هلیا مقدم

09374645524
 
Menu

هلیا مقدم

09374645524

 

آنچه که باید راجب رنگ مو بدانید

آنچه که باید راجب رنگ مو بدانید

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  خدمات گوناگونی را به عروس خانم های عزیز ارائه می دهد. شما می توانید از ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا در روز عروسی خود بدرخشید.

از آنجایی که رنگ مو در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارد شما باید همان اندازه که برای پوشیدن لباس وسواس به خرج می دهید تا با هم هماهنگی داشته باشند در انتخاب رنگ مو هم باید همان اندازه وسواس به خرج دهید تا بتوانید رنگ مویی را انتخاب کنید که با اجزای دیگر صورتتان هماهنگی داشته باشد.

آیا دوست دارید که رنگ موهای خود را عوض کنید تا تنوعی برایتان شود؟ امروزه ما می توانیم از هزاران تن رنگ، سایه، رنگ های دائم و نیمه دائم برای عوض کردن رنگ موهای شما عزیزان استفاده کنیم.

امروزه ما رنگ های گوناگون ، شامپو های رنگ و رنگ های پاستلی داریم. اما این که شما چه شیوه ای را برمی گزینیدو این که آیا همه موهایتان را رنگ کنید یا هایلایت و … انجام دهید نیاز دارد که اطلاعاتی را راجب این موضوع کسب کنید.اگرمیخواهید رنگ موی جدیدی انتخاب کنید و نمی دانید چه رنگی بزنید این بخش را بخوانید .

 

انتخاب رنگ مو مناسب به ۵ پارامتر بستگی دارد:

 

  •        رنگ پوست شما
  •        رنگ طبیعی مو سر شما
  •        رنگ چشمان شما
  •        اندام و سایز هیکل شما
  •        خلق و خوی و شخصیت شما

 

رنگ کردن موها درست فراتر از حس و حالی است که شما در حال حاضر دارید در واقع رنگ مو نشان دهنده ی سبک زندگی می باشد شما باید همیشه این سوال را از خودتان بپرسید که این رنگ تا چه اندازه با من و دنیای من هماهنگ است و هم چنین احساسی خواهید داشت و دفعاتی که این احساس را می خواهید تجربه کنید بخش عظیمی از این موضوع است.

 

 

آنچه که همه باید راجب رنگ مو بدانید

 

 

ما می توانیم با ظاهرمان روی ذهن افراد دیگر و هم چنین خودمان تاثیر بگذاریم در واقع شما با یک رنگ موی جدید می توانید این حس را داشته باشید که گویا فرد دیگری شده اید و زمانی که احساس شما همانند یک شخص متفاوت باشد، می توانید باعث وقوع اتفاقاتی شوید که قبلا هرگز حتی تصورش را هم نمی کردید.

 

انتخاب رنگ مناسب به دانش و اطلاعات نیاز دارد البته بهتر است که این کار در آرایشگاه رنانه صورت بگیرد زیرا هر رنگی که شما برای موهایتان انتخاب می کنید، وقتی کنار صورتتان قرار می گیرد، بر رنگ پوستتان تاثیر می گذارد.
همه چیز بر می گردد به نظریه ی رنگ ها : رنگ موی خاکستری تمایل دارد که پوست صورت را خنثی کند این در حالی است که سایه های قرمز می توانند پوست های صورتی را سرخ و گلگون نشان دهند.

سایه های بنفش می توانند ته رنگ زرد در پوست را متعادل و پوست را درخشان کنند اما استفاده از رنگی که بیش از حد شبیه رنگ پوست باشد، ظاهر شخص را شبیه افراد بیمار نشان می دهد. ته رنگ هلویی در رنگ مو می تواند به صورت رنگ پریده، حرارت و رنگ دهد.
اگر با مفاهیم هنر آشنایی ندارید، شاید نگاه کردن به ته رنگهای لوازم آرایش مورد علاقه تان، برای شما مفید باشد.

ترفندهای رنگی وجود دارد که شما می توانید در رنگ کردن موها از آنها استفاده کنید. بری مثال می توانید رنگ سبز چشم های خود را با رنگ موی قرمز یا  رنگ موی بنفش، بیشتر مشخص کنید.

شما می توانید با هایلایت کردن مو های خود صورتتان را کانتور کنید. در واقع شبیه استفاده از هایلایتر بر روی صورت، برای برجسته کردن ساختار استخوانی است.
با استفاده از هایلایت های ظریف، نزدیک قسمت هایی مانند استخوان های گونه، شقیقه و بالای پیشانی، به صورت شکل دهد. با قرار دادن هایلایت در آن نواحی، شما در پیرامون صورت فرد، عمق ایجاد می کنید، زیرا فضایی برای روشنی و تیرگی باقی می گذارید که سایه ها و هایلایت های روی صورت را بیشتر مشخص می کند.

 

انواع مدل رنگ مو

 

امروزه رنگ کردن موها فقط قرار دادن رنگ روی تمام موها نیست. رنگ کردن رگه های مو، تکه هایی از مو، رنگ کردن قسمت های پایین مو، سایه انداختن روی مو یا دیگر کارهای خلاقانه ای که در رنگ کردن مو ها میبینیم،  از بین این مدل ها شما کدام را انتخاب می کنید؟.

