره، می تواند به اتاق اصناف برود.

در اتاق اصناف متقاضیان باید در کلاس های آموزش که با هدف یاد دادن طرز درست برخورد کردن با مشتری و آرایشگری برگزار می شود شرکت کنند. به این ترتیب، می توانند از اتاق اصناف تأییدیه لازم را دریافت کنند. وقتی همه تأییدیه ها گرفته شدند و اتحادیه درخواست متقاضی را پذیرفت، محل آرایشگاه نیز باید مورد تأیید واقع شود. بعد از طی کردن این مراحل است که مجوز صادر خواهد شد.

 

 

نحوه دریافت مجوز آرایشگاه

 

 

خدمات مجاز در آرایشگاه ها

 

خدمات مجاز در آرایشگاه ها عبارتند از: آرایشگری، شینیون، کوتاهی، اصلاح صورت، صاف کردن مو و فر مو. در صورت دریافت مجوز از وزارت بهداشت می توانند کار اپیلاسیون و تاتو نیز انجام داد. این خدمات باید توسط افراد متخصص و دارای کارت بهداشت انجام شوند.

 

بازرسی از ارایشگاه های زنانه توسط قضات زن

 

صدور حکم و بازرسی از ارایشگاه های زنانه توسط قضات زن صورت می گیرد. این قاضیان به طور سر زده به آرایشگاه می روند. این نوع بازرسی ها زمانی انجام می شود که تخلفی صورت گرفته باشد و مردم تخلفاتی را به این مراکز گزارش داده باشند.

در این موارد، در صورتی که امکان مصالحه بین طرفین وجود داشته باشد، پرونده ختم می شود. اما اگر تخلف برای قاضی محرز نباشد، اقدامات قانونی انجام و پرونده برای کارشناسی به اتحادیه مورد نظر ارجاع داده می شود.

اگر اقدامات آرایشگاه منجر به وقوع جرم شود، پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 19 ارجاع داده می شود. به عنوان مثال، در مواردی که به شاکی ضرر جسمی رسیده باشد، به دادن دیه منجر خواهد شد.  

 

بلاتکلیف بودن آرایشگاه های بدون مجوز

 

بسیاری از آرایشگاه ها مجوز و پروانه ندارند و به صورت غیر قانونی مشغول فعالیت هستند. به دلیل نداشتن پروانه این محل ها، تعزیرات نمی تواند آنها را پلمب کند و درباره این آرایشگاه ها بلاتکلیف است. بسیاری از این آرایشگاه ها در خانه هستند و به همین دلیل شناسایی آنها کار ساده ای نیست.

جالب است بدانید که بیشترین اقدامات در بازرسی از ارایشگاه های زنانه جنبه آموزشی دارد و تلاش بر این است که متصدیان این شغل راهنمایی های لازم را به دست آورند. در موارد محرز بودن تخلف نیز اقدامات در چهارچوب قانون صورت می گیرد. 

در گذشته، قانون حدود صنفی وجود داشت و آرایشگاه های زنانه نمی توانستند در فاصله کمتر از 100 تا 500 متر احداث شوند. اما این قانون امروز وجود ندارد و از این نظر واحدهای صنفی محدودیتی ندارند. احداث آرایشگاه بر اساس کشش منطقه و جذب مشتری امکان پذیر شده است.

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 بلاتکلیف بودن آرایشگاه های بدون مجوز

انصراف از نظر