روش های مختلف رنگ، دوره های ترمیم و نگهداری متفاوتی دارند. یک رنگ کلی، هر 4 تا 6 هفته یا حتی کمتر از آن، نیاز به ترمیم دارد،این در حالی است که یک هایلایت یا رگه، می تواند حدود 2 ماه به ترمیم احتیاج پیدا نکند.
اگر احساس می کنید که تنبل تر هستید و زمان ندارید که هر ماه به ترمیم و رسیدگی بپردازید، رنگ کردن پایین موها برای بلند کردن موها طراحی شده، و اگر هم نیاز به رسیدگی داشته باشد، هر چند ماه یکبار کافی است. مدت زمانی که شما می خواهید برای استایل تان صرف کنید، به شما کمک خواهد کرد تا رنگ موی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

 

 

آنچه که باید راجب رنگ مو ها بدانید 

 

 

آیا رنگ موموجب سفید شدن مو می شود؟

 

در واقع می توان گفت جئاب این سوال منفی است و رنگدانه‌های موجود در سلول‌های ریشه‌ موها، عامل طبیعی رنگ مو هستند و هنگامی که ساخت این رنگدانه‌ها در سلول متوقف می شود، مو رنگ خود را از دست می‌دهد و سفید می‌شود. از مهم ترین عواملی که منجر به سفید شدن موها در افراد خواهند شد می توان به ژنتیک، مشکلات جسمی و روانی، بی خوابی و اضطراب، بیماری های غدد داخلی و بیماری های سیستم عصبی اشاره کرد.

 

آیا رنگ مو برای زن حامله مضر است؟

 

باید گفت که جواب این سوال مثبت است در واقع از آنجایی که رنگ مو حاوی مواد شیمیایی می باشد بهتر است که خانم های باردار موهای خود را رنگ نکنند چرا که ممکن است مواد شیمیایی موجود در رنگ از پوست سر جذب و سپس از طریق خون به جنین برسد اما اگر خانم باردار اصرار به انجام این کار داشته باشد بهتر است که از رنگ موی آمبره استفاده کند چرا که رنگ با کف سر تماس ندارد و حتما از ماسک استفاده کنند.

 

چه زمانی به موهای خود شامپو بزنیم؟

 

اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید به هیچ هنوان نباید قبل از رنگ کردن موهای خود را بشورید چرا که چربی طبیعی موجود در مو  مانع از آسیب رسیدن به موها می شود.

بهتر است که بعد از رنگ کردن مو ها به مدت 2 تا 3 روز موهای خود را شامپو نکنید تا رنگ مو به خوبی روی موهای شما فیکس شود و سپس اقدام به شستن موهای خود بکنید.

برای جلوگیری از خشک شدن موها بهتر است که در این مدت از انواع ماسک ها و نرم کننده های مو استفاده کنید در واقع شما با استفاده از این موارد می توانید رطوبت از دست رفته ی موهای خود را بدست آورید.

 

چگونگی پاک کردن رنگ مو از روی پوست؟

 

قبل از این که موهای خود را رنگ کنید پوست صورت خود را با کرم یا وازلین کاملا چرب کنید تا رنگ روی پوست شما قرار نگیرد با توجه به  میزان غلظت رنگ بر روی پوست می توانید از راه های زیر استفاده کنید.

  •         استفاده از پاک کننده آرایش ضد آب
  •         در صورت عدم حساسیت به مواد پاک کننده ناخن می توانید از مقداری استون استفاده کنید.
  •         اگر لکه کم رنگ است استفاده از دستمال تمیز و کمی روغن زیتون و یا نارگیل می تواند مشکل شما را برطرف کند.

 

نکته برای موهای رنگ شده:

 

  •      در روزهای آفتابی، از كلاه، روسری و محصولات ضدآفتاب استفاده كنید تا موهایتان كمتر خشك شوند و پوست‌تان نیز آسیب نبیند.

 

  •      از نرم‌كننده‌ها و تقویت‌كننده‌های مناسب استفاده كنید تا رطوبت موهای خود راحفظ کنید.

 

  •      به هنگام خشك كردن موها، حوله را به نرمی روی موهای خود بكشید.

 

  •      موهای خیس را شانه نزنید.

 

  •      برای خشك كردن موها زیاد از سشوار استفاده نكنید و در صورت استفاده، زمان آن را كاهش داده و سشوار را با فاصله بیشتری از سر خود نگه دارید.

 

  •      موهای نازك بسیار آسیب‌پذیرتر و حساس‌تر از موهای ضخیم هستند.

 

  •      در دوران بارداری مخصوصا در سه ماهه اول از رنگ كردن موهای خود بپرهیزید.

 

راویس بیوتی مرکز میکاپ و آرایش تخصصی عروس در تهران و غرب تهران، شهرک غرب، سعادت آباد (محدوده بلوار پاکنژاد) و در شعبه ی مهرشهر کرج  آماده ارائه انواع میکاپ های تخصصی عروس در مدل ها و سبک های متنوع می باشد. شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با ما تماس بگیرید و بهترین ها را تجربه کنید.

 

 

آنچه که باید راجب رنگ موهای زیبا بدانید

 

 

انصراف از نظر